Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Ezúton is szeretném a tévhiteket eloszlatni: a bölcsészettudományi karon nem csak hippiket és krumplisütőket képeznek; valamint szeretném ha a tesómhoz hasonló gyökerek tudatlanok nem ítélkeznének olyasmiről, amiről fogalmuk sincs.

A pedagógia szak nem abból áll, hogy megtanuljuk, hogyan kell a tanáriban kávét szürcsölni. Persze, vannak akik csak ezt fogják tenni, de azért nem mindenki.

"A pedagógia alapszakos képzés során a hallgatók a pedagógia különböző tudományterületi ismereteit sajátítják el a következő logikai egységek mentén:
magyar és egyetemes neveléstörténet (a neveléssel, oktatással kapcsolatos történeti tények, események, folyamatok és ezek problématörténeti megközelítése elsősorban az európai kultúrkörben)
neveléselmélet, nevelésfilozófia, (a nevelés filozófiai és módszertani alapjai, a nevelésfilozófia főbb irányzatai, a nevelés számára meghatározó személyiség-felfogások, a nevelési folyamat, a nevelési tényezők, hatások és módszerek törvényszerűségei),
oktatáselmélet (az oktatás társadalmi meghatározottsága, az oktatás célrendszere, tartalma, az oktatás folyamata, stratégiái, módszerei, eszközei, keretei és formái, pedagógiai értékelés),
nevelés- és oktatáslélektan (a családi és intézményes szocializáció nevelési és oktatási kérdései), nevelésszociológia, oktatás-gazdaságtan, oktatáspolitika (informális és formális nevelés szociológiai kérdései, egyén, csoport, szervezet, társadalom, ezek nevelési összefüggései, oktatáspolitika),
összehasonlító neveléstudomány (iskolarendszerek, általános és szakmai képzés struktúrái, összehasonlító pedagógiai kutatások),
pedagógiai kutatásmódszertan (kvalitatív és kvantitatív módszerek, az empirikus pedagógiai kutatás metodológiai kérdései és eljárásai, a hagyományos és elektronikus adatbázisok) alkalmazott pedagógia (a különleges bánásmódot igénylő gyermekek és csoportok, közoktatási intézmények és szervezetek, szakmai gyakorlat)."

Látható, hogy a legkülönbözőbb tudományterületekbe is bekukkantunk. Volt már Pedagógiai információhordozók óra (szám.tech.), Oktatás-gazdaságtan (igen, gazdaságtan BTK-soknak, a közgázra jártunk ki GDP-ket meg a fene se tudja miket számolni), Kutatás-módszertani gyakorlatok (szociológiai statisztikákat csinálunk SPSS-es programmal meg egyéb nyalánkságokat, mint variancia-analízis) és a pedagógiai módszertan sem csak annyiból áll, hogy hány oldalas dolgozatot írassunk a gyerekkel 45 perc alatt. Olyan alternatív pedagógiákkal is megismerkedünk, melyek bár sajnos nem túl elterjedtek nálunk (a magyarok nem nyitottak az újításokra), de léteznek, és attól hogy legtöbben nem ilyen iskolába jártunk, még vannak ilyenek is - talán egy nap a mi pedagógusgenerációnk már fogja ezeket alkalmazni. A summerville-i bentlakásostól kezdve (ahol nem kötelező az órára járás, a gyerekek maguknak hozzák a szabályokat, és mégis mindenki ügyes, okos, tanul), a Jenaplan-on át (ahol a terem nem terem hanem családias lakószoba és heti ütemterv van ahelyett hogy 45 percenként cserélgetnék a tárgyakat), a Waldorfig (ahol egyedülálló módon a tandíjat a szülő pénztárcájához igazítják hogy minden gyereknek legyen esélye és ahol senkiről nem mondanak le). És még hány és hány módszer létezik...

Szóval ilyenek tanulmányozásával töltjük sok más között az időnket errefelé, csak hogy tisztázzuk.


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)