Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)


Star Wars fanok: Amúgy az elég béna, hogy a Halálcsillagot olyan könnyen le lehetett győzni.
Lucasfilm: Fogd meg a söröm egy pillre, mutatok valamit... 


Nem véletlen, hogy a VII. részről nem írtam. Láttam, de botrányosan gyenge. Egy főhős fia átáll a sötét oldalra; van egy ellenséges objektum, amit úgy pusztítanak el, hogy belerepülnek... nem láttuk már valahol? Ó, dehogynem! Értem én, hogy sok év után kellett újra megcélozniuk a közönséget ezzel a Star Wars dologgal, de ez, hogy előálltak tök ugyanazzal, amit egyszer megvett a közönség... na ez a gyávaságnak már egy undorító szintje.
Valószínűleg ezt ők is belátták, így a Zsivány Egyesben olyan dolgokat produkáltak, hogy csak kapkodtam a fejem jobbra meg balra. A Rogue One egyszerre lett egy sötét háborús krimi, és egyszerre lett... hát ilyen...

A végéhez közeledve attól tartottam, kizavarnak a teremből, mert olyan hangosan tört darabokra a szívem *távolba révedő, könnybe lábadt fangirl tekintet*
Persze, jogos a kérdés amit a Zuram tett fel, miután magamból kikelve jöttem ki a vetítőteremből, hogy: "Ez a film egy öngyilkos küldetésről szól. Te most komolyan azt vártad, hogy senki nem fog meghalni?" Igen, tudom, hogy jogos ez a kérdés. De akkor is. Én csak szépen csöndben úgy teszek, mintha az az utolsó 20 perc meg sem történt volna, és mindenki boldogan él míg...

Még mielőtt elkezdenék őrült fangirl módjára Jyn-t és Cassian-t shippelni, megpróbálok valami önfegyelmet magamra erőltetni és írni pár szót a történetről, mert a VII. résszel szemben ez megérdemli.
Szóval, mint arra bizonyára mindenki emlékszik (aki meg nem, azt meg úgysem érdekli most sem), hogy a IV. részben Luke Skywalker berepül a Halálcsillagba, és annak egyetlen gyenge pontját tudva, szépen bumbumm, felrobbantja. Happy End meg minden.
Csak az nem derült ki a közönség számára az elmúlt 40 évben, hogy hogy a francba volt gyenge pontja egy olyan legyőzhetetlen valaminek, mint a Halálcsillag. És honnan tudta Luke és a lázadók, hogy van neki ilyen pontja. Ezek azért egy elég alapvető kérdések és a Rogue One ezeket válaszolja meg, úgyhogy ennek a filmnek abszolút van létjogosultsága, nem csak arra megy, hogy még több pénzt húzzanak le a fanokról. Én annyira tudom díjazni, mikor valaminek értelme is van, és nem csak azért csinálnak egy filmet, hogy még több bőrt nyúzzanak le egy franchise-ról... <3

Szóval jól megírt történet; egy már klasszikus film előzményét meséli el, de úgy, hogy nem kapaszkodik görcsösen bele. Alapjaiban van köze hozzá, de önálló filmként is megállja a helyét. Történet kivesézve, szuper. Most már kezdhetek Jyssian-t shippelni?



A film még a kanyarban sem volt, mikor az első fanmade Cassian x Jyn fanmade videók és GIF-ek megjelentek egy kétperces trailer alapján, olyan szikra van köztük!!! Én aztán igazán nem szeretem a halmozott írásjeleket, de ez a mondat megérdemli a három felkiáltójelet, csak hogy nyomatékosítsam az érzelmi hullámzásaimat - mert az bizony írásban nem fog átmenni, hogy minden alkalommal visítok magamban, mikor Cassian Jyn-re néz. Komolyan, úgy néz Jyn-re, mintha a csaj lenne maga a lázadók közt oly sokszor elhangzó Remény :")
Nincs a filmben egy csók, egy vallomásos monológ, egy dal a szerelemről (ha már Disney, lehetett volna az is...), csak szépen csendben együtt szenvednek próbálják megmenteni a világot. És mégis! Onnantól, hogy először találkoznak, megkérdőjelezhetetlen, hogy egymásnak teremtette őket az Erő.
Két perc szünet, várjatok, elmentem a sarokba sírni.

Az Öngyilkos Osztag (ja nem, az egy másik film, na mindegy :D)
Imádom, ahogy Felicity Jones hozta "az új Star Wars csajt". Nem olyan bájos, mint Leia, nem olyan nemes, mint Amidala, és nem keménykedik cukin, mint Rey. Cserébe viszont tényleg olyan a kisugárzása, mint egy szökevénynek, akinek semmi kedve hőst játszani, de a sz@rt is kiveri az ellenségből jedi erő meg vrummogó fénykard nélkül is, ha szükséges. (Mondjuk valószínűleg senkinek nem lenne kedve cukiskodni, miközben az apját kényszerítik a Halálcsillag megtervezésére.)

