Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

 (Már számtalanszor utaltam rá, mekkora rajongója vagyok Tim Burton munkásságának, így nem fogtok meglepődni, ugye, ha a legújabb filmjéről lesz szó? xD)
A moziról valahogy lecsúsztam, de pótoltam Alíz megnézését ahogy tudtam :)
itt tölthetitek le, 4 darabos:
http://www.filesonic.com/file/39677549
http://www.filesonic.com/file/39677499
http://www.filesonic.com/file/39677733
http://www.filesonic.com/file/39675679

Azt se tudom, hol kezdjem... de valahol azért el fogom :D

Kezdjük mondjuk a történettel nagy vonalakban. Már direkt a port.hu-s összefoglalót kerestem, hisz a nyakam tettem volna rá, hogy megint valami egetverő baromságot mondanak.
Szerencséjükre csak két sort írtak a filmről, így nem lehet annyi hibát vetni ennyi idő alatt. Pff. 
Ezzel együtt ezúton szeretnék szavazást indítani arról, tiltakozzunk-e a port ellen. Mint már többször kifejtettem - és ti is láthattátok - már szinte biztos, hogy ezek meg se nézik a filmeket (de még csak a plakátjaikat se - lásd Rémségek cirkusza)


"Alice visszatér a kislányként megismert különös világba, hogy újra találkozzon gyerekként megismert különös barátaival: a Kalapossal, Nyalka Nyúllal, Vigyori Úrral, Bölcselővel és a különös ikerpárral, Tutyikával és Mutyikával. A lány fantasztikus utazásba kezd Csodaországban, melynek legfőbb célja a zsarnok Vörös Királynő uralmának megdöntése."

Nem, nem azért tér vissza, hogy találkozzon velük, hisz arra sem emlékszik, hogy ők és Csodaország létezik! Szőrszálhasogató vagyok, tudom magamról, de akkor is.  
 
Szóval Alice-t épp felségül akarja kérni egy rém visszataszító alak. A kor elvárásai szerint neki gondolkodás nélkül igent kellene mondania a gazdag ficsúrnak, de ő megrémül és elfut. Az erdőben az egy ideje fel-fel bukkanó nyuszit követve beleesik a lyukba és máris Csodaországban találja magát, ahol a lakók afféle megváltóként tekintenek rá. Szerintük meg van jósolva, hogy Alice fogja a gonosz Vörös királynő uralmát megszüntetni. A lány azt hiszi ez az egész csak egy álom, és eleinte nem foglakozik az egésszel. Ám amint megismerkedik Csodaország lakóival és közeledik a megjósolt nap, Alice-ban mégis felmerül, hogy segítenie kellene... (most őszintén, nem jobb ez így, mint a port-os?)

A könyvhöz már volt szerencsém, mint azt a rendszeres olvasóim tudják (itt) - mint ahogy azt is, mennyire nem voltam beájulva tőle. Először mondom, hogy a filmes változat jobb valamiből, mint a könyv. 

"...a kisregény ugyanis nem szól semmiről. Alice vándorol az erdőben, ahol találkozik az egérrel, beszélgetnek, megy tovább, találkozik Kalapossal, a mormotával, leülnek, teáznak, megy tovább, találkozik a Királynővel, kriketteznek (sünökkel és flamingókkal) és így tovább. Csak megy, itt-ott megeszik vagy iszok valamit amitől összemegy pár centisre vagy megnő háromméteresre, aztán megy tovább, találkozik a folyton vigyorgó Fakutyával, aki néha felbukkan csak úgy, beszélgetnek, megy tovább... wááá. 
...olyan kb. mintha valami hallucinogén anyag hatná át az egészet"
Ezzel szemben a filmnek van története, cselekménye, vannak benne összefüggések, de legfőképp: van mondanivalója. Alice próbál megfelelni az elvárásoknak, de mikor rájön, hogy ez nem megy neki, a saját útját kezdi járni, ahol boldog lesz.

Mia Wasikowska. Életemben nem hallottam még róla, így nagyon kíváncsian vártam, mit is fog tudni felmutatni. Szerintem ez volt neki a nagy áttörés; teljesen megfelelt Alice szerepére. (Nem mintha bárki is kérdezett volna, de megszavazom, hogy maradhat :)

Johnny Depp. Elmélázó, bamba tekintet, akit nem lehet kizökkenteni a visszaemlékezéseiből, ha elkapja az őrület. Hülye kalap, smink. Mire is emlékeztet...? Óóó, igen, tök ugyanez volt a Charlie és a csokigyárban. Nem mondom, hogy rossz, mert tényleg jól alakít minden lököttet, csak hát folyamatosan az volt az érzésem, hogy ezt már láttuk és hogy ebből a karakterből nem tudott újat kihozni. Mindegy, aki szerette a Charlie és a csokigyárat, imádni fogja :)
Helena Bonham Carter. Csak a film után jöttem rá, mikor utánaolvastam a dolgoknak, hogy ő, az úgy el van maszkírozva xD Maradjunk annyiban, hogy annyira rajta a smink, maszk meg számítógépes grafika, hogy semmit nem látni belőle. Már kezdtem azt hinni, hogy Burton bácsi leszokott arról hogy barátokat és a feleségét szerepeltesse minden filmjében... erre kiderül hogy mégsem. Jó, jó, semmi bajom Helena nénivel sem, csak nem gáz, hogy minden szerepet a felesége kap? A nyakam teszem rá, hogy ha 10 évvel korábban csinálják a filmet, a főszerep az öve. Ehh. 
Anne Hathaway. Neveletlen hercegnőből előlépett Fehér Királynővé. Haladás xD Tutyi és Mutyi után (annyira vártam, hogy megegye őket valami, de hajhh! nem jött össze) a legidegesítőbb alak szerintem xD de elnézem neki, mert nagyon jóságos karakter. Csak a kezét ne tartaná folyton abban a hülye pózban: mint egy Barbie, ami nem hajlik xD

