Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

"Ebben költészet van: figyelni kell rá, hagyni, hogy a szövege megindítson valamit bennünk."

eredeti dátumozás: 2011. február 19.
de félbehagytam, mert...:
Zenéről írni nehéz. 
Nem véletlenül mondják, hogy zenéről írni olyan, mint az építészetről táncolni :S
Az egyik leghálátlanabb téma. Mondjuk egyben a leghálásabb is; megosztani valami nagyszerűt másokkal jó.
Szóval ez most nálam rendesen zavart okoz a rendszerben xD
De most befejeztem, de csak hogy a koncertes bejegyzéshez legyen némi alapja annak, aki nem ismeri.
Akármiről tudok csacsogni de zenéről nem igazán; azt nem lehet leírni. Ha észrevettétek (ha nem, akkor is xD) zene címke alatt van messze a legkevesebb bejegyzés. Pedig nagyon sok zenét szeretek ám! Csak nem érzem magam elégnek ahhoz, hoyg írjak róluk.
De de most inkább inkább amondó vagyok hogy hallgassátok, aztán majd itt-ott fűzök hozzá dolgokat amiket le lehet írni szavakkal :)

Jó látni, hogy vannak még zenészek. Úgy értem olyanok, akik azért zenélnek, mert szeretik csinálni, nem a pénzre hajtanak. Pl. Leander. Aki fogta két éve az első számát, felvette egymaga, és feltette a youtube-ra. Aztán csinált még pár remekművet egymaga, és feltette a oldalára ingyen letölthetőként...

Köteles Leander (eredeti nevén Lionel, de 3 évesen átnevezték, mert a legtöbben nem tudták kimondani) Kalocsán született 1985-ben. 5 évesen kezdett zongorázni, aztán "a többi hangszert magától szelídítette meg" ("12 évesen kezdtem basszerozni, olyan 18 körül gitározni és 5 éve énekelek, de én sem tudom pontosan"). Kalocsán és Baján nőtt fel, majd Budapestre került 19 évesen ("valószínűleg utálnám az egész helyet. Nem is a várost, inkább az embereket. Egy olyan generációba születtem bele, ahol teljesen normális, hogy az értékek háttérbe szorulnak"), majd egy fél évig élt New York-ban 25 éves korában. Van egy közgazdász marketing szakmenedzserdiplomája, de ez csak B terv a zenélés mellett. A Babylon nevű zenekaros próbálkozásból csak pár szám született, nem vitte sajnos a zenekar semmire ("Miután a második gimimben is megromlott a kapcsolatom a tanáraimmal (természetesen nem az én hibámból), eldöntöttem, hogy BP-re költözöm, mert ott mégiscsak több lehetőség van a zenélésre... Idejöttem, találkoztam egy gitárossal Borbély Csaba személyében. Elkezdtünk ketten dalokat írni és idejét éreztük annak, hogy együttessé formáljuk a mi kis duónkat... Bevettünk egy basszerost és egy dobost Cserdi Imre (jelenleg: Moulin Rose) és Zsiga Paul személyében. Volt nagy lelkesedés, ingyen koncertezgetés, demók, meg ami illik... Aztán eldöntöttem, hogy elnézek egy időre New York-ba és mivel számottevő sikereink nem voltak, úgy láttuk egyszerűbbnek, ha feloszlatjuk a zenekart. Röviden ennyi, mai napig nagyon jó barátok vagyunk.")
Saját elmondása szerint kényszeres pótcselekvésben szenved, 10 perc mire kijut a házból (rend és tisztaságmániája van), valamint pop-metálnak definiálja amit játszik. Az mégis milyen? Mindjárt kiderül. 
De szeretem a kronológiát nem is kicsit, kezdjük az elején.

2009. augusztus:
Csak te - azóta is az egyik legjobb (amint kiírta facebook-ra, több mint 800-an lájkolták)
ez... <3
plusz poén: emóparódiának indult, de túl jól sikeredett végül xD
 
"Kitépem szívem és a kezedbe adom, hogy lásd
nekem nem számít már más
hát pusztulj el velem Kedvesem"



2009. október:
Viharom, tavaszom - szintén alapmű :D 

"Viharom,tavaszom
Rejts el,rejts a szívedbe
Már nem félek
Csak benned élek"

2010. május:
Lady Gaga: Bad romance pop-metal cover
na ennek tényleg tessék a klipjét is megnézni. 4 percnél azzal a betyárbajusszal hegedülni kezdi Brahms-tól a Magyar táncot, egy Gaga számban... LOL :D :D :D



