Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

Vonatkoztassunk már el a vallási vitáktól és értékeljük a dolgokat egyszerű kalandfilm szempontból – menni fog?


Marco Fibbi atya, vatikáni szóvivő így nyilatkozott: "Általában elolvassuk az írásokat, de ez ebben az esetben nem volt szükséges. Dan Brown puszta neve elegendőnek bizonyult."

Hát most mondjátok meg: szép dolog úgy elítélni egy könyvet, hogy nem is olvasta?
Én még mindig nem bírom feldolgozni, hogy miért nyilvánítottak vallásellenesnek egy olyan sztorit, amelyik a pápajelöltek megmentéséről szól? Cöhh!

Jó, hagyjuk a vallási témát, ígérem, nem fogom senki keresztény mivoltát megbántani, csak egy filmajánló jön.


"Csak egy filmajánló"!? Pff! Ez nem akármilyen film! Hat éves koromban megnéztem Az oroszlánkirályt a moziban - na azóta ez az első film, amit úgy láttam, hogy egyet sem pislantottam közben. Komolyan, időm sem volt rá; megfeszülve ültem teljesen a székbe süppedve - ez volt az a film, aminek nem tudnám megmondani, melyik volt a legizgalmasabb része, hiszen ez folyamatosan az volt - nem is tudom, hogy az én hercegnős rajzfilmekhez szokott idegrendszerem hogy bírta ki xD

De most tényleg nézzétek meg ezt, nem hosszú...
video

...óóó, akarom még egyszer a filmet!
És ha én akarok valamit, meg is szerzem - de tudjátok mit? Letöltöttem és nem néztem meg. Nem mondom, hogy nem kukucskáltam bele... de nem néztem meg.
-h a t á s s z ü n e t -
Ezt egy élmény volt nézni és én ezt nem akartam elrontani azzal, hogy megnézem a kamerás-hűdegyengeminőség változatot.* Én, aki úgy és onnan töltöm a filmeket pofátlanul és ingyen, ahogy csak tudom. Gondolhatjátok, hogy ez, hogy most várok a DVD minőségre, mekkora szó. - júzer kezdi érezni, hogy nem normális -
video

Szóval a sztori Dan Brown-tól származik (ha máshonnan nem is, a DaVinci kód óta tuti rémlik a neve) és most az ő regényéből David Koepp írt egy forgatókönyve. Meglepődve hallottam, hogy ez A DaVinci kód előtt született; ez valójában az előzmény xD

Dan Brown, Tom Hanks, Ayelet Zurer, Ewan McGregor és Ron Howard

Eddig tapasztalhattátok a Twilight-os kis sorozatomban, hogy ott spoilerezek, ahol tudok - NA MOST NEM FOGOK! Ha lelőném a poénokat, te jó ég... á, nem tudtok kihúzni belőlem semmit! xD A film alatt többszöri agyvérzésen estem át és szinte az előttem ülő székének támlájába vertem a fejem percenként, mert mindig volt valami "meglepi".
Szóval most csak nagyon-nagyon-nagyon röviden:
"A professzorok sem élnek mind nyugodt életet. Robert Langdon (Tom Hanks) ugyan könyvek között érzi a legjobban magát, különleges tudományára azonban az egyetemeken kívül is szükség van. Régi kódexek tanulmányozása közben merül fel benne a gyanú, hogy új életre kelt egy középkori, titkos testvériség. Az illuminátusok a történelem leghatalmasabb földalatti szervezete volt - aki viszont kapcsolatba kerül vele, esetleg a titkait próbálja kifürkészni, az életével játszik. De Langdon kutakodásai során egy másik, talán még hatalmasabb ellenséggel is kénytelen szembe nézni: a társaság ősi ellenségével, a katolikus egyházzal. Az illuminátusok pokolgépe már élesítve van, ezért a professzor kénytelen Rómába repülni, hogy megkeresse. Egy rejtélyes olasz nő svájci kutatóintézet tudósa (Ayelet Zurer) és több száz éves szimbólumok segítségével száguld a bomba antianyag nyomában. Lepecsételt kripták, sötét katakombák, elhagyott katedrálisok és a világ legjobban őrzött páncélszekrénye sem állíthatja meg." (port.hu)
Kimaradt ugyan az összegzésből a Camerlengo (Ewan McGregor), aki a Vatikánban ügyködik, míg a pápa halott... na szóval amíg nem választanak újat - pedig ez adja szerintem a sztori rugóját (elég hülyén kezdtek neki annak az ajánlónak a port.hu-n, helyenként javítottam is). Újat kell hát választani, szépen annak rendje-módja szerint meg is vannak a jelöltek (szám szerint 4) - igen ám, de ezeket elrabolták és elkezdik kivégezni őket nyilvánosan.
-woops! és semmitsemértekszmájli-
Na ekkor jön a képe a prof meg a nő (Vittoria a svájci kutatóintézetből, ahonnan a bomba van, amit a zsúfolt Szt. Péter téren akarnak felrobbantani...) És pontosan innentől nem mondok semmi konkrétat. Tudjátok, most jön a versenyfutás az idővel; rejtvények megfejtése, nyomkövetés; a szereplők meg csak úgy hullanak! Mire megkedvelsz valakit, tuti meghal (aztán 50% esély van rá, hogy kiderül, hogy igazából nem is kedveled, mert ő volt a cselszövő/gyilkos/bármi, amin nagyon meglepődsz...!) Esetleg örülsz, hogy lelőnek valakit, mire kiderül, hogy óóó pont őt? vissza! őt mégse! xD Szóval itt senki sem az, akinek tűnik, tuti kaland; a történet és a forgatókönyv egyszerűen: wow!