(Stephen Fry. Aki szereti az igazán elb*szott angol humort, annak ez a név biztos ismerős lesz. Vigyori hangja az eredeti változatban.
Alan Rickman. Vagy a Piton professzor jobban rémlik? :) A bölcselő hangja eredetiben.
Michael Sheen. Ha azt mondom, hogy a Nyuszi hangja, fogadjunk ő sem ugrik be... de Aro a New moon-ból? :) )

Összességében a szereplőkről: most úgy tűnhet, hogy nagyrészt lefikáztam őket (amin nem kell csodálkozni, mert még mindig úgy vélem, hogy Csodaországban egy rakás füves él) - egyenként idegesítőek, de ebbe a hülye világba... hát el kell ismerni azért, tökéletesen illenek.

Burton bácsi. Látszik, hogy a Disney stúdió keze alatt készült a film; elvont, elvont, hisz Burton-mű, de egészen light-os. Nem olyan elmebeteg, mint amit akartam - látszik, hogy a fiatalabb korosztályt is becélozták vele. De nem is meglepő, hisz Disney :)

Danny Elfman. Két bejegyzéssel lejjebb (Wanted) már dicsértem ma a munkáját, így rövidre fogom: még mindig az egyik legjobb a szakmájában. 
A főcímről azért még pár szót ejtenem kell. Avril Lavigne és a Shinedown készített a végfőcímhez zenét.
Avril-t ugyan már kinőttem, de a szám passzol a filmhez, egész jó, úgyhogy be is biggyesztem ide kedvcsinálónak.
De a Shinedown egy külön kategória... na ennek a meghallgatását kötelezővé teszem. Tessék felírni szépen: 
házi feladat: meghallgatni a következő számot!
Ez most az abszolúte és nagyon-nagyon kedvenc számom... de inkább tényleg hallgassátok meg, mert ahogy a mondás is tartja: a zenéről írni olyan mint az építészetről táncolni...
Mindent összevetve: nem lett olyan morbid mint szerettem volna / mint vártam volna egy Burton-filmtől - de ez biztos a stúdió (Disney) hatása. Annak ellenére, hogy én valami nyomasztót vártam volna ettől a gárdától, nem volt ez rossz. Sőt, aki nem szereti a sötét hangulatot, annak kifejezetten tetszeni fog.
eredetileg ez lett volna az utóirat: tudom, szoktam apró dolgoknak nagyobb jelentőséget tulajdonítani, mint kellene - de  ti nem gondoljátok, hogy a Kalapos esetleg... tudjátok... érzett valamit Alice iránt? Mert az erkélyes jelenetnél én pl. azt vártam hogy lekapja :D
de most, hogy utánaolvastam, már ez: hehe, mások is úgy látják a dolgokat mint én :D vannak, akik már fanfic történet is írtak a Kalapos szerelméről xD (http://www.fanfiction.net/s/5796842/1/The_Mad_Hatters_love)
Továbbá ami után elkezdtem magam kevésbé hülyének érezni:
"In the new alice in wonderland does the mad hatter love alice?
According to Johnny Depp on an interview, he says its a brother and sister thing going on. But, the director Tim Burton, describes it as love. We all can watch the movie twice and see that huge change with the Mad Hatter's connection with Alice. Tim quoted at ysdeburtonalice.c23," The Mad Hatter sees Alice in a diffrent view, he connects to her not like any character in Wonderland." Which all of we know that, Mad Hatter is indeed in love with Alice. "

Hát mindenesetre szerintem érdekes. Szerintetek mi volt? :D Várom a kommenteket :)


Share/Bookmark

2 hozzászólás (írj véleményt!):

Valerin Lanz írta...

Nekem tetszett a film, már csak azért is, mert Johnny Depp szerepelt benne:) Hasonlított a karakter Willi Wonkához, de mégsem volt teljesen ugyan az. A főszereplő egész ügyes volt, jelentheti neki a nagy áttörést. Helena undok, de ezt már a Harry Potterben is tapasztaltam, nem volt újdonság. Egy napon néztem meg A hercegnő és a béka című mesével, és nálam magasan ez vitte a pálmát. Tetszett benne a sok szín, és......hát.....én is éreztem egy kis vibrálást a lány és Kalapos között....de én a végén, amikor azt mondta, hogy még nem muszáj mennie......huh, kicsit morbid lett volna......juj......én szerettem volna látni valami romantikát is, mondjuk a két hercegnőnek lehetett volna egy öccse......hümpf....nem baj, majd legközelebb:):)

Bloggerina Creepie írta...

egy öccs... nem is rossz ötlet :D

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)