Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Eddig nem igazán éreztem kézzelfoghatónak ezeket a pályázatos dolgokat, de most már kezdem megszeretni őket :D A Nemzeti Tehetséggondozó Program jóvoltából volt szerencsém egy hetet Galyatető négycsillagos szállodájában tölteni :) És amiért mindezt elmesélem, az a következő: mert egy kis odafigyeléssel ti is bekerülhettek hasonló dologba.
Számos suliban, szakon vannak ilyen pályázatos lehetőségek, csak az emberek a neptunüziket általában kapásból törlik ha nem jegybeírásról szólnak, továbbá sosem olvasgatják a tanszéki honlapot, ahol ilyesmit is hirdetnek, nem csak "unalmas" információk vannak. Ez nagyon szépen kiderült nálunk is: a csoportomból én meg egy másik ember voltam csak, a többiek kb akkor tudták meg hogy volt ez a jelentkezési lehetőség, mikor hazajöttünk. Pedig fent volt a tanszék lapján, de rajtam kívül úgy tűnik senki nem olvassa.
(Az NTP hivatalos lapja ez: http://www.tehetsegprogram.hu ha lesz új pályázat, innen értesülhettek róla. Annyit azért tudni kell, hogy nem csak elvittek minket táboroztatni; ezzel hozzájárultunk ahhoz is, hogy egy évig nyomon követik, hogy fejlesztett ez a tábor minket; egy éves kutatási programot kellett írni és azt negyed évente hitelesíttetni kell a témavezetőnkkel, hogy igazolja: nem, nem csak a lábunkat lógattuk xD)

pózolj Kékestetővel xD
a Hunguest Grandhotel Galya az ország legmagasabban fekvő szállodája, 957 méter magasan
ez a kilátás a teraszról, elég menő :D

A tábor eredetileg nyári tábor lett volna, de addig-meddig csúszott a kifizetés, hogy fél éves késéssel téli tábor lett belőle. Jó lett volna pedig ha ezt zöldben látjuk - nem csak azért, mert biztosan szép lett volna... hanem mert gyűlölöm a havat. És itt bizony mindenhol hó, hó, és hó volt... egyik reggel még az áram, net, telefon  is elment az időjárás miatt. Már csak azt a "klasszik krimi" dolog előbukkanását vártam - tudjátok, mikor a vihar vagy akármi miatt egy kastélyban/hotelban ragadnak a vendégek, és köztük van a gyilkos, de nem tudják ki az xD



 trolololololo  - egy darab Bloggerina magasságú hó

No, csak hogy folytassam a "panaszáradatot" (irónia volt, semmi okom panaszra, nagyon jól éreztem magam :), azért elég sokat melóztunk ott, nem ám láblógatni mentünk. A szakmai programok 9.30-tól egészen 19.30-ig tartottak... volt pályaorientációs tréning, kutatásmódszertani előadás, ismeretterjesztés a Tudományos Akadémiáról, kerekasztal a doktori programról  tanulásmódszertani tréning, és hasonlók. Szakmailag tehát nagyon okosak lettünk - de emberileg is megtudtunk pár dolgot. Pl. hogy hiába vagyunk egy intézet ("Neveléstudományok Intézete"), a szaknapunk azért van külön pedeseknek, mert az andragógusok úgy fenn hordják az orrukat, hogy nem hajlandók velünk együtt szervezkedni (nem válaszolnak az e-mailekre, telefonokra, míg el nem jön az a végső határidő, hogy muszáj valamihez kezdenünk nélkülük), és hogy az esti közös buli náluk azt jelenti hogy amint meglátják hogy mi ülünk és beszélgetünk, meghallják hogy odainvitáljuk őket, ők egy "aha, majd benézünk" felkiáltással elhúznak külön pálinkázni. Igen, végül is közös buli volt. Ők közösen, mi meg közösen... -.-" no comment, a két csoport közt néha olyan ellentétet érzek mint a BTK - IK. Pedig a bölcsészeknek össze kellene tartani, támadnak miket elegen. Nem tudom miért nem szeretnek minket :(
Az esti programot tehát mi, pedesek, akik egyharmados kisebbségben voltunk, a tanárokkal dobtuk fel. Egy kis borkóstolás, egy kis beszélgetés... olyan sztorikat lehet hallani a tanáraink pályakezdéséről, hogy már csak ezért megérte volna elmenni :D Remélem egyszer én is eljutok odáig hogy öreg tanárként mesélhessek a friss generációnak *-*

