Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

„Te tényleg nem érted, ugye? Én nem akarom, amit akarok. Senki se akarja. Igazából nem. Mi lenne abban a jó, ha csak úgy megkapnék mindent, amit akarok? Nem jelentene semmit. Mit érne akkor?”

köszönöm Dóri :)
„A délelőtti nap ébresztette Coraline-t, amely rásütött az arcára.
Egy pillanatig teljes zűrzavar uralkodott a fejében. Fogalma sem volt, hol van; abban sem volt egészen biztos, hogy kicsoda. Elképesztő, hogy abból, amik vagyunk, milyen sok kötődik az ágyhoz, amelyben reggelente felébredünk, és az is elképesztő, mennyire törékeny ez a kapcsolat.”

Coraline Jones szülei nem tökéletesek - mint ahogy a mieink sem (ha jól sejtem). A kislány úgy érzi kevés figyelem jut rá és apja főztjét sem szereti.

„Aznap, amikor Coraline-ék beköltöztek, Spink kisasszony és Forcible kisasszony külön felhívták Coraline figyelmét arra, milyen veszélyes az a kút, és a lelkére kötötték, hogy nagy ívben kerülje el. Így aztán Coraline elindult megkeresni a kutat, hogy tudja, hol is van, és aztán nagy ívben el tudja kerülni.”

Ám egy esős napon Coraline kénytelen felfüggeszteni kinti felfedezőkörútját és bent, az új házukban kell játszania. Ekkor fedez fel egy titkos ajtót, ami átviszi egy másik világba.

Csak hogy a másik világban van másik anyukája is. És másik apukája... de miért csillog mindenkinek egy fekete műanyag gomb a szeme helyén? :o
A másik szobája szép és színes, a másik anyuka főztje pedig mennyei.

De mindennek meg van az ára.
A tökéletességért, azért, hogy megkapj mindent, amire eddig vágytál, feladnád-e régi szüleid, régi életed - és hagynád-e hogy te is két fényes gombot kapj a szemed helyére?

„Bementek a konyhába. Az asztalon egy porcelántányérban fekete vászontekercs volt, egy hosszú ezüsttű és ezek mellett két nagy fekete gomb.
– Azt már nem – szólalt meg Coraline.
– Jaj, de mi úgy szeretnénk – mondta másik anyja. – Szeretnénk, ha maradnál. És ez csak egy kis apróság.
– Nem fog fájni – ígérte másik apja.
Coraline pontosan tudta, hogy amikor a felnőttek azt mondják valamire, hogy az nem fog fájni, akkor az igenis fáj. A fejét rázta.”


Neil Gaiman egyszerűen zseniális szerintem. Nem nézi hülyének a gyerekeket, nem írja meg az ötmilliomodik tündéres-sárkányos mesét - a történet egy bátor kislányról szól, aki megmenti a szüleit. És nem fordítva! xD Továbbá a nagy kalandok közepette visszaadja három szellemgyerek lelkét és összebarátkozik A Macskával (- akinek szarkasztikus stílusából csakugyan arra mertem következtetni, hogy a regény felnőtteket is megcéloz de rendesen. Ugyan, hol értené egy óvodás azt a maró iróniát, ami belőle jön?)

„– Kérlek. Hogy hívnak? – kérdezte a macskát. – Én Coraline vagyok.
A macska lassan, nagy átéléssel ásított, kivillantva elképesztően rózsaszín száját és nyelvét. – A macskáknak nincs nevük – közölte.
– Nincs?
– Nincs. Nektek, embereknek van nevetek. Méghozzá azért, mert fogalmatok sincs, kik vagytok. Mi tudjuk, kik vagyunk, ezért nincs is szükségünk névre.”
„– Á, csak te vagy – mondta a macskának.
– Látod? Nem is olyan nehéz felismerni engem, ugye? Még név nélkül is.
– És ha hívni akarlak?
A macska az orrát ráncolta, és sikerült közömbös képet vágnia. – A macskákat hívni általánosan túlbecsült kérdés. Ennyi erővel a forgószelet is szólíthatod.
– És ha vacsora várna? Akkor sem akarnád, hogy szóljanak?
– Dehogynem. De egy egyszerű „Vacsora!” kiáltás is megteszi. Látod? Semmi szükség nevekre.”

