Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

bejegyzés ajánlva anyukámnak
(ne mondd, hogy csak csak igénytelen dolgokat olvasok xD)

"– Súlyos, ha valaki más?

– Nem; az a súlyos, ha valaki mindenáron ugyanolyan akar lenni, mint a többiek. Ez az erőfeszítés ugyanis különböző neurózisokhoz, pszichózisokhoz, illetve paranoiához vezethet. Súlyos, ha valaki ugyanolyan akar lenni, mert a természeten tesz erőszakot, és Isten ellen vét – aki nem teremtett két egyforma falevelet."

(Paulo Coelho: Veronika meg akar halni)



Igen, egy szanatóriumban játszódik a történet az általam oly szívesen preferált középiskolai helyszín helyett... és a szőke herceg sem a focicsapat kapitánya kivételesen, hanem egy kedves, skizofrén fiú - ennek ellenére bízzatok bennem és az ízlésemben (elvégre már olyan sok könyvet adtam nektek, amit imádtatok! :) és vegyétek bátran kezetekbe ezt is! Lelkileg mindenképp gazdagító.

„A fiatalok már csak ilyenek. Maguk szabják a határokat, és meg sem kérdezik, hogy a testük bírja-e. De a testük mindig bírja.”

A kérdést már ismerjük (mit tennél, ha tudnád, hogy már csak napjaid vannak hátra?) - a megközelítés azonban merőben szokatlan (megkísérelnél egy második öngyilkossági kísérletet is?) :o

"A huszonnégy éves Veronikának látszólag mindene megvan: csinos, jóképű barátok veszik körül, nagyszerű állása, szerető családja van. Valami azonban hiányzik az életéből. Ezért egy reggel úgy dönt: meghal. Bevesz egy maréknyi altatót, hogy örökre elaludjon. Nagyon megdöbben, amikor egy helyi idegklinikán magához tér, és az orvos közli vele, célját csak részben érte el, a gyógyszer a szívét károsította, csupán napjai vannak hátra. A regény Veronika intenzív osztályon töltött tíz napját írja le. A lány maga is meglepetéssel tapasztalja, hogy érdeklődéssel fordul a klinika és betegtársai felé. Fölfedez magában olyan vonásokat, amelyektől korábban tudatosan távol tartotta magát. Rájön, életének minden pillanata választás az élet és a halál között, és hogy a tizenkettedik órában jobban vágyik élni, mint korábban bármikor."

A könyv felénél, azt gondoltam, hogy ha erről egyszer blogolok, ki fogom írni, hogy depressziósoknak és emósoknak szigorúan tilos a mű! De tévedtem. Bár erősen úgy tűnik az első oldalakon , hogy Coelho az élet értelmetlenségét taglalja, tévedtem.

Lehet, hogy az élet értelmét még nem tudja az emberiség, de ez most komolyan olyan fontos? Nem mondom, hogy élj a mának és menj el bankot rabolni rögtön a bungeejumping után, de nem kellene mindig rágódni valami miatt... És főleg nem kell öngyilkosnak lenni amiatt, hogy nem tudod mi értelme tovább csinálni. Majd kiderül, mi volt az értelme. Vagy nem. Lehet, hogy később sem tudjuk meg, miért kellett átélnünk egy csomó mindent - de ha már úgy is itt vagyunk, akár megpróbálhatnánk élvezni is =)

"Mindenkinek csak a jelene van, és az mindig igen rövid. Bár sokan azt hiszik, hogy múltjuk is van, amelyben felhalmoztak néhány dolgot, és jövőjük, amelyben majd még többet felhalmozhatnak."

Az első óra után (ja, mert hogy egy ültő helyemben végeztem ki a könyvet úgy 3 óra alatt) meg voltam győződve róla, hogy ha én ezen egyszer túl leszek, olyan depressziós leszek utána, mint ahogy a nagykönyvben meg van írva.


Elnézést, de nem lehet minden rózsaszín. Ennek ellenére azt kell mondjam, nemhogy depressziós nem lettem, még kifejezetten szebbnek látok mindent. Tudjátok; napsütés, madárkák, ilyesmik... elrohanunk mellettük, pedig néha megállhatnánk szimplán örülni annak, ami van... (mondom ezt én, örök elégedetlen :S )

"Hát te tényleg semmit nem tanultál, még a halál közelségében sem? Hagyd ezt abba, ne gondold mindig azt, hogy zavarsz, ne érezd örökké feszélyezve magad! Ha valakinek nem tetszik, majd szól. Ha meg nem mer szólni, az az ő baja!"

Bárhogy is meg fogtok lepődni, életem egyik legjobb olvasmányélményének nevezném (tudom, meglepő, hisz nincs benne egy vámpír sem :o) :D
Olvass, gondolkozz, élj... (minden olyan egyszerű, ha nem bonyolítjuk túl...)

„Az ember már csak ilyen... Érzelmei nagy részét félelemmel helyettesíti.”

A hepiend kérdése - mert mindig az van, ha én könyvet ajánlok (?)
Most is van, hát hogyne lenne... csak lehet nem olyan értelemben, ahogy megszoktuk mostanában :o
Szegény lány szenvedései után lehet azt értem hepiend alatt, hogy szépen, békésen meghal
Vagy talán tovább él, mint orvosa számított rá, mert minden lelki erejét összeszedve mégis elkezd kapaszkodni életébe?
Vagy nem is volt semmilyen szívkárosodás!?



ui.: Nem igazán értem, hogy nevezhetik a jelenlegi oktatási rendszert működőképesnek, mikor egy ilyen alapmű nem kötelező olvasmány -felháborodott szmájli-

uui.: és mellesleg tök jó lenne, ha nem használnánk olyan gyakran a "normális" szót- ugyan, ki tudja, mi a "normális"? Amit a többség csinál? Nemnem, az az "átlagos." Amíg ez nincs definiálva, ne használjuk a "bolond" szót negatív értelemben. Előre is köszönöm xD

uuui.: kéri valaki? el tudom küldeni =)


***

"A társadalmak életében egyre több a szabály, és az olyan törvény, amely ellentmond a szabályoknak, aztán még több szabály következik, amely pedig a törvényeknek mond ellent, és így tovább. Ez megrémiszti az embereket, akik már egy lépést sem mernek tenni, ha nem felel meg a szabályoknak, amelyek mindannyiunk életét meghatározzák."


