Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

 "Folyam az idő... s hajói a könyvek. Sok-sok kötet indul útnak a hátán, de a legtöbb zátonyra fut és betemeti a feledés homokja. Csak kevés, nagyon kevés állja ki az idő próbáját és marad fenn a jövő nemzedékének üdvére"
 
Most sem csalódtam Brown bácsiban. Lehet hogy csak engem lehet túl könnyen lenyűgözni (bár az eladási statisztikáit nézve nem),  de a történetei olyan fordulatosak és még mindig olyan összefüggések vannak benne, hogy csak kapkodom a fejem... 

"Megkerül, ami elveszett...
Robert Langdont, a Harvard szimbólumkutatóját az utolsó percben kérik fel egy esti előadásra a washingtoni Capitolium épületében. Közvetlenül megérkezése után azonban egy hátborzongató szimbólumokkal rejtjelezett, nyugtalanító tárgyat fedeznek fel a Rotunda kellős közepén. Langdon egy ősi meghívót közvetít benne, amely a titkos ezoterikus bölcsesség rég letűnt világába invitálja megfejtőjét. Amikor brutálisan elrabolják Peter Solomont, a híres filantrópot és szabadkőművest, Langdon nagyra becsült mentorát, a professzor ráébred, hogy csak úgy mentheti meg barátja életét, ha elfogadja a rejtélyes meghívást és követi az utat, akárhova vezessen is. Langdon gyorsan ott találja magát Amerika legnagyobb hatalmi központjának színfalai mögött, a város láthatatlan termeiben, templomaiban, alagútjaiban. Ami mindeddig ismerős volt, az most átváltozik egy mesterien elleplezett múlt titokzatos, félhomályos világává, amelyben szabadkőműves rejtélyek és sosem látott felfedezések vezetik őt az egyetlen lehetséges és felfoghatatlan igazsághoz.
Az elveszett jelkép az eltitkolt históriák, misztikus ikonok és kódok ragyogóan összecsomózott szőttese; intelligens, villámgyors tempójú thriller, amelyben egymást érik a meglepetések. Hiszen- miként azt Robert Langdon felfedezi- nincs páratlanabb vagy megrendítőbb, mint az a titok, amely mindvégig a szemünk előtt volt..."

Langdon professzor egyik jó barátja esik most egy őrült áldozatává; az Angyalok és démonokból már jól ismert feszített tempóban zajlik a történet tehát, hogy megmentsék még időben. Ezalatt a néhány óra alatt rejtélyt kell megfejtenie a professzornak - de a női főszereplőnk révén megismerkedhetünk emellett párhuzamosan egy család tragikus történetével és a noetika tudományával is.
De mi a legjobb az egészben?
"- Az elveszett jelkép hány százalékban valóság illetve kitaláció?
- Mondhatjuk, 93,2 százalékban valóság, de nehéz pontos számot mondani. A könyvben bemutatott valamennyi tudományos tény, utalás, helyszín valós, a rituálék valósak, a tudományos kísérletek és az eredményeik is azok. A fikció a szereplőkkel érkezik a regénybe. Valamennyi karakter kitalált, de a személyek valós világban mozognak, ettől lesz súlyuk, az olvasó ettől sokkal plasztikusabban éli meg a történetüket. A bemutatott tudományos kísérletek valódiságában sokáig még jómagam is kételkedtem, de több év utánajárás után be kellett látnom, hogy azok megtörténte igaz. A kaliforniai Noetikai Tudományok Intézetében lezajlott elmetudományi kísérletek például azt bizonyítják, az emberi tudat képes megváltoztatni a fizikai világot. Szerintem tíz év múlva az elmetudomány, ami most még teljesen új, erős és - ha úgy tetszik, sokkoló - megközelítés, teljesen elfogadott lesz. Ne felejtsük el, hogy húsz évvel ezelőtt az is sokkoló volt, ha valaki azt állította, hogy egy évtized múlva mindenkinek a zsebében lesz a telefonja."

Mindig is érdekelt, kb. mennyi igaz abból amit ír (hisz valóságos helyszínekkel és tényekkel dolgozik), és most végre találtam egy interjút, amiben alátámasztja, hogy az egész mese (sőt!) Én mindig is tudtam :D Ilyen véletlenek nem lehetnek, kell hogy valami alapjuk legyen a leírtaknak szerintem és most beigazolódott a sejtésem.

"Langdonnak eszébe jutott egy gondolat a filozófus Manly P. Hall
munkájából, amely megragadt az emlékezetében: ha az örökkévaló
nem akarta volna, hogy az ember eszes legyen, akkor nem látja el a
tudás képességével. "


Share/Bookmark

8 hozzászólás (írj véleményt!):

Linsy írta...

Dan bácsit imádjuk. Ez alap. :) Tuti, hogy el fogom olvasni a könyvet. Bár már így is annyi minden várja, hogy kézbe vegyem. :D De Ő nem maradhat ki a sorból. XD

mesi28 írta...

Én is imádom Dan Brown könyveit, az elveszett jelképet nyár elején olvastam el, és teljesen lenyűgözött. Amit te is leírtál... hogy megannyi apró titok, látszólag összefüggéstelen, és a végén mégis minden összeáll, letehetetlen a könyv, egyébként is nagyon szeretem Dan Brown stílusát, szerintem a karakerek is nagyon el lettek benne találva, úgyhogy nekem nagyon bejött a könyv:)
puszi
mesi28

Bloggerina Creepie írta...

Linsy: na akkor majd szóljál ha küldjem :) vagy könyvtár lesz belőle? esetleg bolt? :)
Mesi: ez most annyira megtetszett, hogy azt hiszem azonnal el is kezdem a daVinci kódot (az van még meg nekem tőle)

Linsy írta...

Túl vaskos ahhoz, hogy gépen olvassam. :) De azért köszi a felajánlást. :) Én már évekkel ezelőtt olvastam a daVinci kódot. Na az is elképesztő olvasmány. :)

Bloggerina Creepie írta...

amúgy én is vissza fogok szokni a papírformára; hétfőn iratkozok be a könyvtárba :D
azért a letöltések maradnak mert megkeresek én mindent nektek ami létezik elektronikus formában :)

Shana LeCruel. írta...

szeretem Brown könyveit..:)) remélem, ez is tetszeni fog.^^ légyszíves, küldd el nekem.: addison@citromail.hu
löszi, előre is.*-*♥♥

Elf írta...

Kedves Bloggerina Creepie, ha nem nagy túl kérés, és még meg van, el tudná nekem küldeni? andreabeata@gmail.com. Előre is köszönöm a segítségét, Andrea

Névtelen írta...

Elkernem
Hanabi83@citromail.hu

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)