„Aztán egy másik hang szólalt meg, annyira tétova és halk, hogy Coraline nem tudta eldönteni, nem csak képzeli-e: – Te… te élsz?
– Igen – suttogta Coraline.
– Szegény gyerek – mondta az első hang.
– Kik vagytok? – kérdezte súgva Coraline.
– Nevek, nevek, nevek – mondta egy másik hang, nagyon távoli és nagyon elveszett. – Először a nevek foszlanak el, miután elmúlik a lélegzet és a szív dobogása. Az emlékeink tovább megmaradnak, mint a neveink. A fejemben még őrzök képet a nevelőnőmről egy májusi reggelen, viszi a karikámat és a botomat, mögötte a nap, a tulipánok pedig mind bókolnak a könnyű szélben. De a nevelőnőm nevét már elfelejtettem, meg a tulipánokét is.
– Nem hinném, hogy a tulipánoknak lenne nevük – vélte Coraline. –Azok csak tulipánok.
– Lehet – mondta szomorúan a hang. – De én mindig úgy gondoltam, hogy ezeknek a tulipánoknak kell, hogy legyen nevük. Volt köztük piros, narancssárga és piros, piros és narancssárga és citromsárga. Mint a parázs a gyerekszoba kandallójában egy téli estén. Emlékszem.
A hang annyira szomorú volt, hogy Coraline kinyújtotta a kezét feléje, és amikor talált egy hideg kezet, megszorította.
A szeme már kezdett hozzászokni a sötétséghez, és Coraline látott – vagy csak képzelte, hogy látott – három alakot, mind halvány és sápadt volt, akár a hold a nappali égen. Magaforma gyerekeknek tűntek. A hideg kéz viszonozta a szorítást. – Köszönöm – mondta a hang.”

Coraline még akkor is őrzi a kulcsot, mikor másik anyu keze üldözi. Nem arról van szó, hogy nem fél - ó, dehogynem-, hanem arról, hogy leküzdi ezt :)

„– És azt is mondta még apu, hogy nem bátorság volt, amit csinált, hogy csak ott állt és tűrte a csípéseket – magyarázta a macskának. – Nem bátorság volt, mert nem félt, egyszerűen csak azt tette, amit kellett. De az, hogy visszament a szemüvegért, amikor már tudta, hogy ott vannak a darazsak, és mikor már félt, na az bátorság volt.
...
– Miért? – kérdezte, bár nem érződött a hangjában, hogy igazán érdekelné.
– Mert amikor félsz és mégis megteszel valamit, az a bátorság. A gyertya furcsa, remegő árnyakat vetett a falra. Coraline hallotta, hogy mozog valami a sötétben; de, hogy mellette vagy oldalt, azt nem tudta. Mintha lépést tartott volna vele.
– Ezért mész vissza abba a világba? – kérdezte a macska. – Mert apukád egyszer megmentett a darazsaktól?
– Ne butáskodj. Azért megyek vissza, mert ők a szüleim. És ha én tűnnék el, k is megtennék értem… Hé, tudod, hogy megint beszélsz?
– Milyen szerencse, hogy ilyen bölcs és intelligens útitársra akadtam. –A macska hangja szarkasztikus maradt, de a szőre felborzolódott, és kefe farka felmeredt a levegőbe.”


Egy nagyon aranyos történet ez egy kevésbé aranyos köntösbe bújtatva. Igazából meg nem mondanám, melyik korosztálynak tudnám ajánlani; néhol a hideg futkos az ember hátán, máshol pedig egy normális mese... na jó, előbbi alkalomból azért több van benne :D

„A szülei Coraline-t nézték a tükörből. Édesapja kinyitotta száját és mondott valamit, de Coraline nem hallott semmit. Ekkor édesanyja a tükörre lehelt, és mielőtt a pára szétfoszlott, gyorsan ezt írta oda
SEGÍTSÉG
a mutatóujjával. A pára a tükör belsején lassan szétfoszlott szülei képével együtt, s a tükör immár csak a folyosót mutatta, Coraline-t meg a macskát.”

