Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

... fordítja tartja a mondás, de a nyáron láttam csak, hogy egy pálinkafőző több százezerbe kerül, így lekvárt főztünk xD 

Olyan nehéz új bejegyzést írni úgy, hogy az oldal fő témái a filmek és könyvek - nekem meg egész nyáron alig volt időm bármit is a kezembe venni vagy megnézni :S
Viszont amiből sokat sikerült a nyáron termelnek, az a lekvár. Anyu ráállt erre a "biokajálás" dologra (mert az vagy amit megeszel úgyhogy ne egyél műanyagkaját!!! xD), és ezt is magunknak csináltuk. Végül is munka az volt vele, de legalább tudjuk hogy nem híg gyümölcslé bezselésítve mint a bolti, hanem igazi gyümiből van, és nincs benne E-9137223, mesterséges színezék és tartósítószer sem. A hőkezelés és a légmentes lezárás csodákra képes, de komolyan. 

Szóval amiből pálinkát lehet főzni, mi abból lekvárt főztünk. Életemben először csináltam ilyet, de azt hiszem hamar belelendültem. És ha nekem ment, biztos nektek is menne xD Nem kell hozzá feltétlenül kert(es ház), a boltban még sok gyümölcsöt kapni. Meg a szilva még ősszel is szedhető, egészen októberig, úgyhogy aki elvette a vállalkozó kedvét, nyugodtan próbálkozhat.


"Azt a legtöbben kapásból rávágjuk, hogy a szilvalekvár szilvából és hosszú idejű keverésből készül. Ez így is volt, amíg komoly családi eseménynek számított, ami jó alkalom volt az összegyülekezésre is.
Ez a recept arról szól, hogy lehet a keverést kispórolni belőle. Azt is megoldották már, hogy a szilvát is kihagyják, de jóérzésű konyhás elkerüli az ilyen üvegeket a boltban." (http://jokaja.hu/igazi-szilvalekvar-keveres-nelkul/)

Na de jöjjön a mi receptünk.
Igazából nem olyan bonyolult, mint amilyennek tűnhet (én ennél valami ördöngősebbre számítottam).
A szilvát megmossuk, kimagvaljuk, és nemes egyszerűséggel ledaráljuk. Miért? Mert úgyis az a cél, hogy szétmenjenek a darabok, hát ezzel marhára meg lehet gyorsítani :) Ennyi xD Főzni addig kell, míg be nem sűrűsödik. 2-3 órát azért rá kell szánni a dologra. Fontos hogy sokat kavarjuk, nehogy leragadjon! Cukrot ízlés szerint tegyünk, de ne sajnáljuk. Egy kiló cukor két kiló gyümölcshöz... vagy több is mehet. De majd anyu mindjárt bekommenteli úgyis, ha hülyeséget írtam :D
Nem szabad, hogy nagyon rotyogjon meg csapkodjanak a buborékok, csak egyenletes melegen kell tartani, és majd besűrűsödik. Aki nagyon türelmetlen éppen vehet a boltban olyan zselésítős dolgot, amit bele kell szórni, de hát az már úgy nem az igazi :P Amit gyümölcsön kívül bele lehet tenni "büntetlenül", az a nátrium-benzoát. Ez csak a nátrium sója (vagy mi xD), lehetetlenné teszi hogy a bacik szaporodjanak. (Bár a főzéstől meg az üveg kifőzésétől elvileg nem lenne szabad baciknak maradni, de hát nem nagy cucc egy picikét a tetejére szórni, miután kitöltöttük.)
Az üvegbe töltés nem az én szakterületem volt (hol bírnék én légmentesen becsavarni egy üveget??? xD), de pár szót tudok róla mondani. Az üvegeket ki kell főzni, hogy sterilek legyenek. És még akkor beletölteni a cuccot, mikor forrók, így nem csattan szét majd. A szmúz, mivel sokáig főtt, szintén bacimentes. Na, akkor le is lehet zárni. Fedőt szintén kifőzni, úgy becsavarni, ahogy én soha nem bírnám, és betakarni a üvegecskéket, úgy hűljön ki. 
Ha valamit kifelejtettem, anyu kommenteljen be, legyen szíves :D
Remélem büszke vagy rám, mennyi minden ragadt rám a nyáron <3 Ó, be is adok én érte egy kérelmet, hogy ugyan, hadd kapjak már rá vagy 3 kreditet :D


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)