2010. június:
Piano
akusztikus dal, csak zongora van benne, semmi más *_*



2010. szeptember:
Szívidomár 
Itt már színre lépett Vörös Attila gitáros is (az amerikai Nevermore zenekarban tevékenykedik egyébként...) - és nem csak színre lépett, rögtön nőnek is öltözött ebben a párkapcsolati-függőségről szóló klipben. A szöveg nagyon komoly, a videó nagyon-nagyon poén, lájk!
 "Ugyanaz az eleje
Ugyanaz a vége
Ugyanaz minden kibaszott részlet
Hiánypótló termék a szerelem"

2010. október:
Szomorú vasárnap
És akkor elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor megint szenvedek az írástól - ami a zenéről való íráson kívül nem igazán fordul elő (kivétel néha a zh-kban xD) Komolyra fordítva a szót: ez komoly. Zongora, mély, dübörgő basszusgitár a közepén, megint bánatos zongora... a legdepressziósabb dal evör ("1933-ban írta Seress Rezső, de 1936-ban be is tiltották, mert öngyilkossági hullámot váltott ki. A dallal kapcsolatos szóbeszédekkel a Snopes legendavadászai is foglalkoznak, ami nem csoda, hiszen ez az egyik legismertebb magyar eredetű legenda." bővebben: http://www.urbanlegends.hu/2009/03/szomoru-vasarnap-muller-peter-ongyilkos-legenda/ "Az öngyilkosoknak a legendában fennmaradt rituáléja az volt, hogy halálukat megelőzően felvételről vagy élőben hallgatták a dalt, azután végeztek magukkal – később a holttestük mellett meg is találták a Szomorú vasárnap kottáját vagy dalszövegét.")
Annyira gyönyörűen fel lett dolgozva... és még egy ki plusz is van benne: "Vége a világnak - Seress Rezső verse a Szomorú vasárnap dallamára" 
epic...
 
 "Szomorú vasárnap száz fehér virággal,
Vártalak kedvesem, templomi imával.
Álmokat kergető vasárnap délelőtt,
Bánatom hintaja nélküled visszajött.
Azóta szomorú mindig a vasárnap,
Könny csak az italom, kenyerem a bánat,
Szomorú vasárnap."

2010. november:
Az ördög naplója
 
"gyere és hazudj még nekem
hazudd, az élet nem ilyen
mert nem akartál kevés lenni
nem elég embernek lenni
nem, nem, nem, nem, NEEEEEEEEEM!!!"


2010. december:
Only Girl - Rihanna Parody-Cover
No comment, a cím mindent elmond xD


2011. február:
Reborn
És erről kapta a címét a bejegyzés is. Ezt a számot nem lehet leírni. Itt akadtam el nagyon már annak idején is. 
"Katarzisnak nevezzük az olyan élményeket, amelyek az embert életének teljes vagy részleges megváltoztatására vagy erőteljes megerősítésére sarkallják, nemcsak értelmileg, hanem mindig érzelmileg is.
... az embert a hétköznapok világából kiemeli és magasabb, megtisztult erkölcsi, lelki világba emeli. Egy olyan lelki összetett fogalom, amelyben öröm és félelem is benne van. A műalkotások befogadásának általános, mindhárom műnemben jelentkező élménye. Eredetileg görög szó, ami megtisztulást, megszabadulást jelent. Egy mű hősének lelkében végbemenő megtisztulás: amikor a feszültséget okozó érzések feloldódnak."
Szóról szóra így igaz. A zongora, amivel kezdődik a dal, a szöveg, az a tiszta fájdalom, kiábrándultság, ami benne van, tényleg sikít egy új élet vágya után... túl sok az ígérgetés, túl sok a fájdalom... hadd kezdjem elölről... reborn. Újjá akar születni. És a tetőponton elüvölti magát, hogy már úgy érzi, itt a búcsú ideje... aztán teljes nyugalom. Se ordítás, se gitár... csak egy szál zongora...
Tipikusan koncerten-sírós-dal.
"I left my past behind me
I had enough of promises
I sacrifice myself for you again

See you then on the other side

When you finally realize
That you don't need this desperate life"


