Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)


A Bovaryné (Madame Bovary, 1857) egy vidéki orvos feleségének, Emmának, saját ostoba és korlátolt környezetébe szépségével és érzékenységével nem illő, unatkozó fiatal nő többszörös szerelmi csalódását rajzolja meg. A férjétől házasságuk óta idegenkedő Emma hamis romantikus olvasmányok és képzelgések érzelmi rabja, életét csak a szerelmi mámorral véli megvalósíthatni...


Sajnos nem tudtam olyan képet találni, amin a papír borító nélkül szerepel a könyv, úgyhogy csináltam én is egyet - nem a legjobb minőség, de remélem látni lehet, milyen szép könyv ez. Pán kiadós amúgy. (érdesekes, még a kiadó lapján se volt róla kép, na midnegy). Kicsit nyűzött már, elvégre szabadpolcos nálunk, de maga a kivitelezés nekem nagyon tetszett. Milyen szép lehetett újkorában :)


De a történetre is térjünk ki - mégis csak egy regényről van szó :)
Emma inkább kíváncsiságból megy a jólelkű Charles doktorhoz, hogy elkerüljön végre a kis faluból, ahol lakott. Nagyravágyó, törtető nőről van szó, aki mindig feljebb szeretne kapaszkodni a ranglétrán és bálokba járni. Mivel férje azonban "csak" egy orvos, és nem holmi báró vagy gróf, hamar megunja és más kalandok után néz...
Én nagyon sajnáltam a doktort. Még évekkel később is akkorra szerelemmel volt felesége iránt, hogy az ritka. Elbűvölve nézte minden mozdulatát és bármit megengedett neki, amit szeszélye kitalált. Még az anyjával is összeakaszkodott, hogy felesége hóbortjait megvédje. A dolog azonban odáig fajult, hogy a biztos megélhetésből és biztos életszínvonalból lecsúsztak és Emma költekezése elkezdte romba dönteni a családot... Igen, család, mert időközben született egy kislányuk - ám Emmában ez sem változtatott meg semmit, látni se akarta a gyereket és ha mégis vele volt, abból se sült ki semmi jó, mert nem szerette a kislányt. Őt csak az hajtotta, hogy elérje azt a szélsőséget szerelmi képet, amit kitalált magának. Ezért aztán folyton más férfiakkal múlatta idejét. A történet végét nem árulom el: én azért szurkoltam, hogy lebukjon, mert szegény Charles egyáltalán nem érdemelte meg ahogy bántak vele - aztán hogy bejött-e amit akartam, majd megtudjátok a könyv végén. Annyit mindenesetre elárulhatok, hogy a legkevésbé hepiendes könyv szerintem amit valaha olvastam :( Ezt leszámítva pedig nagyon tetszett. Sok benne a feszültség: mikor bukik le Emma? Megszökik-e? Számos ilyen izgalmas helyzet van benne, hogy csak másodperceken múlik, hogy a férje rájöjjön mi történik... másrészt nagyon jó leírást ad az 1800-as évek Franciaországáról (csak úgy mint a Nana, ráadásul ez is realista regény)

Érdekes módon az oszk.hu-n csak hangoskönyvként van fent - azt hittem előbb kerül fel valamiből a pdf, mint az mp3, de mindegy, hisz bármelyik könyvtárban meglesz. Elvégre sok helyen kötelező is vagy ajánlott olvasmány :)


hangoskönyv: http://mek.oszk.hu/03900/03994/


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)