Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Még a Farkasember előtt láttam a trailert a moziban, de akkor azt hittem, ez is csak egy elb*szott horror. Aztán annyi jót olvastam róla, hogy már elkezdett érdekelni.


"Az Oscar-díjas rendező, Martin Scorsese legújabb filmje két amerikai rendőrbíró, Teddy Daniels és Chuck Aule története, akiket egy Massachusetts partjaitól távol fekvő, sivár szigetre rendelnek nyomozni. A szigeten egy erőd-szerű elmegyógyintézet áll beteg bűnözők számára, és innen szökik meg rejtélyes körülmények között egy gyilkosságért elítélt nő..."

Abszolút pozitív csalódás, a film nem horror, "csak" thriller.
De nem csak emiatt mondom, hogy pozitív csalódás.

Úgy tűnik DiCaprio tényleg ki tudott nőni abból a bizonyos Jack Dawson/Romeo-skatulyából. Az alakítása egészen meglepett. Bár én már a Kapj el ha tudsz óta számítottam rá, hogy végre komolyabb dolgokban kezd játszani :)

A rendezőről bővebben most nem tudok nyilatkozni, ezt a filmet leszámítva. Mint most kiderült -miután utánanéztem - még mást nem láttam tőle... kövezzetek meg, tudom hogy klasszikus! Csak valahogy így hozta a véletlen. De amennyiben a többi filmje is ilyen, elmélyülök bennük amint időm engedi. Szeretem az elgondolkodtató filmeket - már pedig ez nagyon is az.

Amint kezdtem kapisgálni, hogy itt senki sem az, akinek tűnik, rögtön beugrott az Angyalok és démonok (tudjátok hogy az is a szívem csücske) - de ez teljesen más stílus.
A főszereplő egy háborús veterán, akit folyamatosan rémálmok és látomások kínoznak. Őt küldik erre az amúgy is nyomasztó helyre nyomozni. Aztán elkezdenek a lidércnyomások sokasodni... - és már hiába koncentrál a néző, néha nem fogja tudni, mi a valóság...
Talán minden szörnyűség valós volt...
talán az egész csak rémálom...


A filmnek nagyon sötét és nyomasztó hangulata van (milyen meglepő ez egy elmegyógyintézettől, ugye? xD), de nem mondanám hogy félelmetes. Mármint hagyományos értelmében nem használnám ezt a szót. 
Értem ezt úgy, hogy a film közben nem úgy "klasszikusan" féltem, mint ahogy szoktam horror közben (tehát nem bújtam a párna alá, nehogy megegyen a szörny) - hanem elgondolkodtam azon, milyen könnyen lehet az emberi agyat manipulálni. Így éjszaka most nem a zombiktól féltem, hanem attól, ki ne derüljön reggel, hogy titkos agymosást végeztek rajtam. 
Nem kéne, na.

Aki könnyed kikapcsolódást akar, ne nézze meg. Nagyon jó film, de akkor se. Ezt csak azért mondom,  mert én még mindig nem vagyok kibékülve a végével. Szerintem baromira nem egyértelmű és még a film után is leköti a néző gondolatait. Ezen nem lehet szerintem nem elgondolkozni, hogy most akkor mi is volt az igazság, szóval csak azért szólok előre, hogy nem egy könnyű darab :)
Viszont ha kipihented mondjuk a sulit és szeretnéd egy kicsit megmozgatni az elméd, akkor hajrá :)

http://www.movshare.net/video/ux68gb9o4keht
http://www.movshare.net/video/ilv5i7ghof69s

http://www.novamov.com/video/jxqnywp3cu1en
http://www.novamov.com/video/mucgs2x9fp2mg

Vagy töltsd le innét:
http://www.fileserve.com/file/wcpAVaF
http://www.fileserve.com/file/PFdErN8


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)