2011. május
Két világ közt
Már majdnem olyan hatás vált ki belőlem, mint az előző dal. A zene teljesen, de a szöveg... az nálam még megfejtésre vár. Illetve vannak ötleteim, de túl sokan vannak. Létezik, hogy ennyi minden lenne egyetlen dalba sűrítve, vagy én rontottam el az értelmezést valahol? Nem tudom, mi lenne a kulcsfogalom?
A "Ne nézz rám, én mindent, Én mindent kimondtam már"?
Vagy "Hazudtam, te hittél nekem, Megbánás, nem az erényem, Tudom nem változom, Ilyen vagyok, voltam és maradok."?
Én ezekre tippelek... bár a kedvenc sorom akkor is az "Oly nehéz, túl nehéz Gyökerek nélkül fának lenni, Ágak nélkül égig érni." - most mondjátok hogy nem gyönyörű.... 
Ennek bemásolom a teljes szövegét, ha kedvet éreztek fejtegetni, írjátok meg kommentben, nektek mit jelent ez a dal :)
De az is lehet, csak a hülye magyar szak csinált ki, és nem is kell minden művet szételemezni. Lehet hogy csak hallgatni kell.

"Te vagy az otthonom
A közeledő égbolton,
Végtelen torony
A horizonton.

Két világ közt, én haldoklom és élek.

Két világ közt, ha szemedbe nézek érzem,
Minden könnyem elsírtam már.
Ne nézz rám, én mindent,
Én mindent kimondtam már.

Bárhol jártam hazatértem,

Vártál rám, én megbékéltem.
Tudod nem változom,
Ilyen vagyok és maradok.
Én megpróbáltam köztük élni,
Többe nem a fényben élni.
Nem én vagyok, s többe nem is akarom.

Én látlak, árnyak, tudom megtalállak.

A félelem beszél, mikor kialszik a fény.

Széllel szembe bíztál bennem.

Oly nehéz, túl nehéz
Gyökerek nélkül fának lenni,
Ágak nélkül égig érni.

Hazudtam, te hittél nekem,

Megbánás, nem az erényem,
Tudom nem változom,
Ilyen vagyok, voltam és maradok.
Rejtsél el , ők rám vadásznak,
Vigyázz rám, ők tovább állnak,
Nem én vagyok, s többé nem is akarom.

Én látlak, árnyak, tudom megtalállak.

A félelem beszél, mikor kialszik a fény.

Nem adom fel, nem amíg látsz,

Életben tart, hogy valahol vársz.
Hiába kérlek, többe ne engedj el,
Tudod , hogy mennem kell.


Fényből jöttem, fénybe vágyom,

Kerestek majd, de nem találtok.

Én megpróbáltam köztük élni,

Többe nem a fénybe nézni.
Nem én vagyok, s többe nem is akarom
Én látlak, árnyak, tudom megtalállak.
A félelem beszél, mikor kialszik a fény."
2011. június:
Diamond and Coal
Ez már egy kis zúzós zene, koncerten remekül lehet rá csápolni ^^ Egyáltalán nem depis, hallgassátok bátran ^^
"run away, run away
just try to find your way"


2011. június:
Scar Symmetry Vocal Cover - Prism and Gate
Külön szívem csücske ez a dal ^^ mert IMÁDOM a Scar Symmetry-t úgy alapból is :D



Folyt. köv.?
Jaja, augusztusban szerződtek le a Sony Music-hoz, év elején jön az album elvileg angol és magyar nyelven is ^^ addig is: marad a youtube és a koncertre járás. Pl. dec. 29-én a Főnix Csarnokban (Debrecen) a hagyományos év végi Tankcsapda koncert előzenekaraként ^^



***

na, legyen még ehhez hasonló zenés bejegyzés vagy tényleg nincs tehetségem hozzá? xD


Share/Bookmark

2 hozzászólás (írj véleményt!):

L írta...

véletlenül találtam rá erre a bejegyzésre, de nekem nagyon tetszik. :)

(azt honnan tudod, hogy átnevezték Leandert kicsikorában? :O)

Bloggerina Creepie írta...

köszi :D jó sokáig tartott mire sikerült mindent kiírni magamból xD
valahol azt hiszem fellelhető ez az infó egy riportban is, de amúgy nem sok interjúban emlegeti... úgyhogy én továbbra is ajánlom a közönségtalikat minden kedves kíváncsi rajongónak, mert ivás közben sok mindenről lehet faggatózni xD mindig szolgálnak valami meglepetéssel a népeknek xD http://creepie-blog.blogspot.com/2011/11/leander-dedikalas-koncert-ivaszat-ilyen.html

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)