Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

"Hogyan hatnak egymásra az emberi életek, a tettek és azok következményei a múltból kiindulva a jelenen át egészen a jövőig? Minden mindennel összefügg? Akció, rejtély és romantika szövi át a történetet, melyben egy gyilkos hőssé alakul át, egy egyszerű jótett pedig forradalmat inspirál a távoli jövőben."



Valahogy nem csodálom hogy egyik ajánló se tudta jobban összefoglalni a filmet. Elég bonyolult történetről van szó ugyanis. Lényegében arról van szó, hogy "a vitorláson, az 1840-es években megbetegedő Adam Ewing (Jim Sturgess) történetét az ifjú zeneszerző olvassa 1936-ban (Ben Wishaw), akinek a Felhőatlasz című kompozícióját a hetvenes években az oknyomozó újságíró, Halle Berry hallgatja, kinek a könyvét Jim Broadbent könyvkiadó publikálja napjainkban, akinek az életéről készül egy film, ami a kedvence lesz a távoli jövőben az új szöuli forradalmárnak (Bae Doona), aki meg, ugye szájról-szájra jár mítoszként a még távolabbi posztapokaliptikus érában."


Nem egy sablonos történet :) Hat teljesen különböző korban játszódik, és mégis összekapcsolódnak a jelenetek. A vágó (Alexander Berner) igencsak Oscar-gyanús. Van, hogy egy dallam köti össze az időben egymástól teljesen távol álló jeleneteket; van, hogy egy szereplő - valaki lefekszik, majd a következő vágáskor fel kel... több száz évvel odébb... - de mindig van kapcsolat.



Ez teljesen jól megvalósítható, a színészek ugyanis ugyanazok a különböző korokban, csak át vannak maszkírozva (a sminkért és maszkokért felelősek, Jeremy Woodhead és Daniel Parker is ott lesznek jövőre Oscar-listán szerintem...) A jellemek ugyanis minden korban ugyanazok, akármely időszakát nézzük az emberiségnek; mindig vannak jók, gonoszak, és ezek segítői... az emberek nem változnak. Az ember tragédiája - csak éppen szórakoztató, nagyon látványos, izgalmas, akciódús, tele-effektezett hollywood-i kiadásban. 


Ami még a dolog érdekessége, hogy minden történet más műfajú.
1849: egy fehér ügyvéd (Jim Sturgess, otthon rá váró szerelme Doona Bae) életét egy fekete rabszolga próbálja megmenteni egy kapzsi utastól (Tom Hanks) aki meg akarja az aranyáért ölni - barátságról és árulásról szóló történelmi kalandfilm beütésű a dolog

1936: a fent említett fehér férfi feljegyzéseit olvassa a fiatal zeneszerző, aki élete művét készül megkomponálni, hogy utána meggyilkolhassa magát - sohasem lehet együtt ugyanis szerelmével, mert ő egy gazdag személy... aki ráadásul szintén férfi. Awww, nagyon szomorú dráma T_T

1973: az ő szimfóniáját hallgatja egy oknyomozó újságírónő (Halle Berry, aki az előző jelenetben még a zeneszerző munkaadójának fehér felesége volt...), aki olyasmit tud meg Amerika nukleáris ügyeiről, amit nem lenne szabad, így el akarja a kormány tenni láb alól - igazi jó összeesküvés-elméletes krimi

2012: könyvét kiadja egy kiadó, akinek vezetőjét (Jim Broadbent, aki a zeneszerző majd' kétszáz évvel ezelőtti munkaadóját is játszotta) a testvére furfanggal bezárat egy idősek otthonába, és onnan próbál pár nyugdíjas társával megszökni - ez a történet a feszültségoldó komédia :)

2144: ez az egész történet legerősebb darabja, legalább is szerintem; az önálló emberi akaratról szól. Új-Szöulban klónokat dolgoztatnak; úgy élnek mint a robotok, és úgy is viselkednek... van egy csoport azonban, akik lázadnak a rendszer ellen, és saját véleménnyel, akarattal rendelkező, önálló életet akarnak a klónoknak. A reformerek vezetője beleszeret a szöktetett klónba, ám lázadásért mindkettőjükre kivégzés vár... - Jim Sturgess és Doona Bae és a pár, akik az 1849-es jelenetben együtt kezdték el felszabadítani a rabszolgákat... 

