Olvasnivaló

Klasszikusok és bestsellerek - romantikus irodalom, fantasy, képregények és sok más minden

Néznivaló

Mozifilmek, animációs filmek és sorozatok

Hallgatnivaló

Pop/rock/alter, leginkább a világ különböző tájairól

Játszanivaló

Játékok lányoknak PC-re és androidra (romantikus visual novel műfaj előnyben :))

Sziasztok!

Ha kérdésetek/kérésetek van, ne habozzatok, írjatok kommentet! :)

"A 19. század végéig a siker legfontosabb tényezője a fegyelem és önmegtartóztatás volt. A sztárkultúra kialakulásának egyik oka az emberek társadalmi szerepfelfogásába született sikerkényszer és annak illúziója közti ellentmondás volt.
A sztár és közönség viszonyának 4 szintje van:
érzelmi összetartozás (gyengéd vonzalom ébred a sztár iránt)
azonosulás ( látásmód egyesül)
utánzás (döntésekben követi)
projekció (a sztárról alkotott kép alapján él)"
Andrew Tudor

Azon tűnődtem a minap, hogy a példamutatás viszi előrébb (vagy épp hátrább...!) a világot. De komolyan, mindenki követ valakit vagy valamit. Kíméljetek meg az "én punk vagyok" vagy az "én pedig lesz*rok mindenkit" kommentek küldésétől; ezzel semmi baj nincs. (Se a punkokkal, se azzal, amit kifejteni próbálok :)
Én mindössze abból indulok ki, amit látok: hihetetlen ez a "csordaszellem". Például amit az iskolában látok; nemrégiben még csak egy hetedikesnek volt piercingje, aztán kettőnek, aztán már elkezdetem tényleg nem érteni, hogy engedhetik ezt a szülők 13 évesek esetében.

Nekem is van egy 14 éves húgom; hadd ne mondjam, ő is ez a kategória. Szerethető, csak idegesítő, hogy minden hatással van rá - ezek a tizenévesek már csak ilyenek. (Tizenéves: értem én itt 12-től 17-ig. Én a magam hosssssszú, 19 évemmel már nem tartozom ebbe az elmebajos kategóriába - legalább is azt hiszem xD)

Szóval ezek komolyan minden baromságot megcsinálnak, mert a barátnőjük is megcsinálja. Tételezzük fel, hogy én elmegyek szombaton, jól berúgok - de nem azért fogom tenni, mert a barátaim azzal húzzák az agyam, hogy nem vagyok olyan faszagyerek mint ők ha nem iszom meg - hanem mert én akarom és kész.
Na ez csak egy elvetemült példa volt, én nem vagyok ilyen (á, dehogy! az alkohol az ellenségem... de az ellenséget el kell pusztítani LOL hagyjuk. Anyu, most ezeket a sorokat töröld ki a memóriádból xD)

És ezek a mai hülye sztárok még rá is tesznek egy lapáttal ennek az egyébként is elég korcsul növő mai társáság fejlődésére (tisztelet a kivételnek, ne anyázzatok a kommentekben plíz - vannak nagyon kedves, aranyos tizenévesek is).
Na ide milyen elvetemült példát is hozzak?
*gyorsan a másik lapon kigugliz valamit, amit mintha nemrég olvasott volna és rémlik neki, hogy ide kapcsolódna*
Megvan.

<Biztos sokan azt hiszik, Robert Pattinson pozitív példakép szeretne lenni a fiatalok szemében. Azonban a Twilight sztárja a Frida magazinnak bevallotta: "Úgy érzem, nem feltétlenül kell pozitív példaképnek lennem a fiatalok számára. És nem hiszem, hogy meg kellene változtatom"> (rpattinson.net)
Jó, hát egyet nem értek vele, de legyen. Ha ő mondja.

Biztos velem van a baj.

Engem mondjuk senki sem figyel, senki sem rajong értem, mégsem gyújtok rá a játszótéren, ahol lógni szoktam suli után vagy a buszmegállóban, ha egy gyerek áll mellettem.

