Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Még mielőtt bárki azt hinné, valami női magazinos okossággal kívánok előállni, leszögezném, hogy ezt a két könyvet egy sok évtizedes szakmai múlttal rendelkező pszichológusnő írta.



Tudjuk ugyebár, hogy a görögök az isteneiket saját képükre teremtették. Ez azonban nem csak abban merül ki, hogy emberalakúak, mint ahogy azt a suliban megtanultuk, hanem ez azt is jelenti, hogy a személyiségeik sem csak légből kapottak hanem egy-egy személyiségtípust teljesítenek meg. Olyan személyiségtípusok ezek, amiken még az évezredek sem tudnak változtatni. Hét nő és nyolc férfitípust vesznek sorra a könyvek - és amiért nekem nagyon tetszettek, mert minden életkori csoportot is leír. Tehát hogy egy adott személyiségtípus hogyan viselkedik gyermekkorában, serdülőként, felnőttként, a munkában, párkapcsolatban és hogyan viseli az öregedést.

Szerintem lehetetlen ezt a könyvet úgy olvasni, hogy ne magunkat keressük benne. (Ezzel én is így voltam persze :)) De két dolgot érdemes hozzátenni az előbbi állításhoz: 
1. Nem baj, ha azt érezzük, egyik isten/istennő sem feleltethető meg magunknak 100%-osan! Ez az egészséges, sőt, kifejezetten arra kell törekednünk, hogy mindegyiknek, akit magunkban érzünk, a pozitív oldalát műveljük ki magunkban. Én pl. a tanulásban egy nagyon céltudatos, tiszta jövőképpel rendelkező Athéné vagyok. Viszont elképzelhetetlennek tartom, hogy Athéné legyek mondjuk egy párkapcsolatban, hisz az azt jelentené, hogy szinte elnyomnám a férfit mellettem és én hordanám a nadrágot. Ott Perszephoné vagyok - a szakirodalom szerint :D -, aki kezdetben - míg Hádész - el nem rabolta, naiv kislány volt, de miután az alvilág királynőjévé tették, egy nagyon nőies, simulékony természetű felnőtt nő lett belőle. (Oh, szeretem ha szépeket mond rólam a szakirodalom xD) És édesanyámmal is Perszephoné vagyok, akinek folyton úgy próbálok megfelelni, mint egy kis elsős - a vicces csak az, hogy ő ezt egyáltalán nem várja el, és abban a szellemben nevelt, hogy azt szeretné ha önálló lennék. Mert ő egy egészséges Athéné. De ha mondjuk Déméter lenne, mániákusan elvárná, hogy csak körülötte forogjon az életem - és ez egy negatív példa; az ilyen emberekre hatványozottan igaz, a fenti: a negatív jegyeket igyekezzünk elnyomni magunkban, ezzel fejlesztve személyiségünket.
2. Azon kívül, hogy önmagunkat keressük, többször megesett velem, hogy akarva-akaratlanul azon kaptam magam, hogy akiről olvasok, "az nahát, tiszta XY". Ez a könyv tehát hozzájárulhat ahhoz, hogy a rokonainkat, barátainkat, párunkat jobban megértsük. Pl. az én hiába várom az emberemtől, hogy az érzelmekről dumcsizzunk, mint ahogy azt sok nő szeretné, ha egyszer ráismertem, hogy tiszta kiköpött Apollón - akiről a könyv szerint tudni kell, hogy nem érti, miért kell az érzelmekről beszélni, ezért nem beszél róluk. Nem azért, mert nem szeret. Csak ő nem olyan típus. (Vicces az a rész amúgy, hogy az Apollón annak ellenére, hogy rosszul van az ilyen érzelgős női megnyilvánulásoktól, gyakran választ szenvedélyes, érzelmektől túlfűtött nőt, mert bájosnak találja azt, ami számára érthetetlen: hogy hogy tud egy nő ilyen kis érzelmes lenni :D)

Bónusz: amit feltétlenül meg kell dicsérnem ebben a könyvben!
Összefoglaló táblázatok a végén. Imádom, nem is kell több szót fecsérelni rá, mutatom *--* <3
Nehezen olvasható? Semmi gond, el tudod kérni tőlem mindkét könyvet :)
(kommentben e-mail-cím meghagyása a mód erre, ha nem lenne járatos errefelé)


Share/Bookmark

2 hozzászólás (írj véleményt!):

Judit Dósa írta...

Szia! el tudnád ide küldeni: tetcujio@gmail.com

Köszönöm szépen!
judit

Nelli Tisza írta...

Sziaa!
Eltudnád küldeni nekem is?
zugfirkasz42@gmail.com
Köszönöm szépen.

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)