Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Már Stephenie Meyer is utalt erre a regényre többször, Bella kedvence...
A főhősnek bár Volvo-ja nincs, fehér lova igen, mert akkoriban az volt a menő. Alkata daliás, arcvonásai nemesek, öltözete kifogástalan - csak úgy mint a modora. Mikor a gyönyörű kézírását dicsérték rögtön megvolt a sejtésem, honnan jött Meyer mamának ez az "Edward olyan szép 18. századian ír" dolog...
Nagyon művelt, kiválóan ismeri a társastáncokat. Adakozó, de szereti ezt inkább névtelenül tenni, hiszen még szerény is. Megbocsátó, még ha keresztbe is próbáltak tenni neki. Remek földesúr, cselédjei nem győzik dicsérni; sok ember boldogsága múlik rajta. Húgáé is, akinek a gyámja - persze érte is mindent megtesz, hogy taníttassa, óvja... 
Szerelme kedvéért még azt is hajlandó magában félretenni, hogy a lány családja nem egy úri banda, csak annak hiszik magukat. Egyik cikisebb dologból a másikba sodorják szegény lányt, akinek csak ég a feje, de akkor se tagadja le őket. Főhősünk pedig igazi úriember létére képes ezektől eltekinteni.
Mint egy 18. századi Twilight (csak sokkal jobb >.<)


Ííígy van, természetesen a Büszkeség és balítéletről van szó, mi másról is lenne :D <3 *_* Örök szerelmem marad ez a sztori, nem csoda hát ha rávetettem magam a legújabb feldolgozásra is.
Mivel a sztoriról már >itt< szóltam (imádni való, szövevényes, lehet rajta kacagni, sírni, sajnálni Mr Darcy-t amiért mindenki félreismeri és szidni Lizzie-t amiért nem veti magát rögtön rá egy ilyen pasira... :3) - szóval mivel a könyvet már kiveséztem (és ott rögtön mellette az 1995-ös filmet is), most kifejezettem csak a 2005-ös filmről beszélnék (írnék.. ajnároznám... ahogy tetszik.)

Azt hittem Colin Firth az egyetlen és utánozhatatlan Mr. Darcy - én is olyan szkeptikusan ültem le a filmet nézni mint a többi szemellenzős C.F. rajongó... de egy szavam nem lehet. Matthew MacFadyen ha nem vesz le az első pillanatban a kék szemével a lábamról, az első megszólalásával biztosan. Tökéletes brit angol akcentussal beszél, elképesztő. (Jó, nyilván könnyű angolként brit akcentussal beszélni, és amúgy allergiás vagyok rá - de ebben a környezetben... aww, olyan hangulatot adott... :3 nézzétek felirattal. Bár a magyar szinkron is nagyon jó. Áh, mindegy, nézzétek meg az a lényeg xD)

Keira Knightley volt a másik tényező, ami miatt nem nagy reménnyel álltam a filmhez. Nincs vele különösebb bajom, de annyira nem bírtam azért. De szintén azt mondhatom hogy egy rossz szavam nem lehet. Tartottam tőle, hogy túl vadóc (nem találok jobb szót arra amit gondoltam), szóval hogy túl nagyszájú és vadóc lesz ebbe a környezetbe... így is van. 1995-ben Jennifer Ehle nagyon bájos volt, de Lizzie cserfessége csak verbálisan jött ki. Visszaszólogatott Darcy-nak ahogy illik, de amúgy mindig makulátlanul festett és viselkedett. Keira Knightley-ra ezzel szemben elég ránézni: ő igazán vad. Ha kócos, akkor az, nem érdekli.
Nem mondom hogy egyik alakítás jobb mint a másik. Mindkettő jó. csak mások.

..ééés a hintáról jut eszembe, mi ennek a filmnek a másik nagy pozitívuma (a kék szemeken kívül xD).
'95-ben a valaha készült legpontosabb adaptációt készítették el - ott betűről betűre minden pontosan a könyv. Minden. Itt, mivel kétórás mozifilmet készítettetek, nem ötrészes sorozatot, néha ahhoz kellett folyamodni, hogy a dolgokat ne nyíltan a néző arcába tolják, hanem érzékeltessék, utaljanak rá. Imádom mikor az idő rohanására úgy utalnak hogy Lizzie pörög a hintában, vagy mikor nézi a tükröt és besötétedik körülötte... van pár művészi megoldás benne. De a kedvencem továbbra is a bál jelenet - eddig is az volt, de hogy itt is megspékelték egy kis kreativitással... <3 Mikor Lizzie meg Darcy tánc közben civakodnak, ahogy közelít a kép rájuk, egyre tűnik el a tömeg körülöttük, míg csak ketten maradnak... na ezekért az apróságokért éri meg néha nem szó szerint ragaszkodni a könyvben leírt képhez. <3
  

És 10 év alatt eljutottak oda is végre rájöttek: a népek (=az a bizonyos réteg, amit "mi"-ként definiálnék, vagyis viktoriánuskorianglia-gentleman-és-romantika-imádók) imádják a szalonokat és a kimértséget... de egy lánykérős jelenetet azért máshogy is el tudnánk képzelni éppen... 
Így aztán az "egy szép napon szalonba betoppanás és kimért lánykérés helyett" megcsinálták a - szerintem - legjobb filmjelenetet, ami valaha készült; mert szerintem ez mindenképp az.
Lizzie épp megtudja hogy Darcy szabotálta a szeretett nővére és Bingley eljegyzését, így aztán fejvesztve menekül a csalódás elől... rohan a szakadó esőben a gyönyörű angol táján keresztül... míg végül Darcy csak felleli (a szemét; hát én is ki lennék akadva hogy ilyen pasik üldöznének a lánykérésükkel :D) Csodásan összevesznek, kiderül hogy Mr Darcy-nak vannak indulatai és érzelmei is, nem csak egy karót nyelt márványszobor igazából. Aztán... majdnem megcsókolja Lizzie-t. VÉGRE. Én nem értem ez hogy maradhatott ki '95-ben. Akkor feszültség van köztük, szikrázik a levegő ha csak egymásra néznek, ezzel hogy várathattak meg minket tíz évig... O.o 

De aki igazi csókot akar, annak is van egy jó hírem. A magyar változatban ugyan nincs benne, de youtube-on rá lehet keresni, van egy extra jelenet is... http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=qSCp8WYhtAg
Íííígy van, minden jó ha a vége jó és boldogan éltek amíg meg nem haltak. *_*

Tudom anyám, menthetetlen vagyok.


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)