Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)


Igazából saját magamat is visszataszítom ezzel a címmel, de azok után amiket láttam a neten kénytelen voltam ennyire hatásvadász (ez a legjobb szó erre) címet adni a bejegyzésemnek hogy valaki elolvassa :S
Látom, számtalan klasszikust kiadtak új, a Twilight mintájára készült borítóval - szóval ők kezdték a hatásvadászkodást, nem én :P

Ezt alapból nem tartom rossz dolognak, hiszen így lehet olyanok is elolvassák, akik amúgy nem sose vennének a kezükbe semmit aminek nincs köze Edward-hoz meg Bellához.
De azért a következőn már tényleg eltátottam a számat:



Figyelitek a kis emblémát a jobb felső sarokban? "Bella & Edward's favorite book"
Ezek szerint vannak olyanok, akik tényleg ezzel kell megfogni, hogy olvassanak? :o Hát nekem nagyon úgy tűnik hogy igen, de ez azért gáz szerintem. Komolyan, mi lesz az ilyen emberekkel, ha kijön a negyedik film is és lecseng a Twilight mánia? Azért sok más könyv is van a világon amit érdemes olvasni és ugyanúgy lehet rajongani érte ha valakinek az kell...

Szóval rajongjuk együtt Jane Austen-ért - na meg persze a Büszkeség és balítéletért.
Romantikus? Igen.
Humoros? Igen.
Időtálló klasszikus? Az.

Na de hogy is jön ide a cím? A Büszkeség és balítélet Bellánk egyik kedvence.
Akkor ez a mai házi: olvassátok el kedves emberkék, akik azt hiszitek, hogy minden könyv gáz és uncsi amit nem az elmúlt pár évben adtak ki valamelyik tiniknek szánt könyvsorozat keretében :)



Igyekszem sosem másolni a wikipédiából - de ezt a szócikket olyan találóan megírta valaki, hogy vétek lenne kihagyni:
"A Büszkeség és balítélet Jane Austen életművének legismertebb és sok kritikus szerint a legjelentősebb darabja. Mint Austen többi regényét, ezt is feszes szerkezete, klasszikus stílusa, szellemes dialógusai, pompás pszichológiája és nem utolsósorban írónőjének csillogó okossága teszik ma is élvezetes olvasmánnyá."

Az 1800-as évek Angliájában járunk (iiigen, még mindig ez a mániám xD), ahol "a hölgyek legfőbb foglalatossága a férjvadászat". (Na mondjuk szerintem ezzel nem csak akkor voltak úgy xD).
A jómódú, ám nem túl gazdag Mr. Bennet boldogan él vidéki birtokán buta, folyton fecsegő feleségével és öt lányával. Mrs. Bennet életének célja lányait a szegényes hozomány ellenére jól férjhez adni. Csakhogy a jó eszű és éles nyelvű Elizabeth szélesebb perspektívákban gondolkozik, és ebben apja is támogatja őt.
Amikor a szomszéd birtokot a fiatal, gazdag és nőtlen Mr. Bingley bérbe veszi, Mrs. Bennet már jövendő vejét látja az új szomszédban. A legidősebb lány, a derűs és gyönyörű Jane úgy tűnik, meghódítja Mr. Bingley szívét. Ami Lizzyt illeti, ő megismerkedik a jóképű, és látszólag igencsak dölyfös Mr. Darcyval, és máris kezdődik a nemek ádáz csatája. Lizzy sok rosszat hall Mr. Darcyról, s a férfi gőgje, mindezt alátámasztani látszik. Nem is sejti, hogy Mr. Darcy gyengéd érzelmeket táplál iránta.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy Elizabeth nem várt házassági ajánlatot kap a Bennet-vagyont öröklő unokatestvértől, Mr. Collinstól, és amikor Mr. Bingley váratlanul Londonba távozik, magára hagyva a kétségbeesett Jane-t, Lizzy Mr. Darcyt teszi felelőssé a szakításért.
Talán ennyit mondhatok anélkül, hogy túl sokat árulnék el.  A cselekménybe már belekezdtem ezzel, de azért még bőőőven maradtak izgalmak, amikről még szót sem ejtettem :D


olvasható/letölthető: http://mek.oszk.hu/00300/00317/00317.pdf
***

A film. Mert persze az is van belőle :) 

Több feldolgozás is akad - kezdve a BBC ötrészes minisorozatától az indiai musicalig (!!!) -, én még csak az előbbit láttam ugyan, de gyanítom, hogy a többi megnézése után is az marad a kedvencem. 
Miért?


1. Azt hiszem a legjobb könyvfeldolgozás amit valaha láttam. Gyakorlatilag szóról szóra követi a könyvet. Igaz, ehhez az is kellett, hogy öt részben oldják meg; mozifilm hosszúságban nem ment volna azért nekik sem. Mármint a BBC-nek. 

