Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Don't say legendary. You're too liberal with the word legendary."
("Túlságosan nagyvonalúan bánsz a fergeteges szóval")
How I met your mother

(Ted --> Barney)

Komolyan mondom, most már írni fogok rossz filmekről is, mert ha azt mondom valamire, szenzációs, nem emelkedik már ki aközül a rakat fantasztikus film közül, amikről írok xD Szóval sajnálom hogy ez is elvész a bejegyzéseim tömegében, de akkor is azt kell mondanom hogy fergetes xD

Nem emlékszem rá, hogy valaha is meg bírtam volna egyben nézni egy Sherlock Holmes-filmet. A kimért angol, aki mindenkit hűdenagyon kielemez, meg a barátja dr. Watson, akivel feltűnően sokat lóg... ehh. Agyalós, lassú, vontatott.

De ez... na eeez már megfelel a mai néző igényeknek (vagyis nekem :)
Az agyalós dolog megmaradt (a megfejthetetlennek tűnő rejtély azért megvan), de pörgős, izgalmas - és akcióval teli.

A Robert Downey Jr. / Guy Ritchie-féle Holmes
Tudtam hogy valakire nagyon emlékeztet a karakter, tudtam, de nem ugrott be egészen a film végéig. Egy tag, aki zseniális megfigyelő, nyomozó (és nem mellesleg jól tud verekedni is - nem olyan töketlen mint egy régi Sherlock xD) - ugyanakkor egy zsémbes, kiállhatatlan természet (vagy csak magát annak mutatja magát? :o) Tiszta dr. House-fíling xD

Watson
Akiről én eddig különféle elméleteket kreáltam, miért is van mindig Holmes nyomában... khm, mindegy, nem kötekszek már xD
Szóval egy angol doki.
Félreértés ne essék, semmi bajom az angolokkal, sőőőt, kifejezetten szeretem őket, náluk lenni is szuper volt, de nekem ők egy akciódús környezetben elképzelhetetlenek.
Vagyis azok voltak. Eddig.
Nem holmi nyüzüge ez sem; a látszat ellenére mindenhol feltalálja magát, és legalább olyan jól harcol vagy lő, mint Sherlock.
Végre egy Holmes-szal egyenrangú Watson-karakter, aki nem csak a háttérben mozgolódó mellékszereplő :D
Elegáns, kalapos, sétapálcás - de ha míg Sherlock az ajtó feltörésével tököl, ő odamegy és berúgja xD Imádtam azt a jelenetet! xD

Irene Adler
Egy erős, határozott, független nő - ami oly ritka abban a korban. Kacérságával próbálja leplezni, hogy valójában egy bűnügyi zseni.
És az egyetlen aki túl tudott járni Holmes eszén... talán ezért is tudta megdobogtatni az amúgy tökéletesen érzéketlennek tűnő nyomozó szívét?

Akarom a második rééééééészt! (Már készül.) Tudnom kell, hogy összejönnek-e!!!
megjegyzés: ha nem magam látom imdb-n, hogy Regina-t játszotta a Bajos csajokban, el sem hiszem. Alig ismerni rá - bár előnyére vált a hajfestés szerintem :)



London
Őt mint főszereplőt említem meg. A farkasember után egy teljesen más szemszögből ismerhetjük meg a korabeli Angliát - bár mégis ugyanaz az ország. Tartalmilag ellentmondásosnak tűnhet az előbbi mondat, de egy pill és megmagyarázom.
Tehát a kor és a hely ugyanaz, viktoriánus-korabeli Anglia (a kedvencem :) - de itt nem a ködös, rejtélyes, sötét oldalát láthatjuk Londonnak, hanem a nyüzsgő, virágzó, élettel teli várost - ahol épp a Tower Bridge-et építik :D (ennek még fontos szerepe lesz a filmben ;) És a ruhák itt is gyönyörűek (bár lehet csak azért mondom ezt mert az abroncsos szoknya a gyengém)

A színészekről elmondtam amit akartam, a látványvilágról is; a történetet nem részletezném különösebben, mert krimi lévén nagyon nem akarom lelőni a turpisságokat - a filmzenét viszont mindenképp meg kell említenem.
Tehát mint mondtam ez a London él és virul, az élet csak új zajlik benne - értelemszerű tehát hogy nem egy sötét, komor filmzene tartozik hozzá mint mondjuk a Farkasemberhez. (Hozzáteszem a "sötét" jelzőt a Farkasember esetében nem rosszallásként mondtam; sőt, egy farkasemberes horrornál kifejezetten követelmény) Szóval a zene is érdekes,  vidám, élettel teli - mondhatni ír kocsmazene szól a film alatt :)
És csak úgy "mellesleg" Oscar-jelölt volt a Legjobb filmzene kategóriában, ha valaki nem figyelt volna :D (Csakúgy mint a Legjobb látványterv kategóriában...)

