Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Ha jól vettem észre a múltkor senki nem volt lenyűgözve Chagall-tól - ami persze nem baj. Az én véleményemet is megosztja - nem értem egy ember hogy tud jó képeket csinálni, aztán fogja magát és teljesen elfordul attól amit csinált és elkezd mást csinálni, ami nem igazán bejövős... na mindegy, kísérletezni szabad, csak szerintem emiatt nem lehet ezt mondani akkor hogy XY a kedvencem - mert nem mindenkinek jó minden képe egyformán. Én a zenével is így vagyok - igazán ritka az olyan album, amiről mindegy szám egyformán tetszik vagy úgy egyáltalán, van olyan hogy jó album, mégis van rajta 1 szám ami szerintem nem illik ide. De hát ízlések és pofonok :)

Az alábbiakban egy kevésbé elvont festőről lesz szó; gimiben már találkoztam vele, aztán nagyon örültem hogy most megint előkerült.Caspar David Friedrich 1774-től 1840-ig élt; az még a romantika időszaka, szóval nem kell félni, nem absztrakt dolgokról lesz szó megint xD
Azt mondják: "Természetábrázolása részleteiben valósághű volt, azonban kompozíciójának egésze már sokkal többet mondott, mint a részletek összessége. Vallásos érzelmei a korában uralkodó protestantizmussal szemben egyfajta panteizmus felé fordultak, a természetben pogány isteni erőt látott."
Na nézzük meg hát.
A legismertebb képe: A vándor - már gimiben is ez volt a képfelismerős dogában xD

 Ezzel szerintem simán holtversenyben van ismertség tekintetében a The Abbey in the Oakwood (nem tudom magyarul hogy szokás hívni ezt a képet, ezért inkább nem tippelgetek xD)
Ha magam meg nem számolom, el se hittem volna, hogy kb. 40 cd/kazetta borítón szerepelt már! (stílust lehet tippelni... xD)
itt megnézhetitek a gyűjteményt ti is:
csak gratulálni tudok az oldal írójának, hogy volt türelme ezt mindet összeszedni :D





Ez elvileg a Wiesen bei greifswald című kép lenne - aki ért németül, megírhatja a fordítását xD
Azon ritka képek egyike, hol napsütés van, azért érdekes szerintem :D


Ez pedig a másik "ritkaság": Der Mittag

És akkor még pár kedvenc:
Man and woman in the moon


Winter landscape:

Huttens Grab (ez is német ugye? :D)

Mondaufgang am Meer:

Woman at a window:


Share/Bookmark

1 hozzászólás (írj véleményt!):

Yvanna írta...

Az Abbey in the Oakwood sokáig kint volt keretben a falamon....rajtam kívül valahogy senkinek sem tetszett XD

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)