„– Rossz hely ez – mondta. – Már ha helynek akarod nevezni egyáltalán, amit én nem tennék. Mit keresel itt?
– Felfedezek.
– Itt nincs mit. Ez csak a széle, a helynek az a része, amit lusta volt rendesen megcsinálni.
– Ki?
– Aki azt mondja magáról, hogy a másik anya.
– És mégis micsoda ő?
A macska nem felelt, csak caplatott Coraline mellett a derengő ködben. Egy alakzat bontakozott ki előttük, magas, tornyosuló, sötét valami.
– Tévedtél! – mondta Coraline a macskának. – Mégis van itt valami. Aztán az alak alakot öltött: egy sötét ház magaslott fölébük a fehér masszában.
– De ez… – kezdte Coraline.
– A ház, ahonnét indultál – fejezte be a macska. – Pontosan.
– Talán valahol megfordultam a ködben – vélte Coraline.
A macska farkának végét kérdőjelszerűen begörbítette, és fejét oldalt billentette. – Te talán. Én biztosan nem. Tévedés lesz, az bizony.
– De hogy lehet, hogy elindulsz valahonnan, mégis oda érsz vissza?
– Könnyen. Mint amikor valaki körbejárja a világot. Elindul valahonnan, de ugyanoda ér vissza.
– Kicsi ez a világ.
– Neki elég. A pókháló is elég nagy, ha elfér benne a légy. -Coraline megborzongott.”

„Elsőnek az üres konyhát derítette fel. Utána végigment az üres fürdőszobán, amelyben csak egy öntöttvas kád volt, a kádban pedig egy döglött pók, de akkora, akár egy macska. Az utolsó szoba lehetett a hálószoba, könnyen el tudta képzelni, hogy a szögletes porárnyék a padlón egykor ágy lehetett. Aztán észrevett valamit, és komoran elmosolyodott. A padlóba egy nagy fémkarikát fűztek. Coraline letérdelt, két kézzel megmarkolta a karikát, és teljes erőből felfelé húzta.
A padlóból rettentő lassan, mereven és nehezen felemelkedett egy csapóajtó. A nyíláson keresztül Coraline csak sötétséget látott. Lenyúlt és kitapogatott egy hideg kapcsolót. Felkattintotta, s bár nem hitte, hogy működik, valahol lent felgyulladt egy villanykörte, és gyér sárga fény szűrődött fel a lyukból. Lépcső vitt elfelé, de mást nem látott.
Coraline belenyúlt a zsebébe, és kivette a lyukas követ. Azon át is lenézett a pincébe, de így sem látott semmit. Visszatette a követ a zsebébe.
A lyukból nyirkos agyag szaga áradt kifelé, és még valami csípős szag, olyan, mint az ecet.
Coraline leereszkedett a lyukba, nyugtalanul sandítva a csapóajtóra. Olyan nehéz volt, hogy ha véletlenül leesik, biztosan örökre lent ragad a sötétben. Megfogta és kicsit megrángatta, de nem is moccant. Akkor elindult a lépcsőn lefelé a sötétbe. A lépcső alján a falban volt egy másik, rozsdás villanykapcsoló. Felnyomta, kattanást hallott, majd felgyulladt egy csupasz égő, amely egy szál vezetéken lógott a mennyezetről. Még annyi fényt sem adott, hogy Coraline ki tudja venni, mit festettek a pince, málló vakolatú falaira. Durva munkának tűnt. Szemeket látott, és talán szőlőfürtöket. Meg alattuk még valami mást is. Coraline korántsem volt biztos abban, hogy embereket ábrázolnak.
Az egyik sarokban egy halom szemét hevert: penészes papírral teli kartondobozok, mellettük nagy halom rothadó függöny.
Coraline papucsa alatt csikorgott a betonpadló. A bűz egyre erősebb lett. Már vissza akart fordulni, amikor észrevette, hogy a függönykupac alól egy pár láb kandikál kifelé…”