Mindent összevetve: aki a krimit szereti, annak is ajánlom, mert tényleg nagyon ravasz a történet; kalandfilmnek is hívhatjuk; akciódús, de itt-ott a romantika jeleit is felfedezhetjük benne és mindezek mellett szenzációs poénokon nevethetünk: szóval műfajilag szinte minden nézői igényt kielégít :)

Letöltés.: http://www.fileserve.com/file/Nhtr5jq

Vagy

http://www.duckload.com/download/2206346/sherlock.holmes.avi





***
mire...?
Hans Zimmer - The rocky road to Dublin

miért?
mer' ír. meg persze mert Sherlock Holmes :D


Share/Bookmark

9 hozzászólás (írj véleményt!):

.dóri. írta...

Jaj nagyon jó ez a film (én is írtam róla, gondolom olvastad), imádom! A zenét is rendszeresen hallgatom, olyan széééép! :D
(Örülök, hogy visszatértél!)

Bloggerina Creepie írta...

azért ha nem csak nekem ugrott be róla dr. House az már jelent valamit! xD
amúgy a Brad Pitt-es ötletet eddig nem hallottam... Amúgy semmi bajom vele, csak nem bírnám ebben a filmben elképzelni. Ez így jó ahogy van :)

Yvanna írta...

Én Rachel MacAdams-et a Szerelmünk lapjaiban(kedvenc) láttam először, utána én sem hittem el, hogy ő a Bajos csajok Reginája...:)

Bloggerina Creepie írta...

azt még nem láttam, de olyan sokat hallottam róla, hogy meg fogom már néznem :)

Valerin Lanz írta...

A filmet megelőzte nálam a hírverés, vagyis tudtam, hogy csak jó lehet:) Holmes valami isteni, de azért Watson is ott volt:) Tetszett a romantikus szál, ez a két pasi......emlékeztet engem másik két emberre.....House és Wilson. Rögtön ők ugrottak be, amikor láttam, hogy Watson milyen kedvesen gondoskodik a mi drága nyomozónkról. Aztán meg Holmes "féltékenykedése" a menyasszonnyal, gyanús:) Aranyosak voltak, az akciók is jól meg lettek csinálva, csak a vége.......de ez nem is volt igazán a vége, mert még azt a csávót nem kapták el, aki felbérelte a csajt. Igen, Rachel, de nekem nem a Bajos csajok, hanem a Szerelmünk lapjai ugrott be, szerintem ott sokkal jobb volt:) Egyszóval, Holmes-Watson-fan lettem:)

mesi28 írta...

Szia!
Hát, bevallom én moziban is kétszer néztem meg a filmet :D egyébként magát a főszereplőt is imádom, szerintem kiváló színész, játszott az Ironman II-ben és az X-men Kezdetekben is. Én mindkét filmért odáig vagyok :D
A film pedig megannyi érzést keltett bennem
A főszereplőről tényleg először Dr. House ugrott be, akit szintén nagyon bírok :)
Maga a film, ahogy a rejtélyeket megoldották, és minden az Angyalok és Démonokra emlékeztetett, pedig tök más a két film, dehát vannak hülye megfigyeléseim :P
Szóval, tényleg érdemes megnézni ezt a filmet, mert szuper, izgalmas és ha huszadszorra látod, akkor is magával ragad.:) Engem legalább is :D

Bloggerina Creepie írta...

akkor a House-fílinget mindenki észrevette xD
amúgy az Angyalok és démonokat is nagyon szeretem (írtam arról is ;)

Névtelen írta...

szia szerkesztő!ami van részek az sajnso mind a hotdogra rak át mivel a videoplayer sanos megszűnt....

Bloggerina Creepie írta...

köszi hogy szóltál, akkor linkelem máshonnan

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)