a jelmeztervezőknek és sminkesek munkájának köszönhetően alig ismerni rájuk, de úgy van ahogy mondom


időszámításunk után valamikor...sokkal: az emberiségből nem sok maradt; egy részük szuper modern körülmények közt él, de a Földnek már nem sok van hátra, úgyhogy próbálnak új lakóhelyet keresni; egy másik részük pedig nomád életmódot folytat - de őket egy barbár kannibál törzs tizedeli... össze kell fogni a két értelmesebb félnek, ha nem akarják az emberiség végső pusztulását látni... és Tom Hanks és Halle Berry össze is fog. Hogy sikerrel járnak-e vagy kihalunk, megtudhatjátok a filmből :)

online nézhető itt:
http://www.movshare.net/video/50cc5bf6515bd
de aki teheti, menjen el a moziba mint most kivételesen én is tettem, és támogassa a még értékes filmet alkotó művészeket. Amerikában ugyanis nem hozta a várt pénzt: egyrészt túl mélyértelmű és sokat mondó a film az ottani közönségnek, úgyhogy még mindig inkább a Twilight-ra vettek jegyeket; másrészt hatszor annyiba került mint egy átlagos film (a hat történet miatt kb hatszor annyi zsetont kellett fordítani a sminkre, jelmezekre, díszletre mint általában), úgyhogy nem is tudom hogy várták mondjuk, hogy ez mind visszajöjjön... Harmadrészt pedig elképesztő a látvány, tehát mindenképp érdemes nagyban megnézni ezt a majd' háromórás csodát :)

...vagy olvassátok el a könyvet. Én most készülök rá :) Érdekel, hogy hogyan hat ez az egész, ha a történetek egymás után, és nem egymással párhuzamosan futnak O.o biztos érdekes lesz.


Share/Bookmark

4 hozzászólás (írj véleményt!):

Dóra W írta...

Jó újra olvasni a blogodo :) Még decemberben én is láttam a filmet, akkor nem fogott meg annyira - túl sok volt a történet, de januárban elolvastam a könyvet és sokkal jobban tetszett - újranézős. (nem is esett le pl. hogy a zeneszerző feleségét is Halle B. játssza! :D)

Bloggerina Creepie írta...

köszi :)
a könyvet én is szerettem volna olvasni, de nemrég lett még meg a könyvtárnak, és azóta is lehetetlen hozzájutni >.<
biztos vagyok benne hogy még több minden esne le nekem is a filmből ha újranézném - meg is kellene tenni, már ha a könyvhöz nem jutok xD annyira hosszú és olyan sok minden van benne, hogy ez tényleg tipikusan egy újranézős film.

Bexika írta...

.. uramisten. a te ajánlatod miatt néztem meg a filmet, ami nagy hatással volt rám. szerintem egyszerűen zseniális. Most volt szerencsém befejezni a könyvet, és még mindig le vagyok taglózva. fel sem lehet fogni, hogy egy író hogyan tudhat oda figyelni egyszerre ennyi mindenre. És biztos, hogy még így is kihagytam egy csomó mindent. Imádom. <3
"... Mivel úgy gondoltam, hogy a boldogság életutam állandó jellemzője lesz, nem törődtem azzal, hogy feljegyezzem: milyen szélességi és hosszúsági fokon található, és honnan közelíthetem meg... Hogy legyen, úgymond, egy atlaszom a felhőkről."

Bloggerina Creepie írta...

Köszi a tartalmas kommentet! Mindig öröm hallani ha valaki az én ajánlásomra néz meg valamit (főleg, ha azután a kedvence is lesz :D) Szerintem is elképesztő mű és hát igen... én se hiszem hogy egy ekkora történetet meg tudnék írni ilyen összeszedetten :D Remélem hamarosan a könyv ajánlójával is szolgálhatok (nem rajtam múlik, hanem hogy mikor jutok a könyvhöz :D), nézz majd vissza :)

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)