„– Honnét tudjam, hogy megtartod a szavad?
– Megesküszöm – felelte másik anyja. – Megesküszöm anyám sírjára.
– Van neki sírja? – tapogatózott Coraline.
– Van bizony – bólogatott másik anyja. – Magam dugtam bele. És amikor megpróbált kimászni, visszadugtam.”

***

A filmmel sajnos még csak futólag volt szerencsém találkozni (= a hülye író megnézte az összes előzetest, letöltötte, de a koliban maradt a dvdje...) - de ha Henry Selick ismét olyan jól dolgozott mint a Karácsonyi lidércnyomás során, akkor már rossz nem lehet :D Sőt, hogy a port.hu-t idézzem: "A Tim Burton nélküli horrormese is jó". A szívem szakad meg - tudjátok mekkora Tim Burton-fan vagyok :$-, de nagyon is igaznak tűnik.



A filmet majd hétfőn feltöltöm ha a koliban leszek (gyorsabb a net), de a könyvet már most lehet kérni a szokásos módon :) Engem nagyon magával ragadott ez az egész világ - az eső, a dohos szag, a sok furcsa lakó a házban... és persze főképp a másik világ (még ha én sem vállaltam volna be, hogy ottmaradok); annyira szürreális a ház, melyet a semmi vesz körbe és nem valódi; a beszélő fekete macska, a dohos szag és még a mostoha rohangáló keze is xD
Röpke másfél-két óra alatt kivégeztem azt a 78 oldalt :)
(mire nem jó ha elmész edzésre, F. J.? :D)



Share/Bookmark

79 hozzászólás (írj véleményt!):

Névtelen írta...

Szia!
Ennyi bejegyzéssel el vagyunk kényezteteve.- örül a szíve -
De nehogy eltűnj megint!!! :)
Kérhetem a könyvet? takacsnikolett90@freemail.hu
Bár már szerintem nem is kell írnom a címem, hisz olyan sok könyvel ajándékoztál már meg. Köszönöm
Niki

.dóri. írta...

nahát gyorsan kiolvastad! :) (mondjuk én is)
És a film nagggyon jó, (én is <3 Tim Burton), de Henry is csodásan megcsinálta!!

Bloggerina Creepie írta...

szia :)
nagyon szívesen elküldöm :)
amúgy nem tervezek eltűnni, csak ha nem történik semmi, nincs miről írnom xD na de majd igyekszem valami izgalmasat csinálni akkor xD

Bloggerina Creepie írta...

Dóri, nem tudtam letenni :D a filmre meg már nagyon kíváncsi vagyok - csak eszembe se jutott hogy hazahozzam a dvd-t, a fene se tudta, hogy ekkora Coraline-láz fog még a hétvégén rám törni :D na majd hétfőn pótlom :)
és köszi még egyszer :):):)

Névtelen írta...

én is szeretném megkapni a könyvet
köszönöm szépen előre is
Fanni
tunderke_092@hotmail.com

Névtelen írta...

Szia!
Kérhetném én is ezt a könyvet? Nagyon megköszönném...

dick.tocker@vipmail.hu

Köszi
Rick

Névtelen írta...

Pls nekem is küld!!

vmate15@hotmail.com

elöre is kösz!

Névtelen írta...

Szia! :) Jajjjjj annyira megörültem, hogy neked fent van a könyv... Tim Burton LOVE, miatta kezdtem el keresni az írót, de eddig egy magyarra fordított könyvét sem találtam meg! :S Szóval kéééééérlek kéééérlek küld el nekem, mert nagyon kiváncsi vagyok rá! :) Ha van tőle még könyved, azért is nagyon nagyon hálás lennék! :)

Köszönöm előre is! :)

Üdv: Ryel :)
címem: szofi.ryel@gmail.com

Névtelen írta...