"Nézz a szemembe, és jól vésd az eszedbe, amit most mondok. Csak két tiltott dolog létezik: az egyiket az emberi törvény, a másikat az isteni törvény tiltja. Ne kényszeríts senkit akarata ellenére szexuális kapcsolatra – ezt hívják nemi erőszaknak. És ne folytass szexuális viszonyt gyerekekkel – mert ez minden bűn közül a legsúlyosabb. De ezen kívül mindent szabad. Mindig van valaki, aki pontosan arra vágyik, amire te."

"Különös, de soha nem jött elő a depresszióm az ilyen felhős, szürke, hideg napokon. Ilyen időben mindig úgy éreztem, hogy a természet összhangban van velem, és a lelkemet tükrözi. Amikor viszont kisütött a nap, a gyerekek kint játszottak az utcán, és mindenki örült a szép időnek, olyankor borzalmasan éreztem magam. Mert micsoda igazságtalanság, hogy ennyi boldogság van a világban, csak nekem nem jut belőle."

(kicsit spoilerveszélyes )
"És mi van azokkal a napokkal, amelyeket folyamatos halálfélelemben fog tölteni szegény lány?
Igor doktor hosszasan mérlegelte az érveket és ellenérveket, s végül arra a következtetésre jutott, hogy nem lehet baj belőle. Legalább minden újabb napot csodaként él meg. Hiszen valóban minden nap csoda, ha belegondolunk, mennyi minden történhet velünk törékeny kis életünkben."


Share/Bookmark

19 hozzászólás (írj véleményt!):

Névtelen írta...

Na jó! Ehhez a teljesítményhez csak gratulálni tudok! Egy ilyen súlyú művet 3 óra alatt elolvasni... És úgy megérteni hogy ajánlót írj róla... szóval gratulálok

Zolika

Bloggerina Creepie írta...

Nem azért volt 3 óra, mert nem figyeltem, hanem tényleg nem volt hosszú.
Amúgy meg ha rá van hangolódva az ember, miért ne lehetne?

Bloggerina Creepie írta...

Egyébként meg ez így volt élvezetes; ha megszakítottam volna mindenféle "vidámkodással", nem lett volna ilyen élmény.

Névtelen írta...

szia!tetszik az ajánlód, felkeltette az érdeklődésemet :) igaz már régebben olvastam vhol erről a könyvről és ha jól tudom film is készül/készült belőle (Sarah Michelle Gellar -Buffy- játssza benne Veronikát). ha szépen megkérlek elküldenéd nekem ezt a könyvet? (theodora89@freemail.hu)
.dóri.

Névtelen írta...

Szia! Már egy ideje olvasom a könyvajánlóidat és meg kelll mondanom, hogy nagyon tetszenek. Ha esetleg megvan neked ez a könyv a gépeden el tudmád küldeni az e-mail címemre ? ( takacsnikolett90@freemail.hu) Előre is köszi: Niki

Bloggerina Creepie írta...

Nem is tudtam hogy van film is belőle, jó hogy mondod, rögvest rá is keresek! :D
amúgy szétküldve mindenkinek :)

Névtelen írta...

itt van a film előzetese is
http://www.youtube.com/watch?v=YtcZhIrhAaY&feature=player_embedded

de hogy mikor lesz/volt a mozikban, vagy nálunk ?
.dóri.

Bloggerina Creepie írta...

Azt mondják, novemberben mutatják be (idén novemberben) - Amerikában :S
Arról nem találtam semmit, mikor ér ide, de olyan igazságtalan lenne, ha sokat kellene erre is várni :S
Az előzetes alapján mondjuk szerintem jó lesz. Nah, majd kiderül; köszi a linket :)

Névtelen írta...

Érdekes olvasmány lehet...én is kérhetném a könyvet?:)Cím: ribanckurva80@gmail.com
előre is köszönöm!

Névtelen írta...

szia!elküldenéd nekem is? fzsuzsi89@indamail.hu

Névtelen írta...

Szia! Elküldenéd nekem is ezt a könyvet?!Előre is köszönöm.
gesther21@freemail.hu

Névtelen írta...

Szia!
nekem is el tudnád küldeni a könyvet?p.zsuzscsi@gmail.com Már régóta el szeretném olvasni.
Köszi szépen!

Bloggerina Creepie írta...

elküldtem :)

Névtelen írta...

Elküldenéd a könyvet?
Előre is köszi.
beja.90@hotmail.com

Hattie írta...

Szia!
Elküldenéd nekem is?
poisoned-apple@freemail.hu
Nagyon szépen köszönöm! ^^

Névtelen írta...

Szia eltudnád küldeni!?
maomio@freemail.hu
előre is köszi =D

RIEN írta...

Szia en is nagyon szeretnem ezt a könyvet :-) norienn@gmail.com koszonom!!!

Névtelen írta...

Elküldenéd nekem is, légyszíves?
Bjornbear17@gmail.com
Köszi :*

Judit Dósa írta...

Szia!

Ezt is szeretném :)
tetcujio@gmail.com

Köszönettel: Judit

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)