És akkor lássuk szépen lépésenként, mi még olyan nagyon szuper. (Most jön a volt médiafaktos szemszög xD)
Nekem soha, soha, de soha nem jutott volna eszembe, hogy megtalálom ezt a képet:
Mikor ültem a moziban és ez egyszer csak bevillant, aztán meg a kivilágított városon át száguldoztak... mondom, huh, na eeeez nagyon ottvan, ááávazzdeszép xD

Gondoltam én vagyok az egyetlen, akit pont ez fogott meg, de láss csodát, nem; más is feltette rajtam kívül és így ki tudtam guglizni! -boldogságos- (L) Lancia(L)

Másodszor - csak hogy befejeződjön a szépkocsimániám- a tájképek voltak még nagyon értékesek. Ezek olyanok voltak, mintha egy minőségibb úti filmet néznél - csak bővítve a száguldó, fekete Lancia-val és pár helikopterrel xD ajj, de jó xD

Végül - de tényleg nem utolsó sorban -, már az üvegliftben (NyírPlaza) eldöntöttem, hogy nekem az OST kell. Tudom, nem tipikusan az a soundtrack album, amit le szoktam tölteni (semmi rózsaszín shoppingolós betétdal, semmi deszkáspunkzene a tinilove jelenetekhez - mert ilyenek ugye nem voltak) - ez annál nagyságrendekkel igényesebb, de tényleg. Hans Zimmer műve.




Médiafakt 2. kör - a színészek (mert ilyenek is kellenek egy filmhez)
A főszereplő Tom Hanks maradt (maradt, mármint A DaVinci kódhoz képest), ami egy nagyon okos döntés volt. Egyrészt ő ugye már egy párszor bizonyított a vásznon, másrészt az "előző" részben már megszoktuk és megszerettük, nem? Milyen dolog lenne lecserélni egy főszereplőt? Cöhh!
Különben is, őt mindenki kedveli. Na nem olyan celebvagyokrajongértem stílusban, őt még azért szeretjük, mert igazi színész.


Camerlengo: Ewan McGregor. Hogy is mondjam, nekem volt némi fenntartásom vele szemben erre a szerepre, de mint utóbb kiderült, tudják azok ott a filmgyárban mi lesz a jó. (A fene, nem sikerült felülbírálnom Hollywood-ot xD) Szóval valószínűleg én voltam a hibás egyébként. Szőke fejem elkezdett beskatulyázni - az egyetlen Ewan McGregor film amit egynél többször láttam az a Le a szerelemmel! volt. Legalább egy tucatszor megnéztem és tudjátok, elkezdett berögződni az arca azzal a bizonyos "nagyképű jóképű" szereppel.
(LOL arról a filmről azóta sem tudom eldönteni, hogy a világ legjobb filmje, mert teljesen egyedi a stílusa - vagy épp a legrosszabb, mert olyan giccses, hogy az már ikszdé) Na de most ne is beszéljünk erről inkább.

Első és utolsó érdekes infóm jön, ha jól vettem ki abból az angol interjúból (de ugyan, ki tud itt angolul, csak emelteztem belőle xD): a könyvben eredetileg a Camerlengo Carlo Ventresca volt, aki ugye egyértelműen olasz – de mivel nem érezték túl könnyen megoldhatónak, hogy egy skót színész olyat alakítson, aki angolul beszél de olasz akcentussal… hát így lett Patrick McKenna, aki csak amolyan „odakerült” figura és nem törzsgyökeres olasz. Kreatív xD

A női főszerepre egy eddig szinte (de térségünkben főleg) ismeretlen arcot választottak (ez a negyedik nem-statisztálós filmje; nem is tudom, hogy merték megkockáztatni) - Ayelet Zurer izraeli színésznő volt a másik, akit szkeptikusan fogadtam.
Bár amennyit ő a vásznon volt, arra pont megfelelt. Hozzá kábé ennyit tudnék fűzni.


A kevésbé fő szereplőkkel is telibe találtak és a szereplőgárda nagyon nemzetközi xD Ott volt fent ugye az izraeli színésznő, aztán a skót színész, most jön egy svéd, aztán egy olasz, majd két dán xD (Lehet, hogy ez a sokszínűség is segítette a nagy sikert? -huh, na ezem elgondolkozik-)
Stellan Skarsgard (Richter parancsnok)
Pierfrancesco Favino (Olivetti nyomozó)

Thure Lindhardt (Strauss)

Nikolaj Lie Kaas (nem lövöm le a poént xD)

Tudnak meglepit okozni.