Szija! Kérlek küld el a könyvet! címem: zsofia007@citromail.hu

Andika :) írta...

Szijja :)
Ha nagyon nagyon nagyon szépen kérem akkor el tudnád küldeni Nekem is? :)
andika6336@freemail.hu
Előre is köszi :)

Bloggerina Creepie írta...

már el is küldtem :)

Névtelen írta...

Szia :)
Nagyon tetszik a blogod :D
Kérlek küld el a könyvet : anna.almssy@gmail.com
Köszi :)

Névtelen írta...

Szia.Én is kérhetném a könyvet? Email címem:zsani1297@freemail.hu Köszi

Névtelen írta...

szia. nem ismerjük egymást, de én is nagyon örülnék a könyvnek. :)
rezzenet@indamail.hu
Köszönöm. :)

Névtelen írta...

Szia! Nagyon régóta keresem a könyvet e-book formában, én is nagyon örülnék neki :) kalyi_jag@hotmail.com

Névtelen írta...

szia,
lányom régóta keresi, köszönettel elfogadom, ha el küldöd a musvinas@gmail.com címre

Névtelen írta...

Eltudnád küldeni a könyvet?
(előre is köszönet)
emuhelp@citromail.hu

Névtelen írta...

az előző hozáászóló vagyok.
A citromail azt írta hogy a fájl vírust tartalmazott ezért törlésre került.

Bloggerina Creepie írta...

hát nekem az ESET smart security nem riasztotta még be sose, de az Avast se, pedig egy éve megvan :/ akkor feltöltöm valahova ahonnan le tudod szedni :)

Névtelen írta...

Köszönöm!:)

Bloggerina Creepie írta...

nincs mit :)

Névtelen írta...

Sziaa!! Kérhetném én is a könyvet? Már sok helyen kerestem hasztalanul:/
sacuska@citromail.hu

Névtelen írta...

Ha lehet én is szeretném, hogy elküld nekem ezt a könyvet! :)És ha lehet még egy kérésem, akkor a másik Neil Gaiman könyvet is küld el kérlek, ha nem nagy probléma :$
Előre is köszönöm! picuri.szandra@gmail.com

Bloggerina Creepie írta...

dehogy gond, elküldtem :))

Jaymz írta...

szia!
kérhetem a coraline-t?
kösz és üdv!
jaymz1999@gmail.com

Shana LeCruel. írta...

sziia!! nagyon szeretném kérni a könyvet.*-* itt az e-mail címem.: addison@citromail.hu.:DD nagyon szeretem a filmet, imádom, és futkosott a hátamon a hideg, amikor először láttam. meg amikor másodjára, harmadjára, negyedjére és ötödjére is..xd:DD a könyv csak jobb lehet.:DD köszii, előre is!!:DD♥♥

Névtelen írta...

Szia!

Szeretném a Coraline könyvet.
Légyszi küldd el nekem.
e-mail: brs@brs.hu
Előre is köszönöm!

üdv.: becsu

tollpihe(n)a homlokodon írta...

sziaa! istenem,nagyon megörültem mikormegláttam,hogy nállad meg van a könyv.elküldenéd nekem is?:) hálás köszönet!:))

mailcim: ennnyem@gmail.com

Névtelen írta...

Szia!
Én is kérném a könyvet!
apallasz@freemail.hu
Köszi szépen!

Eszter Tóth írta...

Szia!
Ezer éve keresem a Coraline-t!
Át tudnád küldeni nekem is a könyvet?

mail:teszteroth@gmail.com

Előre is köszi!

Bloggerina Creepie írta...

küldve ^^

Névtelen írta...

Hali!
Nekem is eltudod köldeni a könyvet?
riririta12@freemail.hu
Előre is köszönöm :)
Pusszi

Myraa írta...

