Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Emlékeztek még erre? Mikor sikerült eltévednem a csúnya, sötét erdőben a botanikus kertet keresve K.B.- vel és felfedeztem ezt a rendkívül bizalomgerjesztő helyet?
„A vaskerítés rozsdás volt, a tábláról alig lehetett kivenni, hogy ez az Izotópalkalmazási Tanszék (vajon mikor volt az? a gugli 2005 után már nem is említi :S), az épület előtt pedig fém hordók sorakoztak. Na engem már itt kirázott a hideg, hogy mikor jön Dr. Jekyll vagy Mr. Hyde, de azért még bekukucskáltam az ablakon. Szögezzük le végérvényesen, hogy rosszul vagyok az olyan helyektől, ahol kint van a kis sárga-fekete tábla és a nagy fehér ajtókra az van írva, hogy laboratórium.”

Na azt nem tudom mondani, hogy sok új fejlemény lenne vele kapcsolatban, de azért van. Például egy műholdas képen már fel tudtam fedezni. És ez biza' nem olyan rossz teljesítmény szerény szőke személyemtől, figyelembe véve, hogy a gugli széttárta a kezét, mikor megkérdeztem tőle, mit is tud a rejtélyes "Izotópalkalmazási Tanszékről".
"A laboratóriumot azzal a koncepcióval tervezték, hogy a munkatársak itt csak a radioaktív kísérleti munkát végzik, a kutatás eredményeit az anyaintézetben dolgozzák fel. Így nagyon kevés olyan helység volt, ahol nem radioaktív munkát lehetett végezni, ugyanakkor egyáltalán nem számolt nagyobb hallgatói létszámmal."

Na ugye hogy megmondtam, hogy van ott valami radioaktív, ugye hogy ugye?

"A PhD képzés keretében radioanalitika, radiokémia és a nukleáris medicina fiziko-kémiai alapjai címû elõadásokat tartjuk." - És nem is folytatnám; ott a link, nézzétek meg micsoda kutatásokat támogattak. "
# Nagy felbontású országos 137Cs kihullási térkép készítése a mohák radioaktivitása alapján. OMFB támogatás.
# A radontól eredõ lakossági sugárterhelés vizsgálata ajkán. MKM pályázat.
# Határfelületi reakciók tanulmányozása agyagásvány/elektrolitoldat rendserekben. MKM pályázat.
# Az ajkai radiációs helyzet részletes felmérése. Ajkai Önkormányzat megbízása." - satöbbi, satöbbi.
(megjegyzem Ajka város lapján is beszélnek róla... csak egy rohadt dátum miért nincs feltüntetve sehol? Na így támassza alá az ember a forrásait... – köszöntem :@ végigolvastam a fél guglit és sehol egy konkrét dátum. Se hely. Se semmi. Abbahagytam, nem vergődök -.-")

... a hely fénykorában - mikor még nem volt tiszta rozsda minden.

Jelenlegi formáját felleltem… na most tegyük hozzá hogy a detek.unideb.hu-ról a ttk.unideb.hu-ra, a ttk-ról a kémia intézet oldalára, a kémiaintézettől a http://dragon.unideb.hu/~kolloid/page19.html-ra lettem átirányítva, míg el nem érkezett a bűvös kattintás, ahol is ki tudtam választani, hogy a „Kolloid- és Környezetkémiai Tanszék és Izotópalkalmazási Részleg” oldalára szeretnék jutni.

Megközelíthetőségből ötös felé.

„A labor története
A részlegnek helyet adó Izotóp Laboratórium 1960-ban a Fizikai-kémiai Tanszék részeként létesült, hogy biztosítsa az Imre Lajos vezette radiokémiai kutatások jobb feltételét. 1968-ban önálló tanszéki jogú egységgé vált, majd 1972-ben bõvült a Fizikai Kémiai Tanszékbõl átlépõ kolloidkémiai csoporttal. Az egység vezetõje Dr. Mádi István docens lett. 1985-ben a laboratórium életét újabb átszervezés alakította, amikor is a kolloidkémikusok kiváltak a tanszékbõl és önálló tanszéket alapítottak, a Kísérleti Fizikai Tanszékbõl pedig 5 diplomás fizikus Daróczy Sándor vezetésével átkerült az Izotóp Laboratóriumba, majd 1986-tól nevében is felvette az Izotópalkalmazási Tanszék nevet és tudomány-területileg két tanszékcsoporti (Kémiai és Fizikai Tanszékcsoport) hovatartozásúvá vált. A laboratóriumot azzal a koncepcióval tervezték, hogy a munkatársak itt csak a radioaktív kísérleti munkát végzik, a kutatás eredményeit az anyaintézetben dolgozzák fel. Így nagyon kevés olyan helyiség volt, ahol nem radioaktív munkát lehetett végezni, ugyanakkor egyáltalán nem számoltak nagyobb hallgatói létszámmal. Ezen a helyzeten változtatott az 1990-es év, amikor a laboratórium három dolgozószobával és tanteremmel bõvült. A tanszék életét nagyon megrázta, amikor feladataink bõvülése közben két munkatársunktól meg kellett válnunk 1995-ben. Újabb jelentõs változást jelentett a 2001. év, amikor az 1985-ben a tanszékre került fizikus kollegák átkerültek a Környezetfizikai Tanszékre. Ezzel a Tanszék újra a Kémiai Tanszékcsoport része lett. A tanszék vezetõje 1998 és 2002 között Kónya József volt. 2004. júliusában az Izotópalkalmazási Tanszéket és a Kolloid- és Környezetkémiai Tanszéket összevonták. Ettõl kezdve a Kolloid- és Környezetkémiai Tanszék Izotópalkalmazási Részlegeként mûködik tovább. Részlegvezetõ Nagy Noémi.”

Éééés igazam lett.
Már megint.
2005 után már tényleg nem létezik.

Elérhetőségként a kémia épület D202 van megjelölve - innentől már csak azt nem értem akkor mi a fenéért nem bontják le ami az erdőben van… de leginkább: mi a francért nem viszik el onnan a hülye radioaktív szeméttel teli hordóikat? xD

***
Hát sajnos ennyi volt oknyomozó-riporteri munkásságom. A francba, azt hittem nagyobb rejtély lesz :$ Na mindegy, én jól elagyalgattam rajta :$


Share/Bookmark

4 hozzászólás (írj véleményt!):

Névtelen írta...

Szia!
Munkásságod megünneplése végett ittál teát? Így dukálna. :D
Niki

Samu írta...

Jááj, ott van az erdőtökben Csernobiiil :S :S :S
Egyszer majd el kell vinned oda :D

Bloggerina Creepie írta...

Samu, nekem is hiába mondták hogy ne menjek mert veszélyes lehet, úgyis fogok még egyszer xD nem vagyok normális, de valahogy megihletett a hely, képeket akarok csinálni :D

Névtelen írta...

Jelenleg a tanszék vezetője én vagyok és ha gondja, kérdése van keresen meg.
üdvözlettel

Bányai István, egyetemi tanár
ibanyai@delfin.unideb.hu

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)