 2. Colin Firth! Amíg nem láttam a filmet, csak a könyvet, azon filóztam, hogyha ebből egyszer filmet csinálnak, tökéletes lenne, ha Colin Firth lenne benne... mit ad isten, ráguglizok erre tessék :D Na most vagy láttam már régebben a film plakátját, reklámját vagy képet belőle - vagy baromira van érzékem az angol filmekhez xD 

3. Mert szép! Szépek a ruhák, szépek a tájak, a berendezés, minden gyönyörű, korhű.






Tessék nézni :)
1. rész: http://www.movshare.net/video/qv0qhuwc9i612
2. rész: http://www.movshare.net/video/slvhcb6jmg55y
3. rész: http://www.movshare.net/video/txlsm1ejtcntq
4. rész: http://www.movshare.net/video/6zuek9u59hkxb
5. rész: http://www.movshare.net/video/bgu8vbfgwd20q
6. rész: http://www.movshare.net/video/pc9smet0uoua8

 
"Kevés embert szeretek igazán, még kevesebbről van jó véleményem.
Minél jobban megismerem a világot, annál elégedetlenebb vagyok vele."


Share/Bookmark

7 hozzászólás (írj véleményt!):

Cassidy Cleanwood írta...

Szia!

Hogy mennyire egyet ertek veled. Ez a Twilight mania elkepesztö. Jo, en is szeretem. Tetszett, söt többször is elolvastam. De ez a hatasvadaszat mar tenyleg hatalmas nagy tulzas.

Büszkeseg es balitelet. Az egyik legnagyobb kedvencem. Szerintem elöbb olvastam mint a Twilightot vagy barmelyk mas tinikönyvet. Mondjuk filmekböl meg csak a Keira Knightlis feldogozast lattam (meg van DVD), de ez igen sok helyen elter a könyvtöl. Szerintem tul sok mindent kihagytak. Mindenkeppen meg fogom nezni amit ajanlottal :))

Üdv: Cassie

Bloggerina Creepie írta...

jó látni hogy vannak hasonló gondolkodásúak mint én :)
én meg amúgy még a Keira-s feldolgozást nem láttam - nem baj ha nem a legjobb, de biztosan meg fogom nézni, mert most nagyon rá vagyok kattanva nem csak erre a könyvre, hanem mindenre aminek Jane Austen-hoz van köze. Nagyon szeretem a stílusát :)

Cassidy Cleanwood írta...

:) Hat igen, te sem vagy egyedül, de en sem. Kifejezettem szeretem Austint es valahogy az egesz korszakot amiröl ir. Annyira mas, szerintem erdemes. Egy ideje ra vagyok kattanva a klaszikusokra. Bronte, Austin, Mitchell söt meg Hardyt es Zolat is olvasok. Na, ilyen vagyok en tininek :)) (Fura)De azert megmaradok YA Fantasy olvasonak is :D Nyitott vagyok szinte minden stilusra, kivetel ami ilyesztö. Olyat nem olvasok :)))

Bloggerina Creepie írta...

ha kicsit visszább lapozol, láthatod hogy én is nemrég olvastam Zolat :D:D ugyan már, én örülök hogy legalább nem vagyunk sablonos tinik :D

Bloggerina Creepie írta...

b@sszus, jut eszembe lassan 21 évesen már nem is vagyok tini? nemár hogy erre így kellett rájönnöm :S:S én annak érzem magam, ez gáz? *valami nagyon zavaros fejű szmájli*

Linsy írta...

Hát igen, komolyan mondom hihetetlen. Én is imádtam a twilightot, de annak köszönhetően, amit az emberek (legfőképp a 11-17 éves korosztály) művelt szegény történettel nekem már sok. Néha bele kell olvasnom valamelyik könyvbe, hogy ne felejtsem el, miért is szertem a sztorit.
Ha valaki azért olvassa el az üvöltő szeleket, mert „Bella kedvenc könyve”, akkor (szerény személyem véleménye szerint) a zártosztályon a helye.

A Büszkeség és balítéletből eddig csak az egészestés mozifilmet láttam Keira K.-val, de őszintén szólva annyira untatott, hogy az már elképesztő (egy időre be is aludtam rajta). A könyv biztosan klasszisokkal jobb, és persze rajta van a listámon elolvasásra. :D
A 19. századot, nem csak te imádod *majd kiugrik a székből, úgy integet, hogy ő is*

Amúgy a te blogod frissítései valahogy az én blogomon nem látszódnak (még mindig az Aranyhajat írja ki utolsó bejegyzésként). Vajon miért???

Ja és 21 évesen nem vagy tini. Nem gáz, hogy így jöttél rá… annyira. :D

Bloggerina Creepie írta...

akkor valami nagy zűr van, már Valerin se látja a frissítéseim!!! Hiába nézem a beállításokat, nem állítottam el semmit, nem tudom mi lehet a baj! egyelőre várok még egy kicsit, lehet megjavul magától mint mikor eltűnt az egyik szélső hasáb :S:S:S jobb ötletem nincs, de aki tudja mi lehet a baj írjon már! :S

témához visszatérve: a Keira-s filmet több helyen is lehúzták - szóval igaz hogy nem láttam még, de szinte biztos vagyok benne hogy a filmmel van akkor baj, mert a könyvben folyamatosan peregnek az események és nagyon humoros!! tehát semmiképpen nem unalmas :)

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)