Szia! Én most találtam rá erre a könyvre, és szeretném elolvasni a film megnézése előtt. Nekem is el tudnád küldeni? Nagyon hálás lennék :)

Köszönöm!!
vmirella2005@gmail.com

Myraa írta...

Nekem is el tudnád küldeni? Nagyon hálás lennék :)

Köszönöm! vmirella2005@gmail.com

üdv Mira :)

Myraa írta...

Szia!

Én is keresem a könyvet, a filmet csak utána szeretném megnézni :)
Nagyon megköszönném, ha nekem is elküldenéd :)
vmirella2005@gmail.com

Köszönöm! :)

mesemanau írta...

Szia!
Én is nagyon hálás lennék, ha elküldenéd nekem a könyvet! :)
A címem: e.mesemano@gmail.com
Köszönöm!! :)

Gergő Vincze írta...

De régóta keresem a neten a könyvet! :)
El tudnád nekem is küldeni?
vgeri96@gmail.com
Köszi előre is! :)

Névtelen írta...

Jajj, úgy megörültem, hogy végre valahol fent van! :)A filmet imádtam, eleinte azt hittem, Tim Burton rendezte (én is imádom a hapsit :D), csodálkoztam, amikor kiderült, hogy nem.
Eltudnád nekem is küldeni, kérlek? :)
roncsi997@gmail.com
Nagyon-nagyon szépen köszönöm :)

Quorra írta...

Helló!
Nagy Neil Gaiman fan vagyok és amikor láttam a Coralin-t filmben elhaároztam, hogy el fogom majd olvasni könyvben is. Megköszönném ha elküldenéd =)
e-mail: carolinet@citromail.hu

Bloggerina Creepie írta...

ment a levél :)

orsici96 írta...

szia! megköszönném ha nekemis elküldenéd a coraline-t!:D e-mail: orsici96@gmail.com

Névtelen írta...

Szia,

légyszi küldd el nekem is: mirone31@gmail.com

Köszi-köszi! :)
Nóra

Rossie írta...

nekem is eltudnád küldeni:frajnae@gmail.com köszi:))

Névtelen írta...

Szia! Légyszi küldd el nekem is. kenedi.boglarka98@gmail.com

Köszi: Bogi

Névtelen írta...

Szia!
Nekem is eltudnád küldeni?
baranyai.csaba@hotmail.com
köszönöm

Eskiath Ringil írta...

Én is megkaphatnám? Köszönöm! r.eskiath@gmail.com

Névtelen írta...

Szia eltudnád küldeni!?
maomio@freemail.hu
előre is köszi =D

Viktória Kapitány írta...

Szia!
Szeretném én is elkérni a könyvet.
email: victoriakaitany@gmail.com

Himitsu Aliceianna írta...

Szia. nekem is el tudnád küldeni?
aliceiannasickben@gmail.com

Natália Kelemen írta...

Szia! Légyszi nekem is el tudnád küldeni? olyan régóta szeretném elolvasni.
email: kelemennatalia@citromail.hu Előre is köszönöm :)

mariann írta...

Kedves Bloggerina Creepie, szeretnem en is megkapni a konyvet.
Elore is nagyon koszonom, nagyon nagylelku vagy, hogy ennyit faradozol idegenek kedvere!
ms.szell@gmail.com

Névtelen írta...

Szia! Eltudnád nekem is küldeni? Előre is nagyon köszönöm! :)
babszika19@freemail.hu

Névtelen írta...

Szia!
Csenge vagyok, és szeretném, ha elküldenéd a könyvet :)
e-mail: csenchanKUKACgmail.com

Csongor Kerekes írta...

kérlek küld el a könyvet!
ducharron@gmail.com

névtelen írta...

Szia! Már vagy ezer éve keresem ezt a könyvet. El tudnád nekem is küldeni? Előre is nagyon szépen köszönöm! porcelanapoharam@gmail.hu

Névtelen írta...

Lehet, hogy már unalmas, de ...
Én is kaphatnék a könyvből?
alorr00@gmail.com

Névtelen írta...

