Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

-oda meg vissza van-
...de mi is váltotta ki ez nála? :o
Bram Stoker - Drakula gróf válogatott rémtettei
...amikor még nincs minden az ember szájába adva készen... mikor még nem tudja minden jöttment, hogy a vámpírokat el lehet űzni a fokhagymával, csak a szakértő... mikor Drakula még "csak" egy gróf, akivel szemben a környékbeliek babonásak voltak és nem egy világhírű gonosztevő...
Ebből táplálkoznak tehát a mai vámpírtörténetek és mivel ezeknek ma oly nagy divatja van, illik szerintem az alapjukat is megismerni. Főleg mivel mindemellett nagyon izgalmas :D

Már hónapokkal ezelőtt letöltöttem - nem is értem miért nem ültem én ennek hamarabb neki -hülye-
Ez a könyv még akkor is zseniális lett volna, ha azt kapom, amire számítottam. De sokkal több volt benne... ;)

Úgy alapból egy 1900-as évek eleji horrorregényt vártam - tudjátok azt a klasszikus sztorit, amelyben Drakula fogjul ejt valami szüzet, aztán wáááá kínozza, a vérét szívja, bezárja a sötét várbörtönbe meg ilyesmi. Oké, kicsit leegyszerűsítettem a dolgokat - de a cím alapján ti mire asszociáltatok volna úgy, hogy nem tudtok semmit a történetről? :p
Na, térjünk inkább vissza a lényegre. Ja, hogy még bele se kezdtem? Bocsi :$

Szóval én inkább kalandregénynek nevezném amitől napokig nem tudtam elszakadni, mint egyszerűen horrornak. Jah, persze, van Drakula-átharapja-szegény-xy-torkát-jelenet, de a hangsúly főleg azon van, ahogy megpróbálják elkapni.
Tehát egy üldözés a fő cselekményszál és a történetet sem az ő szemszögéből látjuk - ezzel szemben mindenki máséból igen.
De lássuk csak kicsit részletesebben, hogy is értettem ezt.

A könyv során naplóbejegyzésekből, levelezésekből, újságcikkekből, táviratokból, orvosi esetleírásokból és feljegyzésekből tudjuk meg, mi is történik éppen főhőseink háza táján.
Na konkrétan emiatt mondtam én azt, hogy zseniális. Le lehetett volna írni szépen, elbeszélő stílusban is, hogy ez-meg-ez történik X-szel, Y-nal és Z-vel, de nem.

Na már most tudni kell azt is, hogy először a naplóbejegyzésekkel szemben volt némi fenntartásom - de hozzáteszem, ez az én személyes dilim; a szerepjátékos múltam miatt.
Kis kitérő annak, aki nem tudná: fórumos oldalakon játszottam (tvájjjlájjt :D), ahol afféle elvárás volt, hogy az adott eseményt mindkét fél mesélje el, hogyan látta. Ebből gondoltam én, hogy kicsit el lesznek húzva a dolgok, ha mindenki elmeséli, hogyan élte meg a napot xD
Tiszteletem: Audrey Blake, LAFB
(admin után második legtöbb post-ot író és legaktívabb karakter :p)
Candace Burwell, LP

Végül semmi sem lett vontatott. Az eseményekről felváltva írnak; néha napokig csak úgy értesülünk valakiről, hogy egy másik szereplő ír róla.
Vagy mikor nem írják le, hogy most tudtuk meg, hogy pontpontpont, hanem be van szúrva maga a távirat. Lényegre törő :D Így marad pörgős a cselekmény :D

De ejtsünk hát most már pár szót a hőseinkről - olyan szimpatikusak voltak, nem akarom továbbra is X-nek, Y-nak és Z-nek hívni őket :D
A történet leginkább néhány angol fiatalemberről és hölgyről szól:
Jonathan Hatker - friss diplomás ügyvéd
(Wilhel)Mina Murray - a menyasszonya
Lucy Westendra - legjobb barátnője, alvajáró (ezzel nem lőttem le poént, de lényeges)
Lord Arthur Holmwood - a vőlegénye, orvos
dr. Jack Seward - Arthur barátja, Lucy korábbi kérője, elmegyógyintézet igazgatója
Quincey P. Morris - texasi világjáró, Jack és Arthur barátja, szintén Lucy volt kérője
(utóbbiak Lucy döntését tisztelettel tudomásul vették és a korábbi szerelmi három... négyszög ellenére jó barátok maradtak)
dr. Van Helsing - amszterdami orvos, vámpírszakértő
Drakula gróf - aki még sosem hallott róla, ajánlom figyelmébe a http://www.google.hu elérhetőségű oldalt :S

