Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Na ezt sem hittem volna azért - hogy az év legpozitívabb filmes csalódása épp december utolsó hetében érjen utol, hááát :D
Pedig nem akartam menni.
Vagyis jó, akartam, de nem amiatt.

Na.

Bólogattam és mosolyogtam, de valójában minden porcikám tiltakozott egy 166 perces ufós film ellen.



"A világhírű rendező, James Cameron (Titanic) a mozi forradalmasítását tűzte ki célul, új filmje az Avatar digitális 3D technikával, egy virtuális stúdióban készült. A hatalmas ambíciójú alkotás, az év talán legjobban várt, különleges moziélménye. A kanadai rendező szerint a mű alapját, gyermekkorában olvasott tudományos, fantasztikus könyvekből merítette. A film már két éve készül, közel 300 millió dolláros költségvetéssel.

Az amerikai sci-fi a jövőben játszódik, amikor az emberiségnek sikerül eljutnia egy másik csillagrendszerbe és ott találnak egy bolygót, a Pandorát, amin ugyancsak kifejlődött az élet. A világ, ami egy óriási gázbolygó körül kering, és az emberek számára belélegezhetetlen a levegője. A Pandorát a Na'vi, értelmes humanoid faj lakja, a populáció eddig harmóniában élt együtt egy romlatlan világban, míg az ember meg nem jelent az otthonukban. Az új civilizáció fejlettebb nálunk, földi halandóknál. Külsőre egy Na'vi átlagosan három méter magas, hosszú hátsó farokkal és csillogó kék bőrrel rendelkezik. A felfedezők úgy vélik nem állnak szemben veszélyes fajjal, ám amint megkezdődik a terület kizsákmányolása, a Na'vi -k kimutatják harcos énjüket. A konfliktus megoldására hozzák létre az Avatar programot amely lényege hogy a jelölteket összekapcsolják tudatilag egy genetikailag előállított ember-Na'vi hibrid testtel, amely ugyanúgy él és lélegzik mint egy valódi élőlény. Erre a feladatra egy lebénult tengerészgyalogost (Sam Worthington) kérnek fel, hogy Avatar legyen, akit mentális úton mások irányítanak - és így segítsen a kapcsolatfelvételben az egzotikus világ különös lakosaival.

Akkor kezdődnek a bonyodalmak, mikor Jake felfedezi a Na'vi faj szépségeit, veszélyeit és beleszeret egy Neytiri nevű fiatal lányba, aki legalább olyan jól harcol, mint amilyen gyönyörű. Jake közben ennek hatására egy klánhoz is kapcsolódik, így végül a földi hadsereg és a Na'vi nép között vergődve találja magát. Döntenie kell, melyik oldalon foglal helyet ebben a bolygó sorsát eldöntő csatában."


Na hát ez volt a hivatalos oldala a dolognak (illetve ha más értelemben mondjuk, akkor a hivatalos oldala >ez< xD) - csak hogy ne csak az én hülyeségeim olvassátok; de azért most elmesélem én is ha már úgy épp erre jártam véletlenül, én hogy láttam a dolgokat :)

Hozzávalók:
Végy egy jó adag csúnyagonoszfehérembert
kb. negyed ennyi őslakost
1 mokkáskanálnyi lázadócsapatot
fél liter romantikát
egy k*rva nagy csatajelenetet
A hozzávalókat összekeverjük és láss csodát, így lett a Chocapic.
Ja, ez nem az. Na mindegy.
Szóval...

Vannak a csúnyagonoszfehéremberek, aki fogják magukat, elmennek egy idegen helyre, és megpróbálják leigázni az ott élő ártatlan őslakosokat. Gondolom ez mindenkinek ismerős eddig - de hát ha egyszer így van? Az ember tényleg ilyen; annyival okosabbnak hiszi magát mindentől és közben mégis oly tudatlan tud lenni... :S
Nah, de lényeg a lényeg vannak azért lázadók is. Mert azért szoktak lenni páran - van azért az emberiségnek értelmesebb csoportja is (bár elég kicsi, tegyük hozzá), akik lázadnak. Akik nem akarnak ártatlan családokat elpusztítani és kizsákmányolni egy olyan földet, ami nem az övék.
Egy ilyen kis csoport segíti főhősünket is, aki - nem fogjátok elhinni - beleszeret az egyik őslakosba... a törzsfőnök lányába.
A többit már kitalálhatjátok: lebukik a törzs előtt hogy mi is ő és miért ment oda először; nem hiszik el hogy most már segíteni akar mert megszerette őket és végül lesz egy gyóóóóó nagy csata.