Azért elvétve akadt idő wellnessre is. Erre azért térnék ki külön, mert megdőlt egy nagyon régi elméletem, ami pedig a következő volt: a finnek csak keménykedésből kamuzzák hogy nem fáznak mikor kirohannak a hóba a szaunából. Na most én életemben először kipróbáltam. És a 90 fokos gőz úgy összezavarta a hőháztartásom, hogy istenbizony nem éreztem semmit a hóban. Se nem fáztam, de melegem se volt, nem éreztem semmit, tök kellemes volt. Hihetetlen :D
a háttérben a szauna házikója

De nem csak ennyi a wellness részleg; van beltéri szauna, illóolajos gőzkabin, gyermek-, élmény- és úszómedence. Úszómedence - amibe bele is mentem. Tudni kell hogy én rosszul vagyok mindenféle mélyvíztől, mert kétszer is jártam úszásra gyerekkoromba, ellenben egyszer sem sikerült stabilan megtanítani ezt a dolgot nekem (talán mert nem bírja a klóros vizet a szemem... meg mert az erőnlétem és állóképességem nulla) - ennek ellenére belementem. 
Egy önismereti-bemutatkozós feladat során a tanszékvezető néninek tudomására jutott hogy nem tudok úszni, és ezen nem nagyon tudta túltenni magát. Hiszen mi az hogy nem tudok, mikor megvan bennem a lehetőség, és biztos menne nekem és meg tudom csinálni <3 stb. Ezek után nem mondhattam nemet arra, mikor megígérte hogy nem hagy elsüllyedni, csak próbáljam meg :D 
Btw, tényleg nem hagyott. És még akkor is dicsért, mikor nem csináltam semmit, csak lebegtem mint egy döglött béka xD Mit mondjak? Annyira aranyos és lelkes volt,  teljesen rám ragasztotta, meg kellene tanulni úszni xD 

Nah, szóval jó hely ez.* Igaz, alapesetben nem egy kolis emberke pénztárcájához vannak méretezve az árak (szobai minibár: 0,33-as sör 600 huf, 0,25-ös mini pezsgő/bor 1200 huf...), de a szállást, ha megfelelő időszakban megy az ember, egy akár egy átlagos család is ki tudja fizetni. Ez tényleg időszakfüggő; télen nagy akciók vannak. Meg volt most talán valami nagycsaládos dolog is, és így nagyon sok kisgyerekes család is volt épp ottjártunkkor. (Na mondjuk 4 csillag ide vagy oda, a falak papírvékonyak, komolyan, szóval több kisbabával ottlakó család mellett lakni egy hétig, kihívás, tapasztalatból mondom.)





*Szóval jó hely - és még a szobakulcsot sem lehet elhagyni. A kulcstartója konkrétan egy darab kb egykilós vas - a kezembe adták, és mint a rajzfilmekben, lehúzta a kezem a padlóig xD

És a végére pár ismeretterjesztő érdekesség:
- Galyatető nem önálló település; 20 fő lakik ott (ezt igazából egy család teszi ki; egy család felnőtt gyerekei ide hozták házastársukat és ide szültek, szóval tele van épületekkel a környék, mert nagyon sok a nyaraló, de kb 2 ház és 1 család teszi ki a valódi lakosságot xD)
- A szálló régen teljesen önellátó volt; maguknak termelték a húst és zöldségeket is! Ám mióta a telefon+kisteherautó kombinációval mindent meg lehet oldani, inkább rendelik a dolgokat.
- A szállodának saját temploma is van, régen volt rá igény; aki több hétre felköltözött, annak vasárnap mennie kellett valahova templomba... a fene se ment volna templomba ilyen szép környezetben, biztos csak az erdőt jártam volna
- van a szállótól nem messze egy kilátó, amelyről nagyon tiszta időben Szolnokig is ellátni (bizonyára így van, de én ezt nem tapasztaltam; ottjártamkor úgy le volt a lépcső fagyva hogy életveszélyes volt, szóval kihagytam, de amúgy se volt tiszta idő...)
- A dolgozók közül sokan a szállodában laknak. (Ez azért gáz; nem telefonálhatsz be, hogy ma nem mész dolgozni mert elakadtál a dugóban stb xD)
- Útközben érdemes Gyöngyösön megállni, pl a felújított Mátra Múzemnál.

Aki meg nem nyer pályázatot, azért tud találni olcsóbb szállást a környéken, ezért merem a Mátrát mindenkinek ajánlani :)


Share/Bookmark

2 hozzászólás (írj véleményt!):

Bernadette írta...

Nagyon örömömre szolgál, hogy értesíthetlek, hogy neveződtél a Liebster Blog Award-ra! :)

http://vilagesegyebkatasztrofak.blogspot.hu/2013/07/liebster-blog-award.html

Bloggerina Creepie írta...

aztaaa! köszönöm szépen :)

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)