Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Nem rajzoltam gyakorlatilag 10 éve még egy pálcikaembert sem. És most mégis úgy érzem, kellő megfigyelőképességgel szinte bármit le lehet rajzolni. 

A könyv szerint aki el tud kapni egy labdát, annak elég a szem és kézkoordinációja a rajzoláshoz. (Ezen a pontos kissé azért elkezdtem aggódni, mert roppant tehetségtelen vagyok bármi ilyesféle dologban xD)
A kézügyesség nem jó definíció. A látásmódunkon kell javítani, a kezünkön nincs mit. (A könyv szerint, nem én találtam ki ezeket az okosságokat xD)
De egyébként igaz. A rajzolni nem tudó ember folyton azt akarja lerajzolni a dolgokról amit tud, és nem amit lát. Saját tapasztalat. A hülye függöny széle egyenes, és a fallal párhuzamosan fut. Le is rajzoltam. De béna volt. Aztán belőttem cerkával a valódi egyenest a szemem előtt. Naná hogy a függöny nem úgy ment... Hiába tudjuk a polcokról hogy párhuzamosak, ha a mi szemszögünkből nem olyannak látjuk. Hiába hisszük azt, régi beidegződések miatt, hogy a szem egy oválisból és egy benne lévő körből áll, ha jól megfigyeljük, ez nem így van. A tudásunk befolyásolja a valódi látásunkat. Olyan ez, kicsit mint a Télapuban: azt látod, amit elhiszel. A Télapó esetében tök jó, ha hiszek benne, megláthatom én is, de a rajzolásnál nem így van. Amit tudok a dolgokról, az csak egy dolog. Hogy egy valóságos környezetben hogy néznek ki, az meg egy másik.
Az agyunkat ki kell kapcsolni rajzolás közben. A dolgokat nem kell megnevezni; a kezünknek csak másolni kell, ki kell lőni a gondolkozást. Vagyis jobb agyféltekés üzemmódba kell lépnünk. 
Ez nem mindig könnyű (lévén hogy én is afféle bal agyféltekés, mindent ok-okozati összefüggésbe állító, mindent bekategorizáló elme vagyok), de a zenehallgatás remek segítség erre. Meg a sok gyakorlás.
Betty Edwards könyve... mail-ben elkérhető tőlem. 
Fel akartam tölteni hellshare-re, de a mai naptól "We are sorry, but HellShare is unavailable in Hungary". A Megaupload-ot is bezárta az amerikai kormány. Lassan minden letöltési lehetőséget megvonnak tőlünk, pedig a neten rengeteg tudást tudtunk átadni egymásnak... de erről majd egyszer, talán, egy másik posztban... 
Egy kis kedvcsináló szerény tehetségtelenségemtől xD 
Tényleg nem rajzoltam évek óta, az első kép direkt ilyen előtte-utána képhez született, mert a szerző szerint ha meglátjuk a fejlődést, önbizalmat kapunk. A második akkor született, mikor elolvastam a könyv első pár tanácsát. (Aki nagyobban tanulmányozna valamit, katt a képre)

Okééé, a ló fején lenne még mit javítani, de tegyük hozzá e egy olyan gyakorlat volt, mikor fejjel lefelé másoltam :D

Egy laza Picasso-rajz másolat... ilyenekkel nyit a könyv, mert higgyétek el, nem lehetetlen. Ok: aki egy Picasso-t le tud másolni, az kedvet kap hamar

Gyakorlat a negatív terekre. Na ez is egy érdekes dolog. Ha nem a dolgokat rajzoljuk, hanem a dolgok közti lyukakat, akkor is kijönnek a dolgok végül is... :D

Áhh, a hülye párhuzamosok, amik nem is mindig párhuzamosok...

Megint a lyukakat rajzoltam... xD (Oh, és még a karácsonyi mamuszom is belelóg, amire az Artúr kapcsán utaltam :D

Árnyékrajz (Gustve Courbet festő... elvileg. Gyakorlatilag szerintem inkább Chuck Norris-ra hajaz xD)


*_* Audrey Hepburn *_*


Cute baby bunny, akinek minden szál szőre egyenként lett rajzolva ^^
...ééés folyt.köv.
Akit érdekelnek a továbbiak, iratkozzon fel rám >deviantart<-on.


Share/Bookmark

8 hozzászólás (írj véleményt!):

Annie írta...

Ezek a rajzok egész jók. ;) Tetszenek. Főleg Chuck Norris. ;D És ha tényleg rég rajzoltál, akkor gratulálok, ügyes vagy. ;)
Nekem is kell ez a könyv, mert szeretnék jobban rajzolni. Mutatok két firkálmányt. :P

http://www.kepfeltoltes.hu/view/120609/DSC01581_www.kepfeltoltes.hu_.jpg - hát ööö ez Bella és Edward akarna lenni (New Moon). Nem tudom mennyire hasonlít, mondjátok meg ti. Lehettek könyörtelenek, kibírom. O_O :)

http://www.kepfeltoltes.hu/view/120609/DSC01971_www.kepfeltoltes.hu_.jpg - ők pedig a kedvenc Álomháborús bigéim. :D

Ja, és kedves Bloggerina, örülünk, hogy újra itt vagy! ;)

Bloggerina Creepie írta...

köszi, én is örülök hogy itt vagyok - annyira hiányzott a blog, el se tudom képzelni hogy tudtam ennyi ideig nélkülözni :((
nekem tetszenek a rajzaid nagyon - esetleg te is tehetnél fel többet :D
te a rajzaid mondjuk már így is tök jók, nem tudom a könyv után mi lesz még... :D
tényleg, hova is küldjem? ^^

Bexika írta...

Bloggerinaa :) Örülök, hogy visszatértél. ^^

Engem is érdekelne a könyv... mert egyáltalán nem tudok rajzolni, de szeretnék. :) Remélem sikerül valamire rájönni, és valamit összehozni. :D

(vigbettyke@gmail.com)

Bloggerina Creepie írta...

köszi ^^
küldöm a könyvet - biztos élvezni fogod, nagyon szórakoztató dolog ez az egész :)

Annie írta...

Köszi, köszi! :)
annyedoll@freemail.hu - itt a címem, előre is köszike. :)

Valerin írta...

Szia, üdvözlünk újra itt! Tetszenek a rajzok, és önbizalmat adnak ahhoz, hogy én is megpróbáljam. Nagyon szeretném illusztrálni a történeteimet. Szóval akkor ide kérném: alegjobbfilmek@citromail.hu Köszönöm, és gratulálok a diplomához.:)

Bloggerina Creepie írta...

:D ment egy levél neked :D

Mido írta...

szia, áttudnád küldeni nekem is a könyvet? midorikyoto@gmail.com.

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)