Drakula gróf a ködös Angliában szeretne ingatlant vásárolni, emiatt ottani ügyvédet fogad, aki egyik legmegbízhatóbb fiatal segédét, Jonathan-t küldi Erdélybe az elintézendő papírmunka végett. Ott-tartózkodása során felfedezi, hogy a gróffal valami nem stimmel, ám ő maga végül szabadon távozhat... fogjuk rá. Akit érdekelnek a részletek elkéri* a könyvet :)

Nemsokkal később Lucy-ből rejtélyesen fogyni kezd a vér. Vajon van-e az esetnek köze a gróf áttelepüléséhez? (jajj nagyon amatőr kérdés, tudom, de lesznek még jobbak is, nyugi xD) A barátok egy szakértőt hívnak Hollandiából, Seward doktor egykori mesterét. De mennyire tudja Abraham van Helsing a kezében tartani az irányítást? Túléli-e Lucy az állandó "csapolást"? Belehal, vagy maga is vérszívóvá lesz? Ha előbbi, vőlegénye megbosszulja? Esetleg bánatában utána megy!? És ha utóbbi, a gróf szolgálatába áll? Vagy magányos gyilkos lesz? Esetleg sikerül visszaváltoztatni!? :o
Míg hőseinket ezek a kérdések foglalkoztatják, Mina nyakán is feltűnik a két kicsi sebhely... és az ő sorsa mi lesz?
A tettre kész fiatalemberek nem hagyják, hogy egy újabb hölgy essen áldozatul az eseményeknek (és a grófnak). Nyomozásba kezdenek a grófot illetően, míg meg nem találják annak gyenge pontját és fordulatos események sora közben rá nem szorítják a menekülésre. De vajon utolérik-e? Mi lesz az Európán (többek között Magyarországon is :) át zajló múltszázadi 'road movie' vége?
Hát csupa kaland és izgalom, az biztos :)


* a szokásos kommentben elkérős módszer működik :) mint lassan egy éve... te jó ég, januárban már 1 éves a blog :D Ha esetleg van valami ötletetek, mit szeretnétek a blog hasábjain látni, milyen meglepi, ajándék legyen, szóljatok mindenképp! (de ha lehet ne azt kérjétek, hogy írjak kritikát a Háború és Békéről, mert tuti nem olvasom el egy hét alatt! xD)



Share/Bookmark

8 hozzászólás (írj véleményt!):

Bloggerina Creepie írta...

és már ha a klasszikusoknál tartunk, lehet este belekezdek Mary Shelley Frankenstein-jébe :D

.dóri. írta...

Frakenstein -jóó, én már olvastam pár éve és hasonlóan hozzád másra számítottam, hátborzongató sztori az is!

Yvanna írta...

Ha esetleg nem láttad a Gary Oldman-es filmváltozatot, ajánlom:nagyon fasza:)

Névtelen írta...

sziia.(:
emailban el tudnád küldeni a könyvet?:D sarapungor@hotmail.com
csak mert ezer éve hajkurászom és te lennél az utolsó reményem :D
puszii.(:

Névtelen írta...

Hali eltudnád nekem küldeni ezt a könyvet is a Drakula gróf válogatott... Előre köszi!
email: vivy93@vipmail.hu

Névtelen írta...

Szia!

El tudnád nekem is küldeni a drakula válogatott...Előre is hálás köszi
Ja és a cím:foldesi.dora@gmail.com

Névtelen írta...

Szia
eltudnád nekem is küldeni ezt a könyvet?
előre is köszönöm szépen. :)
zsanett.varga10@freemail.hu

Névtelen írta...

Szia eltudnád küldeni!?
maomio@freemail.hu

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)