Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Ahogy ígértem, itt a második rész :)

2. könyv / 48 - 70. percig

Ez a "70. percig" egy nagyon durva becslés. Merthogy kb. annyi köze van a filmnek a könyvhöz, hogy felbukkan a törpe népség és Darren megismerkedik Evrával.
Plusz hősünk új ruhát kap (ugye micsoda fontos dolgokat tartottak meg a filmkészítők? Azta!).
Ami ugye a könyvben úgy van, hogy Truska-tól kap egy tilitarka kalózfelszerelést fellépéshez, és nem úgy, hogy a majomfarkú lánytól normális göncöt.
Ez most nem egy nagyon lényeges momentum, csak azért emeltem ki, hogy lássátok, mekkora változtatásokat vittek véghez a hollywoodiak.

Amúgy a történetről pár szót (csak hogy ne vesszek már el a részletekben):
Darren összebarátkozik egy embergyerekkel - amit nem kellett volna. Nem akarok nagyon spoilerezni, szóval akit érdekel inkább kérje el a könyvet (itt, tőlem, szokás szerint) - de az uccsó oldalakat majdnem végigbőgtem.
A másik szál - illetve a kettő később egybefonódik - egy bizonyos Reggie Veggie nevű ökoharcos hippihez kötődik. Hát csak nekem nem tűnt fel a filmben ő vagy tényleg totál kihagyták?
Költői kérdés volt; azok kedvéért, akik nem látták a filmet, elmondanám, hogy egy az egyben kihagyták a filmből a második könyvet.
Na innentől kezdve érzem hogy hogy teljesen és totálisan feleslegessé vált az összehasonlítgatás. Nemcsak hogy nincs értelme, nem is lehet. Pár nevet meg a film címet kivéve semmi köze egymáshoz a könyvnek és a filmnek.
Még hogy Truska, a feketehajú szépség, Crepsley nője?
Abba már bele se kötök, hogy szőke, de a nyelvet sem beszéli! Egy oldalon nincs megemlítve Crepsley-vel, az egyik legjelentéktelenebb szereplő, hát honnan vették, hogy ezek járnak!?
Jaaa, hogy kellett egy "jó nő" is a filmbe, akinek hírneve van a filmiparban? Értem már hogy került oda Salma Hayek akkor, mert ezen kívül semmi létjogosultsága nincs a filmben (ez most no offense Salma ellen, semmi bajom vele, csak felesleges a filmbe)

Tehát az állatvédő hippi elkezd nyomozni a cirkusz után; szerinte a farkasember egy édibédi kiskutya, akit szabadon kéne ereszteni és nem ketrecben tartani. Na majd meglátja, hogy tévedett xD elég naturalisztikus rész lesz :D

Mondjuk a könyvben meg Mr. Crepsley elérzékenyülős másodperceit nem értettem... - mi az hogy belátja hogy hiba volt átváltoztatni Darrent mert még túl fiatal?
Nem, Mr. Crepsley legyen egy önfejű, makacs, érzéketlen alak, mint a filmben. Legalább is én a kezdetektől így képzeltem el. Aztán kicsit megrendült a róla alkotott képem ezzel a csöpögős résszel:
"Mr. Crepsley hallgatott. Nem tudtam, haragszik-e, vagy sajnál. Már kezdtem azt hinni, hogy túl sokat mondtam. Mi lesz, ha azt mondja: "Ha így érzel irántam, akkor sorsodra hagylak"? Mihez kezdek akkor?
Arra gondoltam, bocsánatot kérek tőle, de akkor halkan beszélni kezdett. Meglepő dolgokat mondott.
– Ne haragudj. Nem kellett volna vért adnom neked. Rossz döntés volt. Túl fiatal vagy. Elfelejtettem, milyen volt kisfiúnak lenni. Nem gondoltam a barátaidra, és hogy mennyire fognak hiányozni neked. Rosszul tettem, hogy vért adtam neked. Rettenetes hibát követtem el. Én...
Elhalkult a hangja, és teljesen elhallgatott. Olyan szerencsétlen képet vágott, hogy majdnem megsajnáltam. Aztán eszembe jutott, hogy mit tett velem, és akkor megint gyűlöltem. Aztán nedvességet láttam a szeme sarkában, ami akár könny is lehetett, és akkor megint megsajnáltam"


Ehh. Szóval megdöbbentő különbségek vannak a film és a könyv közt. Ennek ellenére én még mindig azt mondom, hogy a maga módján mindkettő jó, a filmet is szeretem - csak hagyjuk a francba a logika keresését a filmesítésben.

***

mire...?
Alvin és a mókusok - Pont olyan mint én
miért?
mert előjött megint az Alvin mániám hazatérve Szabolcsba és egész hétvégén őket hallgattam megint xD
Plusz erre a számra még viszonylag jó rá is lehet fogni hogy idevág
"Szörnyeteg lettem
Akiket szerettem
Már megettem
Utoljára te maradtál
Még küzdök a vérszomjammal szemben
De nem bírom már
Még harapok beléd egyet
Aztán továbbállok gyorsan
Tudod a frászt kapom majd tőled
Amikor mozogni látlak holtan.

Mert én árnyék vagyok, már végleg
A fény ne süssön rám, elégek
Miért kérnéd, hogy mondjak valami szépet?"


Share/Bookmark

0 hozzászólás (írj véleményt!):

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)