Tudom, én vagyok a hülye. Ő, a nagy bálvány, ő nem lehet az.
(Katt rá, hogy szép nagy legyen - az a bal felső kép nagyon durva. A jobb alsó se rossz...)


És Kristen? A másik gyöngyszem... Semmi bajom egy jó kis joint-tal, de talán nem a nyílt utcán kellene füvezni...

Ez mekkora gáz már... Stephenie Meyer felépítette azt a világot, ami meghozta nekik a sikert - ők meg most cserébe lerombolják!
Az egész sorozatban sehol fel nem bukkant egy üveg pia vagy egy cigi; házasság előtti szex meg drogok szóba sem jöhettek. Ezek meg de trógerek...
(Mint tudjuk - mert tudjuk, ugye? - Meyer a mormon egyház tagja, amely tiltja pl. az alkoholfogyasztást.
Az egyház egészségtörvénye, mely egészséges életvitelt javasol megtiltja továbbá a tea, kávé, dohánytermékek és más ártalmas anyagok fogyasztását is.
Abba most ne menjünk bele, hogy ezzel egyet értek-e vagy sem, de mindenképp el kell fogadni, hogy Meyer ennek szellemében írta a sorozatot.
Illetve nem kell mindenképp elfogadni, de ez ellen tenni már nem tudunk, legfeljebb félreteheted a könyvet, ha nagyon nem tetszik.)

Hát, velem sem tudom mi lesz most, hogy véget ért a 5 éves "szép" médiafaktos időszakom. Nem lesz senki, aki a fejembe sulykolja heti 2 órában, hogy "a sztárokat nem utánozhatjuk, mert ők nem is igazi emberek, csak képek, melyeket Hollywood alkotott nekünk a pénzcsinálás végett" satöbbi. Meg hogy csak óvatosan az internetes szerepjátékokkal, mert pszichopata sorozatgyilkos leszek.
Nem tudom, majd meglátjuk.
Tessék kommentezni: kössetek fogadásokat meddig bírom még így épp ésszel (?)


Share/Bookmark

13 hozzászólás (írj véleményt!):

Eszti77 írta...

Szerintem tökéletesen igazad van...Én nagyon szeretem Rob Pattinson-t, de azért mégis túlzás amit csinál...

Bloggerina írta...

Köszönöm szépen.
Rob! Térj észhez :(

Névtelen írta...

Mert elszálltak maguktól és azt hiszik, hogy nekik már mindent lehet.

Névtelen írta...

Mi nem vagyunk a helyükben, nem tudjuk milyen az ha minden lépésünket árgus szemek követik, ha bálványnak tekintenek minket. Egyetértek hogy nem szép dolog, de nem tudhatjuk hogy mi mit tennénk a helyükben. a siker sokmindent kihozhat az emberből. van aki fel tudja dolgozni, van aki nem.
nem azt mondom hogy egyetértek vele amit csinálnak, de ne ítélkezzünk amíg nem voltunk a helyükben...

Bloggerina írta...

Szép gondolat.
Én minden kommentre nyitott vagyok. Nos, emberek, akadt egy ilyen vélemény is, csevegjetek róla, beszélgessetek, vitatkozzatok (csak kulturáltan :)

Névtelen írta...

nem tudhatjuk, hogy mit miért csinálnak. találgatni lehet...ők is csak emberek ugyanúgy ahogy Te vagy én vagy akárki más. ezzel nem védeni akarom őket csak azt mondom, hogy lehet épp rossz napjuk volt vagy ezzel is még jobba felakartak tűnni...mondom találgatni lehet, ítélkezni nem!!ennyi...

nits írta...

