Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Valamit muszáj megérdeklődnöm, és mivel az ország minden tájáról olvastok, ez tökéletes alkalom is lesz erre :D
Szóval.
Eddigi tapasztalataim kimutattak bizonyos felfedezéseket és most megerősítésre várok.


A "zsizsa" szó mond bárkinek is valamit? Mert Szabolcsban mindenki tudja, hogy a frissen főtt leves zsizsa, a kályhához meg úgy szintén nem nyúlunk, mert az is.
Ezzel szemben három Békés megyei ismerősöm nézett rám a koliban kerek szemmel, hogy milyen is az a forró kaja amit most szedtem ki a mikróból? :D A nyíregyiek bezzeg tudták! :D

Eszterke szereti koli (L)
Sok érdekes emberrel lehet megismerkedni :)

Például olyanokkal is, akik azt mondják, hogy pikliben főzik a teát. Mondom WTF? Kis felmérésem alapján, amit a koli harmadik szintjén végeztem ismét csak az derült ki, hogy a békésiek/békéscsabaik/füzesgyarmatiak abban főznek teát. A nyíregyiek/sényőiek/bujiak pedig még csak nem is hallottak erről a kis nyeles edényről.

"-Tényleg, meg csinálhatnánk a franciasalihoz ripropot...
-Mit ropogtatsz? Milyen ripszropsz?
-Nem ripszropsz, te.... :D riprop.
-WéTéeF?

-Az a lapos, amit olajban sütsz ki...
-Lapcsánka!

-Neeem! Húsos!

-Sajtattal töltött pulykamell?

-Kábé, csak a ripropban nincs töltelék!

-Jah, én kérek elnézést... :D"

Hát ezt a békésiek szintén tudták, de mi, a szabolcsiak itt is csak pulykafasírtnak hívjuk, hiába nem otthon vagyunk xD

Szóval, kedves békésiek (és bárki más is)? Ti is pikliben főztök és ripropot esztek? Esetleg tudjátok, hogy ha kiveszitek az olajból, zsizsa lesz? :D Várom a kommenteket, előre is köszi :)


Share/Bookmark

8 hozzászólás (írj véleményt!):

Névtelen írta...

Szia Bloggerina!
Itt Debrecenben ilyen szót, mint a zsizsa még nem hallottam. A riprop viszont egy közismertnek számító szó. A pikil kifejezést is használjuk, de nem teafőző eszközként.
Remélem segítettem a közvéleménykutatásban.
Puszka: Niki

Bloggerina Creepie írta...

:D Köszönöm szépen :) tényleg :) na látjátok, így kell kommentet írni, hajráhajrá :D

Helgiebaby írta...

Szia Bloggerina!

Életemben nem hallottam még a zsizsa szót... de a riprop-ot sem. :)
A teafőző nálunk kanna.. :)
Ja Székesfehérvárról írtam. :)
Üdv.

Helgiebaby

Bloggerina Creepie írta...

hehe, ez nekem még mindig tök fura, hogy valaki nem használja a zsizsát xD de ha nem hát nem; és köszi hogy elmondtad :) székesfehérváriakat még úgysem tudtam megkérdezni :)

Zsopi írta...

Szia Bloggerina!
Én, mint alapos keverék (édesapám bakonyi, édesanyám tatabányai, én Pesten születtem, de most Nagykanizsán élek - hja és Szegeden tanultam... :)) sosem hallottam, azt, hogy zsizsa, se azt, hogy pikli. Max. azt, hogy pitli, ami hangzásában igencsak hasonló, a jelentése viszont ugyanúgy kisebb edény.
Viszont Nagykanizsa környékéről tudok neked pár érdekességet mondani: itt a csiga kágyilló (még az is működik, hogy Tódd, tódd kágyillócska szarvadat!), a zöldborsó a cukorborsó, a zöldbab a borsó, és a fejtett bab a bab.

Hja, itt sincs riprop, legfeljebb a családnyelvekben, de szerintem ott sem feltéltenül a pulykafasírtra használják. :)

Bloggerina Creepie írta...

:D minden nap tanul valami újat az ember ^^ köszi :D

...kágyillócska... <3 olyan aranyos hangzása van, máris beépült a szókincsembe <3

azdanc. írta...

ha már új tanulásnál tartunk én munt Somogyi szülőktől született buta pesti 2 szót ajánlanék, nálunk használatos a gág, ami annyit tesz hogy meleg de nagyon :D és a szütty ami pedig a rossz-szal egyenértékű :D további szép napot :D

Bloggerina Creepie írta...

szütty :D de édes :D köszi a hozzászólást

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)