Diego Luna meg szavak nélkül is el tudná mondani a történetet. Ahhoz nem kell szöveg, hogy eljussunk a "nem bízom benned, ellenséges ribanc" nézéstől a "lehoznám lehozom neked a csillagokat is az égből" tekintetig. (Ettől függetlenül maga a karakter mint Cassian Andor kapitány annyira nagy meglepetést nem tudott okozni; az a tipikus hős, tipikus jófiú. Ez mondjuk az írók hibája, nem a színészé.)
Amúgy "csak" két napig gondolkoztam rajta, honnan ilyen ismerős ez a pasi, mire rájöttem hogy talán gyorsabb lenne megnézni imdb-n. Ha épp álltam volna véletlenül, tuti seggre ülök. A Dirty Dancing 2. Havana Nights babaarcú Javier-je magára szedett több mint 10 évet meg némi borostát. Ez bizonyára csak engem ért meglepetésként, de én biza' egyszerűen nem vagyok hajlandó tudomást venni arról, hogy az a film már olyan régi. Olyan rég kezdtem volna a gimit? Lehetetlen. Kész, én megyek vissza a sarokba sírni.

Donnie Yen sokaknak volt meglepetés; nekem nem volt új arc (az Ip Man filmeket pl. a kezdetektől követtem, bár érthető, ha nem mindenki néz kínai filmeket a Wing Tsun kung-fu kialakulásáról, nekem sem magamtól jött az ötlet :D) Mondjuk nekem ez a vak harcművész karaktertípus, mint Chirrut, már kicsit klisés Daredevil meg leginkább Toph Beifong után, de ennyi még belefér, egye fene.
Jiang Wen viszont szerintem el van nyomva mellette, pedig egyenrangú karakterek lennének. Kicsit kevés szerepet kapott szerintem Baze ahhoz képest, hogy hányszor megmenti mindenki valagát a háttérből.

Riz Ahmed-en is gondolkoztam, honnan olyan ismerős az a gyáva képe :D Aztán most jöttem rá, hogy az Éjjeli féregből. Bodhi Rook is hasonló ahhoz a karakteréhez kicsit; kezdetben csak a saját irháját akarja menteni, de legvégül kész feláldozni magát a közjó érdekében. Az elején szerintem elég idegesítő, de végső soron mégis örülök neki, hogy egy ilyen tök hétköznapi, halandó ember is van a naaagy hősökkel, ezzel tud a legjobban azonosulni a közönség szerintem.

És akkor a gonosz, aki nem is gonosz...
Mindenki jól ismeri már Mads Mikkelsen-t - engem kivéve! Igen, a vízcsapból is ez a pasi folyik, de nem, én nem láttam sem a James Bond filmet, sem a dr Strange-et és nem, még csak Hannibált se nézek, pedig a fél világ azt nézi, tudom! Úgyhogy legalább elvárások nélkül tudtam beülni a filmre.
Át tudtam érezni Galen Erso fájdalmát, hogy szívesebben barbie-zna a tanyán a kislányával minthogy élére vasalt birodalmi göncökben parádézzon a Halálcsillag építésén. De nem, annyira nem tudott a pasi alakítása meggyőzni, hogy elkezdjek Hannibált is nézni, nincs az a pénz... :D

Mi az, amitől sokkal bátrabbnak nevezhető ez a SW film, mint a többi?
Kivették a meseszerűséget belőle.
Ebben a filmben nem minden fekete és fehér, nem mindenki csak hős vagy csak ellenség, hanem kicsit összemosódnak ezek a határok. Nem rohangálnak a jedik makulátlan fehér köpenyben. A lázadók közt is akadnak viszályok, rossz döntések, parancsmegtagadás - ugyanekkor a sötét oldalon is van olyan, amik már-már majdnem szánunk. (Orson Krennic igazgató? Igen, bolygókat akar elpusztítani ami nagggyon nem oké, de egészen szánalmas, ahogy kidolgozza a Birodalomért a nem létező lelkét is, és mégis mindig csak a seggberúgást kapja azoktól, akiktől az elismerést várná.)
Ennek az összemosódásnak egyébként szerintem K-2SO egy átprogramozott birodalmi droid a legszembetűnőbb példája. (Mert iiigen, minden Star Wars filmbe kell egy robot.) Ő olyan, mintha ezzel a karakterrel szájbarágósan akarnák ezt az egész morális szürkeséget elmagyarázni az írók. Úgy néz ki, mint egy birodalmi droid, de a lázadókkal van. Ez tök jól rávilágít a fentiekre szerintem.

Letöltő linkkel egyelőre nem szolgálhatok, de még adják a mozik, hajráhajrá! :)


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)