A harmadik kör jöjjön most a hülye filmelemzési szempontjaimból - vagyis minden egyéb a forgatással kapcsolatos cucc, amit még nem említettem.
Az elején már egy utalást tettem arra, hogy fogadták a történetet Vatikánban; most megerősíteném azzal a ténnyel, hogy nem hagyták a stábot ott forgatni :S Az összes helyszínt fényképek alapján építették fel hihetetlen részletességgel vagy épp számítógépes utómunkával oldották meg a problémát – nagyon királyul.

Ehhez csak gratulálni lehet, mert sokszor hiába próbálkoznak a speckó effektekkel, nem mindig jön össze. (Áj láv edvárd és tvájlájt forevör! - de tény, ami tény: meg tudnám mutatni a kötélpályát, amin a szereplők repülnek a balett-teremben :S)

Ehhez no comment részemről (majd ti írtok...) - csak nézzétek meg.



Affene! Most már csak a könyv van hátra** :S Egyébként tudjátok miért volt az, hogy a Twilight film után reszketve vetettem rá rögtön magam a könyvre, most pedig halogatom még az olvasást? Pontosan a lelki folyamatok miatt. Egy érzelgős könyv filmen... hát nem lehet mindent megjeleníteni - de itt: tiszta kaland, akció; ez nekem tökéletesen megfelel széles vásznon speciális effektekkel! Azért igyekszem rávetni magam az írott változatra is.


Hatásvadász a film?
Meglehetősen az.
De nagyon jól csinálták.



* frissítés:
cd1: http://download.hellshare.hu/an-dem-r5-jayuar-cd1.avi/1393093
cd2: http://download.hellshare.hu/an-dem-r5-jayuar-cd2.avi/1393123


**azóta pótoltam az olvasás hiányát. Bejegyzés a könyvről: itt


Share/Bookmark

11 hozzászólás (írj véleményt!):

Bloggerina Creepie írta...

És ti láttátok már? Tetszett?
Ha nem láttad, szeretnéd? Ó csak egy valaki mondja már, hogy sikerült felkeltenem az érdeklődését – elkámpicsorodik-

Névtelen írta...

szia!nem láttam,de szeretném.nagyon jó a szöveged!:-) szeretem olvasni az írásaidat...és igen,sikerült felkeltened az érdeklődésemet!
Ja,és tvájlájt forevör,imádlak EdvárdésBellamega többiCullen!!!!!!!!!!szia
sehike voltam

Dessy írta...

az én érdeklődésemet is sikerült felkeltened. bár engem eddig is érdekelt :D
szeretem a film/könyv kritikáidat, és a pápa vallásellenes hülyeségei meg... no comment. oké, mondom ezt én az ateista, de akkor is. rohadtul nem vallásellenes.
no mind1. még több ilyet, vagy akármilyet, csak írj.
olyan jó olvasni. na pusza

Névtelen írta...

Nagyon tetszik az, hogy mindennek ennyire utánajártál, de ha még jobban utánajártál volna akkor tudnád, hogy Vittoria Vetra valójában olasz volt, csak Svájcban dolgozott.

Zolika

Bloggerina Creepie írta...

Azt mondtam "egy svájci kutatóintézet tudósa".
Az intézetre mondtam, hogy svájci, nem a nőre! Zolika, Zolika, tőled több figyelmet vártam xD

Mirjam dreams írta...

Szia!
Marha jól írsz, amikor először olvastam az írásod a Twilightról beraktam a kedvencekbe, és néha vissza tértem. Most azonban látom, hogy írtál az Angyalok és Démonokról.
Szerintem jó lett a film, viszont könyvben sokkal jobb. A filmben nagyon sok változást eszközöltek. Ha nem olvastad még a könyvet, ajánlom, mert hidd el fog még meglepetést okozni.
u.i. Én se tudtam, hogy a Da Vinci Kód ennek a folytatása volt. Csak mikor azt is kiolvastam. Véletlenül jó sorrendben olvastam a könyveket XD

Bloggerina Creepie írta...

köszönöm <3
a sorrendre meg jól ráhibáztál xD

Bloggerina Creepie írta...

Juj, elkezdtem olvasni mint ahogy megígértem :D hát szuper jó, ebből bejegyzés lesz :D

Katie írta...

Szia! Elkérhetném én is a könyvet? :D
sasvari.vivii@citromail.hu
Köszi :D

Valerin Lanz írta...

Gyaaaa, nagyon ott volt a film!!! Persze látni szerettem volna, mint vallásos ember, hogy már megint mit magyaráznak bele ebbe, de....jaj......izgultam végig, hogy sikreüljön már megtalálni azokat az embereket! És az a pap, vagy kicsoda még engem is sikeresen átvert, mert amikor rájuk nyitottak, és a mellkasán ott virított a jel, azt hittem, hogy a másik tette!!!! Cahhh.....durva volt, de jó. Durván jó. De azért ez még távol áll a passiótol!:)

Bloggerina Creepie írta...

a passiót még nem láttam, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni - de ez az egyik kedvenc filmem :)

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)