Aranyos vagy, hogy így törődsz a "példaképekkel", de nagyon fiatal vagy még és naiv, dobozban élsz és annyit is látsz a világból :) az emberek és talán kiemelhetem hogy a normális emberek nagy százaléka iszik:) vagy még sosem volt senkinek születésnapja, esküvője... szimplán egy buli? a különbség az, ha én csinálom azt nem fényképezik és nem háborít fel senkit :) sztem felnőtt emberek saját felelősségükre dohányoznak, ebben sincs semmi, ami elvenne bármennyit is emberi értékükből.. az meg h kirsten füvezik? ott voltál? láttad, szagoltad? vagy csak elhitted?:) vádaskodni könnyű:) egy napig élj felnőttként :)

Névtelen írta...

Nem tudom ki hogy vele... de én megértem őket... Sztem elrös túlzás bántani őket ezek miatt a dolgok miatt... ők is emberek és persze h vannak függőségeik... én is nagy dohányos vagyok... úgyhogy fordított esetben engem sem érdekel(ne) hogy ki lát ki nem... mert én rá akarok gyujteni és kész! :D Arról meg nem tehetnek h a lesi fotosók minnél jobban keresik azokat a képeket ahol kedvenc hőseink rosszalkodnak!!! És sztem azért az őrület ellenére ne felejtsük el hogy nem vámpírokról vagy farkasemberekről beszélünk, ha nem emberekről!!! És az embereknek vannak hibáik így nekik is... kinek a cigi, kinek a pia, kinek a fű... na bumm... az vesse rájuk az első követ aki még nem gyujtott rá az utcán...

Bloggerina írta...

Legutóbbi hozzászólónknak üzenem, hogy attól, hogy te láncdohányos vagy még nem mindenkinek van függősége :S

Névtelen írta...

És az nem teszi irtózatosan sterillé az egész könyvet hogy sehol semmi emberi esendőség nincs benne?!??!! Ezen lehet gondolkodni.

Bloggerina írta...

Én nem úgy fogalmaznék, hogy 'sterillé' teszi a könyvet - inkább azt mondanám, érződik rajta Meyer hite.
Mint tudjuk - mert tudjuk, ugye? - Meyer a mormon egyház tagja, amely tiltja pl. az alkoholfogyasztást.
Az egyház egészségtörvénye, mely egészséges életvitelt javasol megtiltja továbbá a tea, kávé, dohánytermékek és más ártalmas anyagok fogyasztását is.
Abba most ne menjünk bele, hogy ezzel egyet értek-e vagy sem, de mindenképp el kell fogadni, hogy Meyer ennek szellemében írta a sorozatot.
Illetve nem kell mindenképp elfogadni, de ez ellen tenni már nem tudunk, legfeljebb félreteheted a könyvet, ha nagyon nem tetszik.

Valerin Lanz írta...

Kristen és Robert nekem akkor sem lenne példakép, ha normálisan viselkedne:) A nővérem nagyobbik lánya most van ebben a korban (hurrá!), és neki ez idáig Zac Efron volt a minden! Meg a HSM, és ebben szerencsém volt, mert tudtam neki ilyen ajándékokat venni. Most más a mánia, csak nem tudom, hogy mi:) Na, mindegy, nekem, mint 19 évesnek nincsenek példaképeim, vagyis, vannak kedvenc színészeim, meg minden, de, mondjuk, ha választhatnék, hogy ki szeretnék lenni a sztárok közül (akár kölsőleg, akár belsőleg), Holly Maria Combs-ot (asszem, így kell írni, ha nem, akkor bocsi) választanám, mert annyira gyönyörű, és szerintem kedves ember lehet! Hogy meddig bírod idegekkel?? Nos, erős lánynak "ismertelek" meg, szóval még sokáig fogsz minket ilyen, és ehhez hasonló cikkekkel bombázni!:) És mi nagyon szeretünk téged ezért!!!:)

Bloggerina Creepie írta...

Holly valóban szép :) de én sem akarok senkire hasonlítani. nem vagyok tökéletes, de már úgy megszoktam magam xD
Az uccsó két mondattal meg teljesen zavarba hoztál. én nem szoktam hozzá úgy a dicséretekhez mint ők ott fent xD szóval nagyon köszönöm :) puszillak :)

Megjegyzés küldése

amennyiben választ vársz, ne feledd el meghagyni az e-mail címed! :)