én is igényt tartanék a könyvre, ha nem gond.
email: aradi.matyas58@gmail.com
előre is köszönöm!

Névtelen írta...

Szia!
Megtennéd, hogy elküldöd nekem is a könyvet, én is nagyon szeretném elolvasni. Eddig még csak a Csillagport és az Amerikai isteneket olvastam az írótól, de mindkettő nagyon tetszett!
Hálás köszönet a segítségért!
Címem: szigkata@freemail.hu

Névtelen írta...

Elküldenéd, légyszíves?
Bjornbear17@gmail.com
Köszi :*

Névtelen írta...

Szia! el tudnád küldeni a Coraline-t és a Csillagport erre a címre: ellanemeth0113@gmail.com
Előre is köszönöm! :)

Dani, Maja és Medárd írta...

Én is szeretném elkérni pdf-ben a könyvet magyarul. Előre is nagyon szépen köszönöm. hkriszti83@yahoo.com :*

Otaku-chan. írta...

Én is szeretném a könyvet.:3 PDF/magyar. Köszönöm.
alexand.232@gmail.com

Ryan írta...

Én is szeretném a könyvet magyarul :) Köszi.
csevelin23@freemail.hu

Aurora Kovács írta...

Szia! Nagyon tetszett a film és szeretném elolvasni a könyvet. Át tudod küldeni? Köszönöm! agi0521@freemail.hu

Névtelen írta...

Szia! Nagyon szeretem Neil Gaiman könyveit, már olvastam 3-at és szívesen elolvasnám ezt is.
Elküldenéd nekem is?
köszönöm!
szesfanni@freemail.hu

Evelin Persik írta...

Szia ha el tudnád küldeni nekem is azt nagyon megköszönném:) nagyon érdekel a szoti már alig várom h elolvashassam :)előre is köszönöm :) (evcsy_93@freemail.hu)

Névtelen írta...

Szia, kérlek küldd el nekem is a könyvet, nagyon régen vadászom, és sehol sem lehet megvenni :(
horvath.kr(kukac)gmail.com
Nagyon-nagyon köszi előre is!!

Névtelen írta...

Hali! Légyszi küldd el nekem is a könyvet. bettina.l@freemail.hu Köszi!

Evelin Sooky írta...

szia, kerlek en is megkaphatnam a konyvet: sooky.evelyn@gmail.com
kosziii

Névtelen írta...

Szia!
Kérhetném én is a könyvet?
Címem: lilimoly2002@gmail.com
Köszönöm!

Névtelen írta...

Szia!
Elküldenéd nekem is könyvet?
aeternitas@gmx.at
Köszönöm

Névtelen írta...

Szia, nekem is el tudnád küldeni?:)
ideyge@gmail.com
Köszönöm!:)

Névtelen írta...

Szia :)
Elküldenéd nekem is a könyvet? Nagyon örülnék neki :)
Köszi

violet55@freemail.hu

Névtelen írta...

Szia!
Vágyom rá.... :) Megkaphatom a könyvet én is?! maupassant6kekec93@gmail.com
Köszönöm előre is

Unknown írta...

Szia Andi vagyok!
Látom rengetegen kérik a könyvet, és ha megkérhetlek én is akkor kérlek elküldenéd nekem. Előre is nagyon köszönöm. Cím: boros6600@freemail.hu

Balazs Ferencz írta...

Kernem szepen en is a konyvet. balazs.ferencz@yahoo.com. koszonom

Névtelen írta...

Szia! :)
Mint előttem nagyon sokan, én is megkérlek, hogy küldd el a könyvet.
Köszönöm!

E-mail címem: netty479@citromail.hu

Phalange Regina írta...

Szia! Én is szeretném kérni ezt a könyvet! Email címem:
regina.phalange@gmail.com
Előre is köszi!
Regi :}

Bia Fnt írta...

Hello, én is kérném a könyvet! :)
E-mail címem: tatarbia@gmail.com
Előre is köszönöm!

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)