Az alapötlet nagyon tetszett, hogy "a jelölteket összekapcsolják tudatilag egy genetikailag előállított ember-Na'vi hibrid testtel". Hű, ez aztán tudományosan lett megfogalmazva, de ki lehet hámozni a lényeget xD (=csávókám befekszik abba az izébe, oszt' ő irányítja a hibrid testet onnantól ami kint van az erdőben xD)

A képi megvalósítás ugye szintén csudiklassz volt :D Nem hiába készült olyan sokáig és annyi pénzből xD Éljen a 3D :)

A történetnek pedig van mondanivalója (bár már láttunk ilyet... ). Mondjuk nekem olyan Pocahontas-fílingem volt: a hódító beleszeret az őslakos lányba... hát értitek, na. Vagy Atlantisz inkább. Az dettó ugyanez. Na mindegy.

A karakterek... na hogy is mondjam hogy ne értsétek félre... a megszokottak. Tehát ez nem baj, attól még nagyon jó a film, csak azt mondom, hogy amolyan klasszikus szereplőkkel van tele.
A gonosz naaagy, csúnya, kockafejű

a lazacsaj mindig félig kigombolt ingben jár és kérődzik egy rágón


Nah, hát én csak ilyesmire gondoltam, de ez az én személyes problémám, tudom xD Sigourney Weaver viszont nagyon szimpatikus volt.



Azért végezetül a főszereplőt is illene megemlítenem egy szó erejéig.
Sam Worthington
Nah, hát ez már két szó is volt xD

Hát mit is mondhatnék így végezetül?
Ráragasztom a képzeletbeli "tetszett" címkémet és bátran ajánlom mindenkinek :D


Share/Bookmark

8 hozzászólás (írj véleményt!):

Samu írta...

Baszki Bloggerina!
Elittam 8000 forintot! És azt számolgatom, miket tehettem volna ebből a pénzből =/
pl.: 8szor megnézhettem volna ezt a filmet!!

Meg is fogom! Nem biztos, hogy tudod, de Sigourney Weaver az egyik kedvenc színésznőm (Diane Lane-en, Meryl Streep-en... stb... kb Holywood 80%-án kívül :D )

Megnézem, és közben átkozlak, hogy miért nem tudtad 1 héttel előbb megnézni!!

Szeretlek ám Te!

Bloggerina Creepie írta...

Én valahogy azt sem tudtam hogy van ez a film :$ Szóval ha nem "cipelnek", el se megyek megnézni xD

Hát sajnálom drága Samum <3!
Ha tudtam volna előre hogy ilyen jó lesz persze hogy már hamarabb néztem volna meg - de hát nem tudtam! :s Hidd el, én is nagyon sajnálom de jósnő pont nem vagyok ;-)

.dóri. írta...

Én is épp mostanában akartam megnézni ezt a filmet... :) Na majd ha lesz egy kis időm, a vizsgák között! :S

Samu írta...

A kockafejű főgonosznak pedig ugyanaz a hangja, mint az atlantiszban :D

Bloggerina Creepie írta...

na látjátok, nem csak nekem tűnt fel a hasonlóság, tudom én hogy mit beszélek (úgy általában xD)
köszi a megerősítést :D

Samu írta...

Nah, most fejeztem be nem rég!!

Fergeteges! Fantasztikus! Jézusom! rég nem láttam már ilyet!

Bloggerina Creepie írta...

na hát akkor örülök hogy nem potyára "nézettem meg" meg veled :)

lulu1234 írta...

Háténmég decemberben néztem meg és szerintem valami fergeteges film, és 3d-ben a látványvilág, hát.. megérte az pár év :)
Most tervezem h megint megnézem :D

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)